מוזיאון רמלה, הממוקם בסמוך לשוק השוקק, הוא אוצר תרבות המציג את ההיסטוריה והמורשת העשירה של האזור. המוזיאון, השוכן בבניין היסטורי, עבר תהליך שיקום וחידוש שהופך אותו למוזיאון טכנולוגי וחדשני. הפתיחה בתחילת חודש ספטמבר.

מאחורי עבודות השיפוץ עומדות החברה הממשלתית לתיירות, עיריית רמלה, משרד המורשת ורשות העתיקות. עלות הפרויקט עומדת על כחמישה מיליון שקלים. העבודות כללו בניית אולם רב תכליתי, שודרגו מערכות בניה עבור מיצג של העיר במהלך התקופות השונות והמתחם כולו יכלול טכנולוגיה מתקדמת של מיצג הולוגרמה.

המוזיאון מציע אוסף מגוון של חפצים ותערוכות המשתרעים על פני תקופות שונות, ושלושת הדתות – יהודים נוצרים ומוסלמים. המבקרים יכולים לחקור כלי חרס עתיקים, מטבעות ישנים, ממצאים ארכיאולוגיים ומסמכים היסטוריים, המספקים תובנות על העבר התוסס של רמלה וסביבותיה. 

מוזיאון רמלה (צילום: אבי הירש)
מוזיאון רמלה (צילום: אבי הירש)

עידן מועלם, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות: "אנו מודים לשותפינו לפרויקט הענק הזה, עיריית רמלה, רשות העתיקות ומשרד המורשת שביחד איתם הצלחנו להוציא לפועל את הפרויקט המורכב. החברה הממשלתית לתיירות שמחה לקחת חלק בחידוש המוזיאון אשר מלמד על ההיסטוריה של ארץ ישראל לאורך השנים ועל חשיבותה של העיר רמלה לשלושת הדתות ועל היותה עיר חשובה ברמה העולמית. אין לי ספק שמוזיאון זה ימשוך תיירים רבים מארץ ומחול ואני שמח שהצלחנו להוציא אל הפועל ולהתעלות על האתגרים התכנוניים וביצועיים של הפרויקט".