הונגריה לא נשמעת כמו יעד מפתה במיוחד למשפחות, אבל מלון ילדים חדש שנפתח לאחרונה טרף את הקלפים מחדש, הטריף את הרשת וזכה לסרטונים עם מאות אלפי צפיות. מעיין רייכמן נסעה לבקר במלון ילדים ששיגע את הישראלים, אז איך היה?

Movenpick Blaland

המלון נמצא בדרום הונגריה, על שפת אגם בלאטון (משם השם בלה-לנד), כשעה וארבעים נסיעה ברכב משדה התעופה של בודפשט. ניתן לשכור רכב או להזמין הסעה ישירות מהמלון. המלון חדש לחלוטין, נפתח לקהל הרחב לפני כשלושה חודשים. והוא מעוצב כולו סביב הסיפור מסביב לעולם ב-80 יום.

אחרי שעושים סיבוב במלון נראה ששאלו ילד בן 5 מה הוא אוהב והכניסו את הכל במקום אחד. הגשמת חלומו של כל ילד. במלון, פארק שעשועים מקורה עם מתקנים המעוצבים כמקומות ידועים מסביב לעולם, פארק שעשועים חיצוני, טרמפולינות, פארק מים מקורה עם מגלשות, פארק מים חיצוני, בריכות חיצוניות ומחוממות וחוף פרטי על אגם בלטון.

חדר מלון קמפינסקי קורניבוס (צילום: מלון קמפינסקי קורניבוס)
חדר מלון קמפינסקי קורניבוס (צילום: מלון קמפינסקי קורניבוס)

יש גם ספא ענק מפנק שיכול להיות פתרון אידיאלי אם רוצים קצת זמן שקט למבוגרים ללא ילדים. מזג האוויר באזור זה ממוזג, גם באוגוסט יכול לרדת לפעמים גשם. לכן להגיע למקום בקיץ הוא בחירה נכונה יותר. בחורף הפארק החיצוני, החוף והבריכות החיצוניות סגורות. אבל כל מה שמקורה ממשיך לעבוד.

יש במלון מספר סוגי חדרים שמתאימים למשפחות. בחדר ג׳וניור סוויט יש גם חדר ילדים עם מיטת קומותיים שבנויה על הקיר שהיא בכלל אטרקציה לילדים. הלינה היא על בסיס חצי פנסיון, יש בופה ארוחת בוקר וארוחת ערב מגוון טרי וטעים. יש גם בופה ילדים, בגובה של הילדים כדי שהם יוכלו למלא את הצלחת לבד בכל מה שהם שאוהבים ויש גם צלחות וסכו״ם לילדים. 

לארוחת צהריים יש מסעדה טובה במחירים נוחים- אזור ה-10 אירו לפיצה שמספיקה ל-2 ילדים. טסתי עם בעלי, התינוקת והילד בן כמעט ארבע שלי. הילד היה בעננים, הוא מעולם לא נהנה כל כך בחופשה, מה שגרם לי כאימא שלו להרגיש גם קצת בחופש. ואפילו התחרטתי שלא הבאתי ספר לקריאה, מה שלא קרה לי מעולם בחופשה עם ילדים. היה לנו כל כך כיף שהארכנו את השהות שלנו במלון ובהונגריה. 

לינק לפוסט:

מה יש לעשות באזור אגם בלטון?

לטייל בעיירה טיהאני Tihany- עיירה קטנה ציורית קסומה ויפה שנמצאת בחצי-אי באגם בלטון. בעיירה חנויות קטנות וקסומות של תוצרת מקומית. הסירה שחוצה את האגם לעיירה נמצאת כ-200 מטר מהמלון, החציה בסירה לסיור באי זמינה רק בתקופת הקיץ.

בנוסף באזור כדאי לבקר במערות טפולקה Tapolca, הפארק הלאומי רמות בלטון, האגם התרמי הוויז, טירת Szigliget, פארק החבלים, העיירה קסטלי ויקבים מעולים באזור.

מאזור אגם בלאטון המשכנו לבודפשט, בודפשט היא עיר אירופאית יפיפיה, טיול באירופה הקלאסית בדרך כלל פחות מתאים עם ילדים קטנים (שכל מה שמעניין אותם היא הגינה הציבורית), אבל בשונה מערים אירופאיות אחרות, בבודפשט ניתן למצוא תעסוקה לילדים. מבחינת לינה בבודפשט מלון שרבים המליצו לנו עליו הוא הקמפינסקי קורווינוס.

Kempinski Hotel Corvinus Budapest

נמצא באזור הכי טוב למי שמגיע לטייל בבודפשט, על שדרת האופנה מצד אחד וצמוד לגלגל הענק מהצד השני. כל הדברים השווים בעיר נמצאים במרחק הליכה. המלון מדורג 5 כוכבים, הלובי גדול מרשים ומרווח עם בית קפה, שנעים לשבת בו. במלון שירותי קונסיירג׳ מעולים שדרכם אפשר לסגור את כל האטרקציות ולהזמין מקומות. 

הניקיון והשירות במלון רמה הכי גבוהה. ישנם חדרים גדולים המתאימים גם למשפחות. בחדרים המצעים, המגבות והריהוט ממש מפנקים. ארוחת בוקר מגוונת טעימה וטרייה עם המון סוגים מהכל - פירות, ירקות, מאפים, לחמים חביתות לפי הזמנה ומיצים סחוטים במקום. מול המלון יש גן שעשועים לילדים שזאת הייתה ממש הצלה עם הילד בן כמעט ארבע שלי.

מלון מובנפיק בלהלנד (צילום: מעיין רייכמן)
מלון מובנפיק בלהלנד (צילום: מעיין רייכמן)

ÉS Bisztró

המסעדה של ארוחת הבוקר הופכת בערב למסעדה הונגרית-וינאית עם בשר מצוין וסטייקים מעולים. שזה פיתרון אידיאלי כשלא רוצים להסתובב יותר מידי בעיר. במלון עצמו נמצאת גם מסעדת נובו המפורסמת. בכל המסעדות הטובות בעיר צריך לקבוע מקום מראש, וכדאי להתארגן על זה מספיק זמן מראש. לכן כשמסתובבים בחוץ בסוף אוכל מהיר היא אופציה הכי נוחה בעיר עם ילדים מורעבים.

אטרקציות לילדים בבודפשט

הגלגל הענק של בודפשט- תצפית מהממת על העיר. האטרקציה קצרה - 8 דקות, והמחיר לא זול. הטיפ הוא לבוא באזור זמן השקיעה ואפשר ליהנות מעיר כתומה ושמיים יפים.

מיניפוליז - משחקיה שבכל בה מוקטן, יש סופר מיניאטורי שבו הילדים יכולים גם להיות קופאיים, בית מלון מוקטן, רכבת, מספרה, דואר ועוד. הילד שלי לא רצה לצאת משם ברמה שקצת התחרטתי שבמשחקייה אני מבלה חצי יום באירופה. אבל עדיף ילד מבסוט מאשר ילד שמתלונן בשופינג בזארה. 

גן החיות של בודפשט - דעותיי חלוקות על גן החיות הזה, מצד אחד יש פארק יפייפה ומיצגים ענקיים ומרשימים כמו האגם המרכזי, ומצד שני יש כלובים ממש ממש עצובים כמו הבריכה הקטנה העלובה והמלוכלכת של הכלב ים או דוב הקוטב שיושב לבד. דיי התחרטתי אחרי הביקור. ילדים כמובן, מבסוטים מאוד.

Zoo Cafe - בית קפה שבו אפשר לשבת עם חיות מחמד, התגובות על המקום חיוביות, הגענו בלי הזמנה ולא התאפשר לנו להיכנס, והיה מלא כמה ימים קדימה, יש להזמין מקום מראש.

אקווה וורלד - פארק מים מקורה שילדים ומבוגרים מאוד אוהבים וממליצים, הוא קצת רחוק ממרכז העניינים אז בחרתי לוותר הפעם.

אוטובוס תיירים ושייט בדנובה - הופתעתי לגלות שהבן שלי כל כך נהנה באוטובוס תיירים, אם מגיעים בקיץ וודאו שאתם רוכשים כרטיסים לאוטובוס עם גג פתוח ולא מקורה. באוזניות הייתה גם הדרכה מעניינת בעברית אז גם אנחנו המבוגרים נהנו. והשייט משולב בכרטיס, גם חוויה יפה ונעימה, כדאי להגיע לקראת שקיעה, המבנים על שפת נהר הדנובה מוארים בלילה ובשעת שקיעה אפשר ליהנות מגם וגם.