התפרצות הר הגעש בסיציליה הותירה אחריה ענן כבד של אפר שהתפשט ברחבי האי. עקב זאת, חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן, ביניהן גם חברת ישראייר. עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ברדיו 103fm על הזכויות שמגיעות לנוסעים לפי חוק שירותי התעופה. 

שנתיים לרצח המקורב לגדעון סער ומשפחתו עדין ללא תשובות: "אין קצה חוט"
הוחזקו בשמש ללא גישה למים: עשרות בעלי חיים חולצו מחווה מאולתרת בשרון
 
"הדרישה של חברת התעופה שהנוסעים ידאגו לעצמם ללינה ולהסעה לא רק שהיא מקוממת אלא היא הפרת חוק שירותי תעופה", אמר. "כשהטיסה מתבטלת, חברת התעופה חייבת לדאוג ללינה ולשירותי הסעה לאותם צרכנים. לא יכול להיות מצב שחברת התעופה שולחת אותם למצוא מלון על חשבונם, ושיחזרו מתי שיחזרו. ברגע שיש שהייה ארוכה יותר מהשהייה שתכנן הצרכן, חברת התעופה צריכה לדאוג לאירוח בבית מלון ולשירותי הסעה. אם הם לא מקיימים את הוראות החוק, זו הפרה שמעמידה את חברת התעופה בפני פסיקת פיצויים לדוגמה". 

"הכוונה היא לפיצויים עונשיים", הסביר. "לפי החוק בית המשפט יכול לפסוק אותם נגד חברת התעופה בסכום של 11 אלף שקלים לכל נוסע, וזה עוד לפני הוכחת הנזק. אותם צרכנים לא צריכים להוכיח שנגרם להם נזק". 

בסיום דבריו אמר: "מה שאני מציע זה לתעד הכול. לשמור קבלות, לשמור תכתובות עם חברת התעופה, לתעד את השיחות, וכאשר מגיעים לארץ לדרוש כמובן מחברת התעופה את אותם פיצויים. אם החברה תסרב, כנראה שלא יהיה מנוס מהכרעה שיפוטית. נשמח לקבל תלונות וכמובן שנשמח לסייע לצרכנים לטפל בסוגיה. עוד מוקדם להכריע, בואו נראה מה קורה עם חברת התעופה, אם הם יתיישרו. אם לא, כנראה שנצטרך לטפל בכך". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm