השבתת הטיסות בסיציליה: מה הזכויות שמגיעות לנוסעים שנתקעו על האי?

עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות התראיין בתוכניתה של ענת דוידוב והבהיר מהן הזכויות של הנוסעים שטיסתן הושבתה עקב התפרצות הר הגעש בסיציליה: "דרישת חברת התעופה שהנוסעים ידאגו לעצמם ללינה - אינה חוקית"

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
שדה תעופה, אילוסטרציה
שדה תעופה, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

התפרצות הר הגעש בסיציליה הותירה אחריה ענן כבד של אפר שהתפשט ברחבי האי. עקב זאת, חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן, ביניהן גם חברת ישראייר. עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ברדיו 103fm על הזכויות שמגיעות לנוסעים לפי חוק שירותי התעופה.

"הכוונה היא לפיצויים עונשיים", הסביר. "לפי החוק בית המשפט יכול לפסוק אותם נגד חברת התעופה בסכום של 11 אלף שקלים לכל נוסע, וזה עוד לפני הוכחת הנזק. אותם צרכנים לא צריכים להוכיח שנגרם להם נזק".

בסיום דבריו אמר: "מה שאני מציע זה לתעד הכול. לשמור קבלות, לשמור תכתובות עם חברת התעופה, לתעד את השיחות, וכאשר מגיעים לארץ לדרוש כמובן מחברת התעופה את אותם פיצויים. אם החברה תסרב, כנראה שלא יהיה מנוס מהכרעה שיפוטית. נשמח לקבל תלונות וכמובן שנשמח לסייע לצרכנים לטפל בסוגיה. עוד מוקדם להכריע, בואו נראה מה קורה עם חברת התעופה, אם הם יתיישרו. אם לא, כנראה שנצטרך לטפל בכך".

תגיות:
סיציליה
/
ישראייר
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף