ימי הקיץ החמים גורמים לנו לחפש דרכים יצירתיות לצנן את הגוף. וכעת, כשהחופש הגדול בעיצומו, הדרכים האלה מובילות רבים מאיתנו למקורות מים כאלה ואחרים. ובעוד שחלק מהאנשים יסתפקו בביקור בבריכה העירונית, אנחנו דווקא מציעים לנצל את הימים החמים כדי לבקר במקורות המים הטבעיים - בחופים ובמעיינות, שלשמחתנו מאפשרים לנו לטייל ולהתקרר מבלי להוציא שקל. הנה 3 המלצות לטיולים קצרים שמשלבים אתנחתא רטובה. 

צפון: מעיין הסוסים (עין יבקע) בנחל ציפורי

עין יבקע, המוכר בעיקר בשמוע העממי מעיין הסוסים, מציע אתנחתא רטובה למטיילים בחלקו המערבי של נחל ציפורי האהוב. מי המעיין נובעים אל תוך בריכה רדודה שנבנתה בתקופה הרומית. גובה המים משתנה לפי עונות השנה, אך הביקור מתאים לכל ימות השנה והטבילה בו בטוחה. אם אתם מגיעים לאזור תוכלו להבין בעצמכם כמה המעיין אהוב על מטיילים ומקומיים, המגיעים אליו ברגל, באופניים ובטרקטורונים. המעיין, ממנו אתם נהנים כיום, שוקם על ידי רשות מקרקעי ישראל-הקרן לשמירה על שטחים פתוחים.

בוויז: עין יבקע, גישה למעיין הסוסים

מעיין הסוסים (צילום: אלון לויטה)
מעיין הסוסים (צילום: אלון לויטה)

מרכז: טיילת ג'יסר א-זרקא ומכלול שפך נחל תנינים

אנחנו עוברים לידו עשרות פעמים כשאנו נוסעים על כביש החוף, אך מעטים באמת מכירים את ג'סר א-זרקא, כפר דייגים קטן עם חוף משגע.
במרחק כשעה מתל אביב תוכלו לטייל בטיילת מוסדרת כשברקע נופי הים התיכון. בסיוע רמ"י, הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, נסללה בכפר הפסטורלי, טיילת יפהפייה בה יש שבילי הליכה ואופניים, ספסלים ושולחנות. עבור משפחות עם ילדים קטנים, הוקמה גם גינה עם מתקני משחקים. חוץ מזה, לאורך הטיילת יש עמדות תצפית וקיר פסיפס שיצרו נשות הכפר. בנוסף, גשר וילהלם ההיסטורי שנמצא ממש על קו החוף שוחזר במסגרת פרויקט שכלל את פיתוחו של תל תנינים ושפך נחל תנינים.

בוייז: שפך נחל תנינים

כפר הדייגים ג'יסר א-זרקא (צילום: אורטל צבר)
כפר הדייגים ג'יסר א-זרקא (צילום: אורטל צבר)

דרום: פארק אקולוגי מצודת-ים אשדוד

קן החוף באשדוד הוא אחד היפים בעיניי עם חופים טבעיים, מצודה עתיקה ופארק אקולוגי מרתק. הפארק משתרע על שטח של כ-300 דונם ומתקיימות בו פעילויות חינוכיות בסיוע רשות מקרקעי ישראל. כחלק מהסיור בפארק תוכלו לעצור בעמדות תצפיות, שבילים ופינות מוצלות בהן ניתן לעצור וללמוד על שימור מיני צמחים בוסתנים. לאורך מסלול הפארק יש שילוט עם הסברים קצרים. ואחרי כל זה תוכלו לרדת אל אחד החופים הסמוכים וליהנות לא רק מהבריזה של הים, אלא מטבילה מרעננת.

בוויז: פארק אקולוגי אשדוד

פארק אקולוגי מצודת ים אשדוד (צילום: מיטל שרעבי)
פארק אקולוגי מצודת ים אשדוד (צילום: מיטל שרעבי)