לעיתים נדמה לנו שבני האדם הספיקו להתיישב כבר כמעט בכל העולם, או לכל הפחות לגלות אזורים נוספים שפחות מיושבים. עם זאת, יש על פני כדור הארץ שטחים עצומים שהמין האנושי טרם חקר במלואם. כדי להכיר לכם את אותם אזורים, ריכזנו כאן את 10 המקומות הכי מסתוריים על פני כדור הארץ.

אחת ולתמיד: כך תירדמו בקלות בטיסה הבאה שלכם
דיונות בשבעה צבעים: לא תאמינו היכן נמצאת התופעה המטורפת

קמצ'טקה
חצי האי בצפון מזרח סיביר נחשב לאזור שרובו לא גלוי. הוא מכיל פלאים גיאולוגיים עם הרי געש (שחלקם פעילים), מפרצים, גייזרים ועוד. האזור הוא גם ביתם של חיות בר רבות, ובהן מגוון רחב של דגי סלמון ודובים חומים. למעשה, בחצי האי יש את הריכוז הגבוה ביותר של דובים חומים בעולם כולו. בהיותו אזור מרוחק ומבודד ברוסיה, חצי האי טרם נחקר ברובו, ולמרות שטחו העצום (גדול מישראל פי 12) חיים בו רק 400,000 איש.

מיקום: רוסיה
שטח: 270,000 קמ"ר

קמצ'טקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קמצ'טקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

Vale Do Javari
האזור הזה שממוקם בחלק מרוחק במערב ברזיל, הוא בין המקומות הנידחים ביותר בעולם. אזור זה הוא גם ביתם של כ-2,000 עמים ילידים שאינם מוכרים על ידי ממשלת ברזיל. האזור גדול מעט ממדינת אוסטריה, והסוכנות הפדרלית בברזיל פועלת להגן על אזור זה. זרים אינם מורשים להיכנס לחלק זה של יער הגשם מה שהופך אותו לפחות גלוי על פני כדור הארץ. בדרך זו, השבטים מגנים על חירותם לחיות בהסתגרות ולשמור על תרבותם.

מיקום: ברזיל
שטח: 85,444.82 קמ"ר

Vale Do Javari (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
Vale Do Javari (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

קנגכר פונסום 
השם המשעשע הזה הוא למעשה שמו של אחד ההרים הגבוהים בעולם, שהפסגה שלו מגיעה ל-7,570 מטר. הוא ממוקם על הגבול בין בהוטן לטיבט ועיקר השטח הררי וגבוה במיוחד. ההר הזה טרם התגלה במלואו מכיוון שבבהוטן אסור לבצע טיפוס על הרים שגובהם יותר מ-6,000 מטר. הכלל הזה נקבע משתי סיבות עיקריות. ראשית, המקומיים מאמינים שהרים גבוהים הם משכנן של רוחות אלוהיות, ושנית, האפשרות לחלץ מטפסים שנלכדו על הר בגובה זה הופכת למורכבת במיוחד. ההר הוא בין המקומות שהכי לא נחקרו על פני כדור הארץ. 

מיקום: גבול בהוטן-סין
גובה: 7,570 מטר

קנגכר פונסום  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קנגכר פונסום  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מדבר סהרה
המדבר שמשתרע על פני החלק הצפוני של אפריקה, נחשב למקום מאתגר במיוחד להסתובב בשל הרוחות, סופות החול ושינוי הטמפרטורה הקיצוניים. למרות שהמדבר חוצה מספר מדינות גדולות, חלקים רבים של הסהרה נותרו לא מוכרים, מה שהופך אותו למקום מיוחד אך מסוכן למי שירצו בכל זאת לקחת סיכונים.

מיקום: צפון אפריקה
שטח: 9,200,000 קמ"ר

מדבר סהרה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מדבר סהרה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

גרינלנד
האי הגדול ביותר על פני כדור הארץ עדיין לא התגלה ברובו על ידי המין האנושי. החלק הפנימי של גרינלנד הוא בעיקר בלתי נגיש ואינו שמיש בגלל שכבת קרח עצומה המכסה בערך 80% מהאי. לצד זאת, אין זה מפתיע שבאזור עצום מכוסה קרח יש שפע של פלאי טבע, וביניהם מעיינות מיוחדים, נהרות קפואים, אבני חן, הזוהר הצפוני ודברים רבים נוספים.

מיקום: צפון אמריקה
שטח: 2,166,086 קמ"ר

גרינלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גרינלנד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

האיים האלאוטיים 
כאן מדובר באיים שממוקמים באוקיינוס ​​השקט צמוד לאלסקה. רוב השטח של האיים האלאוטיים טרם התגלו בשל מיקומם המרוחק והשטח המאתגר. עם קווי החוף המחוספסים והמערות המסתוריות, האיים הללו מציעים להרפתקנים הזדמנות מצוינת לחקור את המקומות הלא מוכרים שם. בנוסף, האיים הם מקום מושבם של בעלי חיים רבים, וביניהם ציפורים נדירות ויונקים ימיים.

מיקום: צפון האוקיינוס ​​השקט, ים ברינג
מספר איים: 14 איים געשיים גדולים ו-55 איים קטנים יותר ששייכים לארה"ב ולרוסיה

האיים האלאוטיים  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
האיים האלאוטיים  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מדבר נמיב 
המדבר ממוקם בדרום אפריקה ורובו נמצא כפי שמשתמע במדינת נמיביה. האזור כולו הוא מרחב עצום של חול ונחשב לאחת המדבריות העתיקות ביותר על פני כדור הארץ. המדבר נותר רובו מקום לא גלוי בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים עם טמפרטורות שיכולות להגיע על ל-50 מעלות צלזיוס בקיץ, ובחורף המעלות יצנחו לכיוון אפס בלילה. המדבר הוא ביתם של אתרים ארכיאולוגיים שונים ושרידים מאובנים רבים של דינוזאורים.

מיקום: נמיביה
שטח: 160,000 קמ"ר

מדבר נמיב  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מדבר נמיב  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מערת האנג סון דוונג
המערה נמצאת בווייטנאם והיא למעשה משמשת כמערכת גדולה של מערות תת-קרקעיות עצומות, שרובן עדיין לא נחקרו על ידי בני אדם. המקום עצמו נוצר בתוך הר לפני כמה מיליוני שנים ובחלקים המוכרים יותר מתקיימים סיורים מודרכים. עם המעברים המפותלים והאגם התת-קרקעי המפחיד, המערה הזו היא פוטנציאל עצום עבור חוקרים רבים.

מיקום: וייטנאם
גודל: 9 ק"מ לאורך ו-150 מטר לעומק

מערת האנג סון דוונג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מערת האנג סון דוונג (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אנטארקטיקה
ביבשת העצומה יש את האקלים הכי לא מזמין על פני כדור הארץ, מה שהופך את האפשרות לחקור את המקום למאתגר במיוחד. למרות ביקורם של מדענים במשך שנים רבות, חלקים רבים של אנטארקטיקה עדיין לא מוכרים למין האנושי. מהקרחונים הקפואים ועד להרי הקרח העצומים שלה, היבשת הקפואה הזו היא מקום מסתורי למדי.

מיקום: חצי הכדור הדרומי
שטח: 14,200,000 קמ"ר

אנטארקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אנטארקטיקה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שקע מריאנה 
מקום זה נמצא במערב האוקיינוס ​​השקט ולמעשה מדובר בתעלה תת-ימית שנחשבת לתעלה הימית העמוקה ביותר על פני כדור הארץ. למרות העומק המטורף (כמעט 11 ק"מ), רק קומץ של אנשים הגיעו לאזור כדי לנסות ולחקור אותו. בנוסף, האזור הוא גם ביתם של מגוון יצורים ימיים שחיים להם אי שם במעמקי האוקיינוס, ורבים מהם טרם התגלו עד היום.

מיקום: מערב האוקיינוס ​​השקט
שטח: 2,550 ק"מ לאורך ו-69 ק"מ לרוחב