בעקבות ההכרזה החגיגית של קו הטיסות הישיר בין ישראל לווייטנאם, יתקצר משמעותית זמן הטיסה למדינה ויעמוד על כ-8.5 שעות במקום 12-16 שעות עם החלפה. לרגל הבשורה המשמחת, נעזרנו בטלי יטיב, מנכ"לית ובעלת חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם", שמתמחה ביעדים אקזוטיים, כדי להכיר את היעד החדש.

אסור לכם לפספס: אתרי מורשת של אונסק"ו שחייבים להגיע לפחות פעם בחיים
למבוגרים בלבד: אתרי הנופש המיוחדים שיחכו לכם ברודוס בחגים

עיירת הגבול סאפה
העיירה ממוקמת בגובה 1,500 מ' מעל פני הים באזור הצפון-מערבי של וייטנאם, והיא המקום המושלם למצוא בו נופים מרהיבים. יש גם המעברים התלולים מנוגדים לעמקים הירוקים של Muong Hoa ושדות האורז המדורגים בכפר טה פין. ברחבי האזור חיים שפע של קבוצות מיעוט אתניות מגוונות ותוססות. כפרי שבטי הגבעות חבויים ביערות במבוק, מאחורי מפלים ובתוך עמקים פוריים, מה שהופך כל עיירה ליפה יותר מהקודמת. הר פאנסיפן, עומד כאן בגובה 3,143 מ' ומציע הצצה דרך העננים והערפל אל העמקים הרבים של צפון וייטנאם וסין.

שער גן עדן בסאפה (צילום: יח''צ ספיריט)
שער גן עדן בסאפה (צילום: יח''צ ספיריט)

Phan Thiet, Mui Ne
כאן מדובר בעיירת דייגים על החוף בדרום המדינה. למעשה, מדובר באחד היעדים המועדפים ביותר באזור. קו החוף של העיירה מלא בשורה של אתרי נופש ופופולרי במיוחד עבור חובבי גלישת רוח. פעילויות מעניינות אחרות כוללות גלישה בדיונות החול האדומות הענקיות מחוץ לעיר, וטרקטורונים או טיול רגוע של חצי יום דרך קניון ה-Fairy Stream המקסים.

וייטנאם, אילוסטרציה (צילום: יח''צ ספיריט)
וייטנאם, אילוסטרציה (צילום: יח''צ ספיריט)

פו קווק 
האי הטרופי ממוקם במרחק 40 קילומטרים מהחוף הדרומי של וייטנאם, במפרץ תאילנד. עם רשימה של חופים חוליים עם דקלים ומים בצבע טורקיז, האיים האלה הם אחד מיעדי החוף הטובים ביותר בווייטנאם. החלק הצפוני של פו קווק הוא חלק משמורה ביוספרית הרשומה על ידי אונסק"ו, בעוד שקו החוף הדרומי מלא באתרי נופש יוקרתיים, ברים ובתי קפה. האי מפורסם גם כיצרן מוביל של רוטב דגים - תוספת חיונית במטבח הווייטנאמי.

האלונג ביי (צילום: יח''צ ספיריט)
האלונג ביי (צילום: יח''צ ספיריט)

דה נאנג
העיר הפכה את עצמה ליעד ראוי ביותר בווייטנאם, בעקבות קו חוף ארוך עם חופים יפים וגשרים מדהימים. העיר היא בין כמה יעדים בודדים במדינה שיכולים להציע גם חופים וגם הרים. חלק מהאטרקציות שחובה לראות הן חוף My Khe, וחצי האי Son Tra, הרי השיש וגשר הזהב מהמורשת התרבותית העולמית.

גשר הדרקון (צילום: Shutterstock)
גשר הדרקון (צילום: Shutterstock)

Hue
העיר עדיין שומרת על חלק גדול מהמלכות והפאר שלה מימי קדם. מקום זה הוא ביתם של אתרי מורשת עולמית רבים של אונסק"ו בשל שימור של אתרים היסטוריים חשובים כמו המצודה הקיסרית, העיר הסגולה האסורה וקברים יפים של הקיסר. העיר הזו היא המקום המושלם להתחיל מסע לתוך היסטוריה עתיקה ועדכנית לא רק של מרכז וייטנאם, אלא של המדינה כולה. 

שדות בווייטנאם, אילוסטרציה (צילום: יח''צ ספיריט)
שדות בווייטנאם, אילוסטרציה (צילום: יח''צ ספיריט)

פסטיבל האורות בהוי אן (Hoi An)
בכל שנה חדשה וייטנאמית הוי אן הופכת לפסטיבל של צבע ואור. החגיגה נמשכת שבעה ימים, כאשר הדרך הראשית בה הולכים מעוטרת באלפי פנסים צבעוניים. למעלה מ-50 סדנאות לוקחות חלק באירוע, כל אחת מנסה ליצור את הפנס היפה ביותר. הצבעים בהירים והעיצובים מסורתיים למהדרין.

לב החגיגות נמצא בעיר העתיקה, בין הגשר המקורה היפני לגשר Cau An Hoi. עם שירה ודוכני אוכל בכל פינה. זוהי חגיגה למקומיים באותה מידה שהיא חגיגה למבקרים. המראה הכי עוצר נשימה הוא אלפי פנסים הצפים על הנהר. ניתן לשכור סירת סמפן מסורתית כדי להתבונן מקרוב. אל תדאגו אם אינכם יכולים להגיע להוי אן לקראת השנה החדשה, פסטיבלי עששיות קטנים יותר מתקיימים בכל ירח מלא.

פסיטבל האורות בהוי אן  (צילום: יח''צ ספיריט)
פסיטבל האורות בהוי אן (צילום: יח''צ ספיריט)

אגם בא בי (Ba Be Lake) 
האגם הוא אחד מהפנינים הנסתרות במדינה שמציע חווית קיאקים מדהימה. בין מרץ למאי זה הזמן הטוב ביותר ליהנות מהאגם הזה. ניתן לשוט לאורכו דרך מערת פוונג, לכיוון מפל דאנג. משם אפשר לחזור חזרה לאגם. אגם בא בי הוא אחד האגמים הטבעיים הגדולים בעולם. אפילו בעונה היבשה, האגם הזה אף פעם לא יבש. זה הופך אותו לאחד המקומות הטובים ביותר לשיט קיאקים ואחת הסיבות המדהימות לבקר בווייטנאם בקיץ.

אגם בא בי (צילום: יח''צ ספיריט)
אגם בא בי (צילום: יח''צ ספיריט)

טלי יטיב, מנכ"לית ובעלת חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם" מוסיפה: "וייטנאם היא ללא ספק היהלום של מזרח אסיה. ארץ עשירה ומגוונת, על תושביה החייכנים ונופי הגלויה האינסופיים. בשל קו החוף הארוך שלה המלא בנופים מגוונים, תרבויות ואוכל נהדר, וייטנאם היא אחד היעדים הטובים ביותר בדרום מזרח אסיה עבור חובבי טבע ותרבות כאחד. ניתן פשוט ללכת לאיבוד בהאנוי הקסומה, להתענג מנופי ההרים המרהיבים של מפרץ הא לונג, ליהנות מהמורשת התרבותית במרכז, או להתאוורר ולטעום מהטבע היפה של נהר המקונג בדרום".