בימים שאנחנו נאבקים ביוקר המחייה, יש מי שחושב על המשפחות המטיילות. בימים אלה הרשות לפיתוח הנגב החלה במיזם "נגב תור" - סדרת סיורי קונספט מודרכים בעלות של 20 שקלים לאדם. הסיורים מתאימים ליחידים ומשפחות והם יחשפו את המטיילים לערי הנגב. הסיורים יתקיימו במהלך חודש אוגוסט וספטמבר, ויכללו סיורים בעקבות המוזיקה בשדרות, סיורי טעימות באופקים, באר שבע, ירוחם וברהט, סיורים תיאטרליים במצפה רמון, סיורים מיוחדים בנתיבות ועוד. משך הסיורים כשעתיים.

סיור בשוק באר שבע (צילום: נעמה ספיר)
סיור בשוק באר שבע (צילום: נעמה ספיר)

סבא סבתא ובבא בנתיבות
סיור ערב שבו תחשפו לסיפורים של אנשי הדור הישן של העיר, כיצד הם מעבירים את שגרת היום יום שלהם, במה הם עוסקים ומה המאכלים שמבחינתם מאפיינים את העיר נתיבות. תבקרו בבית הכנסת אל גריבה, תעתיק של בית הכנסת העתיק מגרבא שבתוניסיה ותשמעו על הסיפורים העוצמתיים של הבבא סאלי ואלו שהלכו בעקבותיו. הסיור יועבר על ידי נהוראי זוהר, ילד נתיבות העוסק בחינוך וקהילות ופעיל חברתי וחינוכי כבר 15 שנה בעיר.
מתי: 27.8.23 בשעה 18:00 
עלות: 20 שקלים.
איפה: מאפיית שיבולת השרון, שד' ירושלים 18, נתיבות

סיור קולינרי ברהט 
הרשות לפיתוח הנגב תערוך סיור קולינרי ברהט, העיר הבדואית הגדולה בישראל והיחידה בעולם. בסיור מרתק שיועבר על ידי ראפת, מדריך תיירות מקומי המחובר לעיר ותושביה, תקבלו הצצה וטעימה לסיפוריה של העיר דרך הרגליים והפה. הסיור יעבור במוקדים מרכזיים ותרבותיים בעיר, ויכלול טעימות אוכל בשוק העירוני ובמסעדות מקומיות כמו הקבביה הראשונה של רהט ומסעדת "המנסף" המגישה את המאכל הבדואי המסורתי. לצד הטעמים והריחות, תשמעו גם על התפתחות העיר ותהליך הפיכתה לעיר מודרנית בה קמו בשנים האחרונות עסקים ומפעלים רבים. 
מתי: 19.9 בשעה 17:30, 22.9 בשעה 11:00 
עלות: 20 שקלים
איפה: ההתכנסות ברחבת המתנ"ס

 

סיור מאפיות בירוחם (צילום: נעמה ספיר)
סיור מאפיות בירוחם (צילום: נעמה ספיר)

חיה בסרט - סיור בעקבות הקולנוע הישראלי בירוחם
בסיור תתהלכו ברחובות העיירה ותתעסקו בפערים בין  ירוחם המציאותית לבין ירוחם המופיעה על המסך הגדול. תשמעו סיפורים על השחקנים ששחקו בעיר, תבקרו בקרנות הרחובות מהסצנות המוכרות מ"ביקור התזמורת ועד "סוף העולם שמאלה" ותחשפו למאחרי הקלעים. הסיור יכלול טעימות קלות ויעסוק בשאלה, מה תפקידו של הקולנוע בזירת התרבות הישראלית.
מתי: 7.9.23 בשעה 18:00
עלות: 20 שקלים
איפה: פסל הזהות, ירוחם

חלום על לחם - סיור אופים ומאפים בירוחם
סיור שבו תחשפו לתרבות המקומית בירוחם דרך המאפיות, האופים והמאפים המיוחדים הנמצאים שם. תלמדו על המסורת מול הקדמה דרך סיפור המאפיה הראשונה, תנורי הפרנה שהיוו בסיס לקהילה בימיה בראשונים ועל הסרט "לחם" שצולם בירוחם המוכר כמיזם חברתי מסקרן של מאפיה שיתופית.
מתי: 8.9 בשעה 09:30, 22.9 בשעה 09:30
עלות: 20 שקלים.
איפה: מאפיית שיבולת השרון, שד' ירושלים 18, נתיבות

סיורים בניחוח בדואי בשוק העירוני בבאר שבע
בסיור תצללו למסע בזמן בין העתיק למודרני, בין העיר למדבר, בסיור שמועבר על ידי מדריכה בדואית שתספר על מסורת עתיקת יומין בעקבות האוכל, שיטות הבישול ושימור המזון בתנאי המדבר החמים, הלבוש המסורתי, כלי האוכל וחומרי הגלם האופייניים למדבר. תגלו גם על תרבותן הייחודית ומקומן המשתנה של הנשים הבדואיות בחברה, תכירו את אורח החיים המסורתי של הבדואים בנגב, כיצד מסתדרים בלי מים ומזון טרי במדבר ומה חשיבות המסחר בשוק הבדואי. תלמדו על הקולינריה השונה ותטעמו משלל מאכלים מקומיים כדוגמת גבינת עפיק מיובשת, פיתה סאג' עם לאבנה, תבלינים מיוחדים, מעמולים לצד קפה בדואי מר ואותנטי ותמר הינדי מתוק. 
מתי: 1.9 בשעות 09:30 ,11:30 8.9, בשעות 09:30, 11:30. 
עלות: 20 שקלים.
איפה? תכשיטי חביב, השוק העירוני באר שבע