סיור בירושלים בלילה הוא חוויה קסומה שחושפת את יופייה של העיר באור חדש לגמרי. עם רדת החשיכה, ציוני הדרך המוארים, הרחובות העתיקים והשווקים ההומים יוצרים אווירה מהפנטת. עם מדריך בקיא או לבד, ניתן לחקור את הפינות הנסתרות של העיר העתיקה, לספוג את האווירה של הכותל, וליהנות מחיי הלילה התוססים. מהשלווה השלווה של הר הזיתים ועד לאנרגיה הסואנת של שוק מחנה יהודה, סיור לילי בירושלים מבטיח רגעים בלתי נשכחים והערכה עמוקה יותר לעיר הנצחית הזו.

וכעת, משרד ירושלים ומסורת ישראל, החליט לממן סיורים מוארים ליליים באתרי העיר. הסיורים יתקיימו בחודשים ספטמבר-דצמבר בימים שני וחמישי, החל מהשעה 20:00. הסיורים יעברו בכ-30 אתרים מוארים ברחבי העיר ויעלו 40 שקלים למשתתף.

הסיורים מתקיימים באוטובוס תיירותי שיעבור במקומות הבאים: טחנת הרוח במשכנות שאננים (מפגש, הדרכה והליכה רגלית קלה), מלון המלך דוד (תחנה ראשונה בה עולים על האוטובוס), בניין ימק״א, מזרקת נבל דוד, מזרקת כיכר צרפת, מוזיאון ישראל והיכל הספר, משכן הכנסת, גשר המיתרים, אכסניית סרגיי, כנסיית השילוש הקדוש, נוטרדאם דה ג׳רוסלם, כנסיית סן סלבדור, השער החדש, שער שכם, אוגוסטה ויקטוריה, מרינה מגדלנה, כנסיית העלייה לשמיים, יד אבשלום הר הזיתים, העופל, שער האשפות, תעלת הקשר בהר ציון, מגדל דוד.

בניין ימקא  (צילום: פמי)
בניין ימקא (צילום: פמי)

ניתן לעלות ולרדת מהאוטובוס ב-3 תחנות שונות: מלון המלך דוד, מלון רויאל וינג (רמדה), דרך בר-לב (מול מלון גרנד קורט), וניתן לרדת גם במגרש הרוסים ובכותל. בתהליך הרכישה בוחרים את נקודת העלייה לסיור ומקבלים כתובת מדויקת לתחנת העלייה שתבחר.

12 מונומנטים הוארו עד היום בפרויקט תאורת אתרים של הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), האחרון שבהם הוא מלון 7 קשתות בראש הזיתים. פרויקט הארת המונומנטים בעיר מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, ובמסגרתו מקודמות תוכניות ועבודות להארת מונומנטים נוספים ברחבי העיר.

מתי: ספטמבר-דצמבר בימים שני וחמישי, בשעה 20:00
מחיר: 40 שקלים למשתתף
פרטים וכרטיסים: www.pami.co.il