רשת פתאל פותחת מחדש את מלון כנען מקולקציית Fattal Limited Edition. המלון נפתח בהשקעה של כ-100 מיליון שקלים והוא מבוסס על תרבות ה-Wellness וה-Wellbeing. המלון נמצא על ראש הר כנען והוא משקיף על נופיה של צפת העתיקה, הר מירון, הגליל והכנרת. זהו המלון השני שפתאל פותחת בישראל תחת הקולקציה היוקרתית, לצד מלון בוטניקה החיפאי שנפתח בנובמבר האחרון.  

בריכה, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)
בריכה, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)

המלון נבנה במטרה לספק את התנאים המושלמים לחופשה יוקרתית באווירה גלילית, ולכן האירוח בו מותאם למבוגרים בלבד (מגיל 16 ומעלה). כחלק מניסיון להציע חופשה המייצרת חיבור בין גוף, נפש וטבע, במהלך האירוח במלון האורחים יוכלו לקחת חלק בסדנאות, סיורים ומגוון חוויות לצד טיפולים מפנקים בספא.

המלון כולל 119 חדרים הצופים אל נוף של חורשה קסומה, הכנרת, הר מירון וגינות מרהיבות, ביניהם שתי סוויטות ייחודיות, האחת משקיפה על הכנרת והגולן והשנייה על הגליל והר מירון, שלוש סוויטות נוספות ועוד שישה חדרי ג'וניור סוויט ייחודיים הכוללים ג'קוזי בסלון המשקיף על הנוף. כמו כן, המלון מתהדר במרכז כנסים גדול ומאובזר הכולל אולם מרכזי ועוד שלושה חדרי ישיבות. בנוסף, ברחבי המלון מוצג לראשונה אוסף אמנות עכשווית מקורית ומקומית, אשר נאצר על ידי אוצרת אוסף פתאל, איריס ברק, ושותפתה לפרויקט, ורד גדיש. 

ספא, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)
ספא, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)
 

כנען תוכנן על ידי אדריכלית הפנים אפרת קיסוס מקליס, שהלכה על עיצוב טבעי בהשראת מיקומו הגאוגרפי וההיסטורי, תוך חיבור בין עבר והווה ארץ ישראלי, היוצרים הרמוניה טבעית מתוחכמת עם שימת דגש על קיימות ושמירה על המערכת האקולוגית, שהיוותה אבן דרך בעיצוב כולו. כך לדוגמא, כל הנגרות והרהיטים במלון נבנו מעצי טיק ממוחזרים בני כ-200 שנים שעובדו ועוצבו בקפידה מחדש, הווילונות בחדרים עשויים מפשתן, בקבוקי הסבון נוצרו מחומרים ממוחזרים מפסולת באוקיינוס, בקבוקי המים עשויים מקרטון, הפקקים שלהם עשויים קנה סוכר והם מכילים מי מעיין טבעי, תוצרי הדפוס מנייר ממוחזר, מפתח החדר עשוי עץ, תמצית הריח של המלון עשויה מחומרים ירוקים, כל מוצרי הטקסטיל 100% כותנה, קערות המזנון בעיצוב מיוחד מעץ מלא ועוד.

לובי, כנען (צילום: איה בן עזרי)
לובי, כנען (צילום: איה בן עזרי)

מתחם הספא של המלון משתרע על פני שתי קומות וכולל 15 חדרי טיפול זוגיים עם מגוון טיפולים רחב המלווה בשמנים ארומטיים ייחודים, שהופקו מצמחים המאפיינים את האזור לבחירת המטופלים, כל אחד בהתאם לריח המועדף עליו. במתחם יש גם בריכה מקורה, ג'קוזים חיצוניים, ארבע סאונות, חמאם טורקי וחדר כושר. 

חדר, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)
חדר, מלון כנען (צילום: איה בן עזרי)

מבחינה גסטרונומית במלון נמצאת מסעדת עם תפריט עשיר ובריא אשר שואב את השראתו מהמיקום. בתפריט המסעדה תמצאו תוצרת עונתית מקומית, גבינות גליליות מקומיות, בשרים בעלי טעמים עמוקים, פירות וירקות אורגניים, דברי מאפה טריים היישר מהטאבון, מגוון עשיר של יינות מיקבי הבוטיק באזור וטעמים מסקרנים ומפתיעים. כמו כן, במלון לובי-בר מעוצב למשעי בסגנון סלוני חם, בו יוכלו האורחים ליהנות ממבחר יינות מיקבים מקומיים, קוקטיילים ומנות מיוחדות. 

ואם זה לא מספיק, בעוד כחודש יפתח במקום בר היין "26.8. הבר הוא יצירה משותפת של המלון ושף עמוס חיון ממסעדת'רובידה. התפריט בו מבוסס על חקלאות עונתית מקומית ושימוש בחומרי גלם המגיעים מיצרנים ומגדלים בקרבת המסעדה, שהמרוחק בהם נמצא ברדיוס של 26.8 ק"מ בלבד ומכאן גם שמו. לצד האוכל מוגש במקום תפריט יין רחב הנותן במה של כבוד ליינות מקומיים.