חודש ספטמבר צפוי להביא איתו הקלה במזג האוויר החם של הקיץ, אבל גם גל של שביתות בנמלי תעופה משמעותיים מאוד באירופה. צוותים רבים בשדות תעופה וחברות תעופה כבר פתחו בשביתה במהלך החודשים האחרונים, שהובילו לעיכובים וביטולים של טיסות.


בנמל התעופה לוטון שבלונדון עובדי הכבודה והניקיון ישבתו ב-6 וב-13 בספטמבר לאחר שהמשא ומתן בין חברת WIZZ AIR לאיגוד העובדים נקלע למבוי סתום. . כל יום שביתה צפוי להימשך 24 שעות ותיתכן השפעה על טיסות לנמל התעופה וממנו במהלך השביתה. כיוון שהעובדים השובתים אינם מועסקים ישירות בחברת התעופה, אם הטיסה מבוטלת או מתעכבת, זה יכול להיחשב כ'נסיבות חריגות'. זה אומר שכללי הפיצוי הרגילים אינם חלים. 

דובר מטעם WIZZ AIR אמר כי "במקרה של שיבושים, ניצור קשר עם כל הנוסעים המושפעים שהזמינו ישירות בחברת התעופה באמצעות דואר אלקטרוני ו-SMS ונודיע להם על האפשרויות שלהם ברגע שיהיה לנו עדכון".

בנמלי התעופה בצרפת צפויה שביתה משמעותית ב-15 בספטמבר וב-13 באוקטובר וזאת בשל מחאה של עובדי הפיקוח האווירי על תנאי העסקת העובדים. השביתה צפויה להשפיע על טיסות לצרפת ומצרפת וייתכן שתשפיע גם על טיסות נוספות ברחבי היבשת, מאחר והן מהוות גורם מרכזי בביטול טיסות רבות של איזי ג'ט ו-Ryanair.

במקביל, צפויים שיבושים ברכבת התחתית בצרפת במהלך אליפות העולם ברוגבי. השיבושים ברכבת התחתית צפויים בין התאריכים 8 בספטמבר עד 28 באוקטובר.

אם אתם מתכננים לטוס לאיטליה, כדאי שתדעו שגם שם צפויות כמה שביתות שעשויות להשפיע על לא מעט טיסות. השביתות שצפויות להתקיים בכל נמלי התעופה באיטליה יהיו בתאריכים הבאים: 8, 16, 29 בספטמבר. עדיין לא ידוע כמה צוותים ישתתפו בשביתה בת ה-24 שעות, אבל עובדי הכבודה צפויים לקחת חלק.

אם הצוות השובת גורם לעיכוב או ביטול הטיסה שלכם, חברת התעופה בדרך כלל מחויבת לעזור לכם ו/או לתת פיצוי. עם זאת, זה תלוי לעתים קרובות בתנאים של חברת התעופה שלך, כמו גם בהיקף ביטוח הנסיעות שלך. עם זאת, אם אתם מזמינים את הטיסה שלכם  כבר בידיעה שעומדת להתקיים שביתה (כלומר, היא כבר הוכרזה), סביר שלא תקבלו פיצויים באופן יוצא דופן.