לקראת חגי תשרי רצינו להפנות את תשומת לבכם ליעד שלא היה כל כך על המפה של התייר הישראלי, אך לאחרונה מגלים אותו יותר ויותר, מאוריציוס. כדי להכיר את הפנינים המרכזיים באי, החלטנו להיעזר בטלי יטיב, מנכ"לית ובעלת חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם", אשר מתמחה ביעדים אקזוטיים. יטיב חשפה בפנינו את שבעת החופים הכי ציוריים ויפים באי, שלא יותירו אתכם אדישים.

נוסעים לצרפת? זה הכרטיס החדש שיחסוך לכם הרבה כסף
גוגל חושפת: כמה זמן מראש כדאי להזמין טיסה? ומתי הכי זול לטוס?

מאוריציוס ידועה באינספור חופים קסומים ויפהפיים, מדובר בפלא טרופי אשר ללא ספק נמצא בפסגת המקומות היפים בעולם. הרפובליקה האפריקאית ממעמקי האוקיינוס ההודי נהנית גם מהשלווה והשקט המתקיימות באי בודד, וגם מנפלאות הטבע הייחודיים למקום. על גבי האי הירוק מתנשאים הרי געש וגבעות, זורמים בו נחלים, נהרות ואגמים, מתנשאים להם מפלים ומצוקים ומשתרעים יערות טרופיים פראיים המלאים בחי וצומח הייחודיים למאוריציוס. 

Ile aux Cerfs
רצועת החוף הארוכה והלבנה של איל או-סרף נמצאת בלגונה הגדולה ביותר של מאוריציוס, בחוף המזרחי, הידועה ביופיו הציורי והפראי. איל או סרף הוא ללא ספק חוף מיוחד להיזרק בו לחופשת בטן גב מרגיעה, אבל רצועת החוף הססגונית מציעה הרבה יותר, תוכלו למצוא מסעדות חוף נהדרות, אינספור פעילויות ספורט ימי, פעילויות ספורט יבשתי כמו פארק הרפתקאות ומסלול גולף עצום ממדים בעל 18 גומות, והפלגות מרעננות במעבורות וסירות.

Ile aux Cerfs (צילום: ספיריט)
Ile aux Cerfs (צילום: ספיריט)

Le Morne
רצועת החוף של לה מורן בדרום מערב האי, משתרעת לאורך כשלושה קילומטרים, היא מקום מרהיב ביופיו. מלבד המראה הטרופי הלבנבן והעדין, העמוס בצמחייה ירוקה ורעננה, החוף נהנה מתפאורת רקע מדהימה, בדמות צוק לה מורן המפורסם. מדובר באחת מתמונות הנוף המזוהות ביותר עם מאוריציוס- הצוק התמיר, אשר הוכרז כאתר מורשת של אונסק”ו, מתנשא לגובה 556 מטרים ומהווה אתר טיפוס פופולרי, ממנו נשקף נוף פלאי של האי והים העוטף אותו. חוף לה מורן ידוע גם ברוחות המערביות שלו, ולכן מהווה אטרקציה לכל חובבי גלישת הקייט סרפינג שנהנים מהרוחות והגלים המרשימים.

Le Morne (צילום: יח''צ ספיריט)
Le Morne (צילום: יח''צ ספיריט)

Flic en Flac
פליק א-פלאק הוא אחד החופים הפופולריים והארוכים במערב האי. אתרי נופש ומסעדות חוף רבות (רבים מהם נכללים בעסקאות חבילות נופש במאוריציוס) מקשטים את הרצועה התוססת, ולא במקרה- החוף היפיפה והתכול שברקעו הרים ירוקים מקורב לתמרין (Tamarin), נקודה הידועה בלגונה יוצאת דופן ומוגנת, המנצנצת במים הצלולים. בהתאם, זהו אזור נהדר לצלילת שנורקלים ולשחייה במים הנעימים ומלאי החיים.

Flic en Flac (צילום: יח''צ ספיריט)
Flic en Flac (צילום: יח''צ ספיריט)

Trou aux Biches
מדובר באחד החופים היפים והשקטים באי- רצועת חוף קצרה באורך כ-1.5 קילומטרים, סמוך לעיירת חוף קסומה שבעבר הייתה כפר דייגים מקומי. המים הרדודים והצלולים של טרו-או חושפים פלאים תת ימיים צבעוניים, הודות לשונית האלמוגים העשירה הסמוכה לחוף תוכלו לשכור במקום ציוד שנירקול, סירה או אפילו לצאת לצלילה מודרכת. כמובן שזהו מקום נהדר גם לשיזוף על מרבצי החול המנצנץ, בצל שמשיות הקש ועצי הדקל התמירים.

Trou aux Biches (צילום: יח''צ ספיריט)
Trou aux Biches (צילום: יח''צ ספיריט)

Mont Choisy
מונט שוזי, הסמוך לטרו-או, הוא החוף הארוך ביותר במאוריציוס. אורכו הוא גם אחד מיתרונותיו הגדולים- הוא לעולם אינו צפוף, ותמיד תוכלו למצוא בו פינות חמד מנותקות ושקטות. לאורכו משתרע יער עצי קזוארינה והוא מלא בנקודות נוי נהדרות למנוחה ולפיקניקים. תופעה חביבה מתרחשת במקום בשעות הבוקר המוקדמות- סוסים משתכשכים ושוחים בחוף ונהנים מהקרירות והצלילות של המים הטורקיזיים. חשוב לזכור- 30 המטרים הקרובים לחוף הם רדודים יחסית, אך אחריהם ישנה ירידה חדה ועמוקה לקרקעית הים.

Mont Choisy (צילום: יח''צ ספיריט)
Mont Choisy (צילום: יח''צ ספיריט)

Poste Lafayette
חוף לא מאוד מתוייר, המוקף כמעט כולו בסלעי גרניט וולקניים שחורים (מלבד רצועת חוף קצרה וחולית). המראה המרהיב והפראי של הים התכול והסוער לצד הסלעים השחורים הוא ייחודי גם למקום, ולכן מושך אליו חובבי טבע רבים. כאמור, אזור זה של החוף לרוב מלא בגלים סוערים- כך שהשחייה מומלצת לשחיינים מנוסים ולמבוגרים בלבד.

Poste Lafayette (צילום: יח''צ ספיריט)
Poste Lafayette (צילום: יח''צ ספיריט)

Gris Gris
גריס גריס הוא חוף פראי ומלא אנרגיה - כיאה לרצועת החוף הדרומית של מאוריציוס. לצד החוף מתנשאות גבעות מיוערות והחולות הלבנים מעוטרים בסלעי גרניט בגדלים שונים וצוקים מרשימים, עליהם מתנפצים הגלים בקול שצף. רבים נוהגים לחקור את הטבע במקום, לטפס על הצוקים ואף לקפוץ מהם למים - אך גם הליכה שלווה על החולות הלבנים היא פעילות נהדרת בגריס גריס.

Gris Gris (צילום: יח''צ ספיריט)
Gris Gris (צילום: יח''צ ספיריט)

טלי יטיב הוסיפה כי "בגן העדן היבשתי עוצר הנשימה הזה תוכלו לגלות, קילומטרים של חולות זהובים-לבנבנים, בהם טמונים דקלים וצמחייה טרופית הגובלים בים תכלת-טורקיז, נקי וצלול. חווית הצלילה החופשית/שנורקל או הצלילה המקצועית במאוריציוס היא יוצאת דופן, סביב האי מתפרשת שונית אלמוגים עגולה המקיפה אותו ומגינה על מימיו, חוסמת את הגלים הסוערים של האוקיינוס ומאכלסת עולם חי וקסום ומופלא. אז אם חלמתם לצלול עם צבי ים, או דגי מנטה ריי, ולאמיצים שבכם עם כרישים, במהלך חופשה במאוריציוס כל האפשרויות הללו מתקיימות".