הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט

טיול בשטוקהולם בירת שוודיה וקופנהגן בירת דנמרק, מציע טעימה מגוונת מהחוויה הקסומה של צפון מערב אירופה. נוסף על נופים מרהיבים ביופיים, האזור כולו מצטיין בשמירה על מסורות עתיקות, אורח חיים צנוע וערכי הטבע.

שטוקהולם וקופנהגן אמנם מצויות במדינות שונות, אך שתיהן חולקות מאפיינים משותפים רבים, כגון בנייה מקומית בסגנון ארכיטקטוני אופייני לערי סקנדינביה. שתיהן מטופחות להפליא, שופעות מקורות מים טבעיים ומלאכותיים ומשלבות בהרמוניה היסטוריה עשירה עם אווירה קוסמופוליטית נעימה. מהם האתרים השווים שכדאי להכיר בשתי ערי הבירה הסקנדינביות?

טיול בקופנהאגן, עם אווירה של חופשה מסביב לשעון
טיול בקופנהגן מציע שפע של אטרקציות ואפשרויות בילוי, כולל שני אזורים מרכזיים שבהם כדאי לבקר: הראשון הוא מדרחוב סטרויט, החוצה את העיר העתיקה ומכיל שפע של בתי קפה, הגדושים באנשים מסבירי פנים. השני הוא נמל Nyhev (הנמל החדש), שלכל אורכו תמצאו בתים ציוריים ומסעדות שוקקות חיים. כדאי לצאת לשייט תעלות מהנמל, במהלכו תוכלו להשקיף על כל הפינות היפות והעתיקות של העיר.

אטרקציות שוות בקופנהגן

  • גני טיבולי – גן שעשועים ותיק במרכז קופנהגן, שהמבקרים בו מרגישים כמו בתוך סיפור אגדה. הוא קרוב לכיכר העיר ויש בו המון מרחבים ירוקים ופורחים, מתקני שעשועים מכל הסוגים, מגוון מסעדות, אקווריום וגם הופעות. שומרי הגן (כן, יש לגני טיבולי שומרים) לבושים כמו חיילים מהאגדות, ומידי ערב נדלקות ברחבי הגן אלפי מנורות צבעוניות. כאשר הגנים נסגרים בלילות רביעי ושבת, יש אפילו זיקוקי דינור.
  • סטרויט – מדרחוב הקניות הארוך ביותר באירופה. מלבד שופינג, תוכלו גם לראות בו הופעות רחוב, את המזרקה ההיסטורית משנת 1663 וגם לעבור בכיכר, שהייתה פעם שוק והיום מוכרים בה פרחים, פירות ותכשיטים. מהרחוב תוכלו להמשיך לכיכרKongens Nytorv המוקפת בניינים עתיקים, ביניהם התיאטרון המלכותי וארמון עתיק, שהוא ביתה של האקדמיה המלכותית לאומנויות. 
  • מומלץ לבקר באתרים נוספים בקופנהגן, כמו ארמון המלוכה של דנמרק - Amalienborg Palace , ארמון רוזנבורג, פסל בת הים המפורסם, מבשלת בירה קרלסברג ועוד.

שטוקהולם: העיר שבנויה על שרשרת איים
שטוקהולם, בירת שוודיה, היא גם בירת תרבות בינלאומית. מדי שנה היא מושכת אליה אלפי מטיילים מרחבי העולם, שמגיעים כדי לחוות תרבות אירופאית איכותית ועשירה.  היא משתרעת על פני 14 איים, המחוברים ביניהם באמצעות גשרים מרהיבים ומתהדרת בעיר עתיקה יפהפייה. יש בה אינספור מבנים היסטוריים מרשימים ורחובות עתיקים, לצד מבנים מודרניים, פארקים וגינות, מוזיאונים וגלריות, תיאטראות ואולמות קונצרטים. היא גם ביתו של אונסק"ו והיא מארחת מדי שנה את אירוע חלוקת פרסי נובל.

אטרקציות שוות בשטוקהולם

  • ארמון המלוכה של שוודיה - Kungliga Slottet - הארמון הגדול ביותר באירופה, ממוקם בעיר העתיקה של שטוקהולם. יש בו מספר מוזיאונים ואגפים פתוחים למבקרים, ביניהם דירות מלכותיות מפוארות, חדר אוצר שבו אפשר לראות את הכתרים של משפחת המלוכה ועוד.
  • ביקור באי דיורגרדן – אי ירוק ומיוער, שאפשר לטייל בשטחו ולהנות מהשלווה. יש בו גם שתיים מהאטרקציות הנחשבות ביותר של שטוקהולם:
  • מוזיאון ואזה  –נבנה במיוחד למידותיה של ספינת מלחמה משנת 1628, שטבעה מיד לאחר השקתה. הספינה נשמרה כמעט בשלמותה, והמבקרים יכולים להתרשם מהמבנה המיוחד שלה ושל החפצים האישיים של נוסעי הספינה. במוזיאון מוצגים גם פריטים המייצגים את ההיסטוריה הימית של שבדיה.
  • סקאנסן – חוויית ביקור מיוחדת הכוללת את המוזיאון הפתוח וגן חיות. המוזיאון הפתוח הוא למעשה כפר מתיישבים עתיק המאפשר לכם לבקר במתחם שכולו היסטוריה חיה. מעל 150 בתים עתיקים ממוקמים בסביבה טבעית, מיוערת וכפרית. אפשר לטייל ביניהם ולחוות את אורח החיים שהיה נהוג בשבדיה לפני מאות שנים ועד היום. במתחם יש גם גן חיות המשמש כבית לבעלי חיים אופייניים לאזור: בעלי החיים מסתובבים בחופשיות בין החוות, בשטחי המרעה ובשדות. יש בסקאנסן גם אקווריום המכיל בעלי חיים אקזוטיים: קרוקודילים, איגואנות ענק, דגי פיראנה, נחשים, קופים ועוד. 

טיול לשתי ממלכות קסומות: שבדיה ודנמרק (צילום: pexels)
טיול לשתי ממלכות קסומות: שבדיה ודנמרק (צילום: pexels)

להגיע מוכנים לחופשה סקנדינבית קסומה
ביקור במדינות מערביות ומודרניות כמו דנמרק ושבדיה לא מצריך היערכות מיוחדת, מלבד תכנון לוחות זמנים, טיסות ובתי מלון. כדאי כמובן לברר מראש מה צפוי להיות מזג האוויר ולארוז בגדים מתאימים. לצד תכנון מסלול הטיול, חשוב במסגרת ההכנות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל: אחרי הכול, גם במדינות מערביות מתקדמות אנחנו עשויים להזדקק לטיפול רפואי. במקום לממן אותו מהכיס, ביטוח נסיעות נועד לכסות את ההוצאות הרפואיות במידה שיהיה בכך צורך.  

כך למשל הפניקס מציעה ביטוח נסיעות לחו"ל למגוון יעדים (שבהם שוודיה ודנמרק), כולל יתרון משמעותי: ביטוח נסיעות הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה (למעט מצב רפואי קיים). זאת בשונה מביטוחי נסיעות הכוללים תקרה, שהחריגה ממנה תיאלץ אתכם לממן מכיסכם כל הוצאה רפואיות נוספת. 

איך להתאים את ביטוח הנסיעות לצרכים שלכם?
כמו שאתם מתכננים את הטיול לפי האטרקציות והמקומות שהכי מתאימים לכם, כך אפשר להתאים את ביטוח נסיעות לחו"ל לצרכים שלכם: לצד הרובד הבסיסי שמכסה הוצאות רפואיות, אפשר להוסיף לביטוח הרחבות בתשלום בהתאם לצרכים שלכם. כך למשל אפשר לרכוש הרחבה לכיסוי הוצאות במקרה של ביטול או קיצור נסיעה מסיבות שונות (בהתאם לתנאי הפוליסה), ביטוח כבודה שמעניק כיסוי במקרים של אובדן או גניבה, כיסוי ייעודי לגניבת מחשב נייד, טלפון חכם או מצלמה ועוד.   

ממלכת הצפון של אירופה מחכה לכם! גם אם יהיה קריר בחוץ, יש לנו הרגשה שמוקדי המשיכה של קופנהאגן ושטוקהולם יחממו לכם את הלב. ואחרי שעסקנו בלב, הגיע הזמן להסיר דאגות מהראש – ולרכוש ביטוח נסיעות. 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הכתבה נכתבה בשיתוף הפניקס סמארט