אחרי תקופה ארוכה שהיה סגור לתנועת רכבים, הכבישים 171 ו-10 שנמצאים באזור רמת נגב, יפתחו שוב למטיילים. הכבישים, שמובילים לכמה ממסלולי הטיולים היפים באזור, יפתחו לקראת החג ובכך ייקלו על הגישה לאתרים.

בשבועות האחרונים תוקנו הליקויים החמורים שהיו בכביש 171 על ידי חיילים מחטיבת פארן של צה"ל וכעת הוא בטוח לנסיעה. פתיחתו של הכביש תתאפשר עם הגבלות שונות, כאשר הנסיעה תתאפשר רק בין השעות 07:00 ל-16:00 ובמהירות מוגבלת ל-50 קמ"ש. פתיחת הכביש הומלצה על ידי יועץ תנועה מיוחד ואושרה על ידי ועדת התמרור של המועצה האזורית רמת הנגב.

בנוסף, כביש 10, שנמצא בגבול ישראל-מצרים ונחשב לאחד מהכבישים עם הנופים היפים בארץ, ייפתח במועדים שונים במהלך חגי תשרי. פתיחתו של הכביש תאפשר גישה נוחה למטיילים המעוניינים להגיע לאזור הר כרכום והר עריף.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, מסר: "אני מודה לחטיבת פראן של צה"ל בפיקודו של אל"מ שמר רביב, על העבודה הקשה והמאומצת לתיקון הליקויים בכביש 171, וכן מודה לחטיבה גם על פתיחתו של כביש 10 – שהינו ציר מרהיב לנסיעה. אני מצפה לבואם של מטיילים רבים שייהנו מהנופים המדהימים של מרחב הנגב וקורא להם לנהוג באחריות וזהירות, להקשיב להוראות ולזכור שאין לנו נגב אחר ועליו אנו צריכים לשמור".

מועדים מתוכננים לפתיחת כביש 10 – 2023
• ראש השנה 16-17.09 מלאה (מחמוקי ניצנה/ מצפור בר לב עד צומת שקמה/אילת)
• סוכות 29.09-07.10 מלאה (מחמוקי ניצנה/ מצפור בר לב עד צומת שקמה/אילת)
• חנוכה 09-17.12 מלאה (מחמוקי ניצנה/ מצפור בר לב עד צומת שקמה/אילת)
• "הסנה הבוער" בהר כרכום 21-22.12 חלקית (מחמוקי ניצנה/ מצפור בר לב עד הר כרכום)

למידע ופרטים נוספים אודות פתיחתם של הכבישים, ניתן להיכנס לאתר הבא -
https://www.negevtour.co.il/harnegev/road10-2/