כבכל שנה מגיעה התקופה שבה כשהלילות מתארכים, הטמפרטורה יורדת וצבעי הצמחייה מתחילים לשנות את גווניהם. הסעיף האחרון אמנם פחות מורגש בישראל, אך במספר מקומות קסומים באירופה השלכת היא חלק בלתי נפרד מהנוף, וכל היופי הזה בוהק בימים אלו במלוא תפארתו. 

נתונים מפתיעים: כך המלחמה בישראל פגעה בכמות הטיסות בכל העולם
סוף לחברות הזרות? והיעדים שנטוס כי "תמכו" בישראל | הנתונים המלאים

אגם בלד, סלובניה
האגם המפורסם שמציע כמה מהנופים המרהיבים ביותר בסלובניה, הוא ביתו של האי הטבעי היחיד במדינה (שנמצא ממש בתוך האגם). טיול סביב האגם לוקח בערך כשעה וחצי, ואחת הפעילויות הכי פופולריות במקום זה לשכור סירת משוטים ולשוט אל האי הקטן ולבקר במקום הקסום ובכנסייה שלו.  

אגם בלד בסתיו (צילום: אינגאימג')
אגם בלד בסתיו (צילום: אינגאימג')

 
אזור האגמים, בריטניה
בביקור באזור הידוע בצפון אנגליה, יראה כיצד הוא נתן השראה לכל כך הרבה אמנים בריטיים, עם הנופים עוצרי הנשימה שלו. כמו כן, אזור האגמים הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ב-2017 והוא מכיל מסלולי הליכה רבים שלא יותירו אף אחד אדיש לנוף.

אזור האגמים בסתיו (צילום: אינגאימג')
אזור האגמים בסתיו (צילום: אינגאימג')

מחוז פרת'שייר, בריטניה
האזור הזה בסקוטלנד מכיל כמה מהנופים המרהיבים ביותר במדינה. בעונת הסתיו, נצבע האזור כולו בגוון זהבהב ואדום ומכיל פארקים אזוריים ומרחבים עצומים.

מחוז פרת'שייר בסתיו (צילום: אינגאימג')
מחוז פרת'שייר בסתיו (צילום: אינגאימג')

טירת נוישוונשטיין, גרמניה
את הטירה הזאת בוודאי כולכם מכירים מסרטי דיסני, זאת לאחר שוולט דיסני בעצמו לקח ממנה השראה לטירה שבסרטיו. המבנה המקורי, שוכן במחוז בוואריה לא רחוק מהגבול האוסטרי, הוא נבנה עבור המלך לודוויג השני בסוף המאה ה-19 וניתן לבקר במקום בליווי מדריך בלבד. בעונת הסתיו המראה הדרמטי של הטירה על הרקע הכתמתם הופך את הביקור במקום למרהיב ביופיו.

טירת נוישוונשטיין בסתיו (צילום: אינגאימג')
טירת נוישוונשטיין בסתיו (צילום: אינגאימג')

מחוז טרנסילבניה, רומניה
המחוז שידוע לשמצה בשל טירת דרקולה, נחשב דווקא לאחד המקומות הטובים ביותר באירופה לראות את צבעי השלכת המדהימים. בין הדרכים הטובות לראות את צבעי הסתיו במחוז, ניתן ביער מוצ'אר, העתיק ביותר מבין יערות רומניה ומשתרע על פני 1,400 דונם. בנוסף, ניתן לנסוע בכבישים הרבים של רומניה שסלולים בגובה רב כמו כביש Transfagarasan. אורכו של הכביש מגיע ל-90 ק"מ ומחבר בין טרנסילבניה לוולאכיה ומגיע לגובה של 2,042 מטר.

טירת דרקולה בסתיו (צילום: אינגאימג')
טירת דרקולה בסתיו (צילום: אינגאימג')

עמק הלואר, צרפת
העמק הפופולרי (בזכות היין שלו) קורן במיוחד בעונת הסתיו. בין הכרמים תוכלו לראות את הגפנים הופכים לאדומים והצמחייה סביב חלק מהטירות המקומיות נעשית כתומה.

עיירה בעמק הלואר בסתיו (צילום: אינגאימג')
עיירה בעמק הלואר בסתיו (צילום: אינגאימג')

לפלנד, פינלנד
את הרשימה נסיים עם אחד המקומות שדווקא בולטים לטובה בחורף. למרות זאת, גם בסתיו האזור הזה בפינלנד משאיר אבק למתחרים בכל הנוגע ליופי שלו. הזוהר הצפוני מתחיל להופיע וגם בירת המחוז, רובניימי, נצבעת בצבעי כתום בכל עבר. 

לפלנד בסתיו (צילום: אינגאימג')
לפלנד בסתיו (צילום: אינגאימג')