אם במהלך החופש הגדול לא עברתם דרך נתב"ג וגם עכשיו, במהלך חגי תשרי, אתם נשארים בארץ - אל תרגישו רע עם עצמכם. גורמים בענף התיירות מבטיחים כי אחרי החגים תוכלו למצוא מחירים משתלמים בהזמנת טיסות, מלונות וחבילות נופש לחו"ל. 

המדריך המלא לחול המועד סוכות: מה עושים? ולאן נוסעים?
נשארנו בהלם: היעדים הכי יפים בעולם שיחכו לכם בחגים

"ישנה ירידה משמעותית, בין 30%-40%, במחירים לדילים לאחרי החגים, והמחירים המוצעים הם בהחלט אטרקטיביים", אומר יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס. "למשל דיל לבטומי, הכולל טיסות, העברות, ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים יעלה לאדם בחדר זוגי על בסיס חצי פנסיון בין התאריכים 11-15 באוקטובר 307 דולר. בסוכות למשל, על אותו דיל, משלמים 896 דולר. 

"דוגמה נוספת היא דיל לבודפשט, שיעלה לאדם בחדר זוגי בין 18-22 באוקטובר 359 דולר (כולל טיסה וארבעה לילות במלון ארבעה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר), לעומת 974 דולר במהלך סוכות". 

"מחירי אחרי החגים זולים משמעותית לעומת מחירי הקיץ", מאשר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. "למשל על טיסות ישירות לאתונה לאחר ה-8 באוקטובר תשלמו 167 דולר, לבטומי 171, לדובאי 250, לרומא 284, לברצלונה 350 ולניו יורק 870 דולר. לא רק מחירי הטיסות טובים, אלא גם בתי המלון זולים יותר. מצד שני, ברור שככל ששער הדולר או היורו עולים, אז גם העלות עבור הישראלים יקרה יותר".

לדברי רוזן, בראש יעדי הטיסות המבוקשים במהלך חגי תשרי מדורגים ניו יורק, רומא, ברצלונה, בטומי ופריז. חבילות הנופש הפופולריות ביותר הן לרודוס, לכרתים, לאנטליה, לשארם א-שייח ולדובאי. אחרי החגים, מדגיש רוזן, לא רק המחירים משתנים, אלא גם בחירת היעדים. "מזג האוויר משתנה, מה שאומר פחות 'בטן-גב' כמו יוון וקפריסין, ויותר מערב ומזרח אירופה. 

זיו רוזן, מנכל קבוצת גוליבר  (צילום: סיון פרג')
זיו רוזן, מנכל קבוצת גוליבר (צילום: סיון פרג')

"מי שתככב החורף שוב היא דובאי", הוא מבטיח. "שילוב של מזג אוויר קיצי יחד עם העובדה שרוב הישראלים עדיין לא ביקשו שם גורמת לביקוש גבוה מאוד לדובאי. כרגע לאוקטובר אפשר למצוא טיסות ב-250 דולר, אבל לקראת חנוכה וכריסמס המחירים כבר יעלו. דצמבר-ינואר הם חודשי השיא של עונת התיירות באיחוד האמירויות".

מה יעלה עכשיו בגורלה של מרוקו מבחינה תיירותית? 
"בימי שגרה מרוקו נחשבת ליעד פופולארי לתקופה שאחרי החגים. חודשי אוקטובר-נובמבר נחשבים לשיא עונת התיירות במרוקו. בעקבות רעידת האדמה הייתה כמעט עצירה של הזמנות, אבל אני מאמין שכמו אחרי האסון בטורקיה, גם הפעם הרוחות יירגעו ואנשים יחזרו להזמין טיולים גם לשם". 

"מרוקו הייתה אמורה להיות אחד היעדים החזקים אחרי החגים, ואני חושבת שייקח לה זמן להתאושש מהטרגדיה", מודה שירלי כהן-עורקבי, סמנכ"לית אשת טורס. "לדעתי מספרי המבקרים במרוקו יירדו ולא יהיו כמו שהיו אמורים להיות, לפחות בתקופה הקרובה". 

מלכת החורף

את החופשות בחו"ל אחרי החגים כהן-עורקבי מגדירה כיותר חופשות של זוגות מאשר חופשות משפחתיות עם ילדים. "אחרי החגים זו הזדמנות מצוינת לחופשה מבחינת מחירים, מבחינת מזג אוויר, שעדיין מצוין ברוב היעדים, וגם מבחינת צפיפות אתרי הבילוי. כולם חוזרים לשגרה, וכל אתרי הבילוי מתפנים". 

שירלי כהן עורקבי, סמנכל אשת טורס (צילום: עזרא לוי)
שירלי כהן עורקבי, סמנכל אשת טורס (צילום: עזרא לוי)

מהם היעדים האטרקטיביים לחודשים הקרובים?
"מונטנגרו למשל זה מקום שמאוד התפתח לאחרונה. הטיסה קצרה, כשלוש שעות, מזג האוויר מושלם, המחירים טובים ויש אוכל, טבע ומלונות ברמה הכי גבוהה. מונטנגרו היה יעד מאוד פופולרי בקרב הקהל הרוסי, אבל מאז פתיחת המלחמה התפנו שם מקומות, והמקום הפך להיות מהיעדים הכי אטרקטיביים לקהל הישראלי. חבילה של סוף שבוע, בין 12-15 באוקטובר, הכוללת טיסות, שלושה לילות במלון חמישה כוכבים יוקרתי על בסיס ארוחת בוקר תעלה 719 דולר לאדם בחדר זוגי. אותו הדיל, באותם תאריכים, יעלה במלון חמישה כוכבים 444 דולר.

"גם פורטוגל הפכה ליעד מאוד אטרקטיבי ובמחירים טובים, כך גם בודפשט ובטומי. חבילה לבטומי בתאריכים 22-26 באוקטובר, הכוללת טיסה, העברות, ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר תעלה 555 דולר לאדם בחדר זוגי. גם זנזיבר פופולרית מאוד אחרי החגים. בטורקיה וביוון הישראלים כבר עוזבים את ה'בטן-גב' ומגיעים בעיקר לאיסטנבול ולאתונה".

 גם איחוד האמירויות, כאמור, הולך לככב בגדול בחודשים הקרובים. "אחרי החגים אנו נכנסים היישר ליעדי החורף", אומר הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס. "דובאי היא ללא ספק המלכה הבלתי מעורערת של יעדי החורף, עם מזג אוויר מושלם בעונה הזו. חבילה לדובאי בין 12-15 באוקטובר, הכוללת טיסות, העברות, לינה במלון ארבעה כוכבים על בסיס ארוחת בוקר תעלה החל מ-600 דולר לאדם בחדר זוגי. לחבילה על אותו בסיס במלון חמישה כוכבים תשלמו 716 דולר לאדם בחדר זוגי. לצדה של דובאי, יבלטו אחרי החגים גם אתונה, תאילנד והמזרח".

הכריסמס כבר כאן

אם מתקדמים קצת קדימה בזמן, מגיעים גם לתקופת חג המולד. "לקראת דצמבר יחלו גם הדילים של New Year, של כריסמס וחג המולד, אבל אלה הזמנות שלרוב מאופיינות כהזמנות של הרגע האחרון, ברכישה יותר ספונטנית, קרובה יותר למועד היציאה. בהזמנות האלה ישנה גם יותר גמישות מבחינת בחירת היעד מצד הלקוח", אומרת כהן-עורבי. 

"תקופת שווקי כריסמס באירופה זו תקופה מבוקשת. ככל שיקדימו להזמין, המחירים יהיו יותר טובים, כי המחירים רק עולים בהתקרב למועד", מוסיף רוזן ומציין שהחלו כבר גם הזמנות לחופשות סקי שמתחילות בדצמבר ומגיעות לשיאן בחודשי ינואר-פברואר. לדבריו, את המחירים האטרקטיביים תמצאו בעיקר במזרח אירופה, באתרים בבולגריה וברומניה. 

"ניתן לומר שהתנהגות הצרכנים כיום דומה למה שחווינו טרום קורונה, מבחינת 'הקדם-הזמן'", מסכם רוזן. "אנשים מתחילים כבר להזמין לחורף, ואפילו לפסח. הביטחון חזר, מה שלא היה בשנים האחרונות". 

אחד הטרנדים הגוברים בשנים האחרונות הוא קרוז בספינת תענוגות, ואחרי החגים אפשר גם לצאת לקרוז ברחבי העולם. "כעת, כשעונת הקיץ כמעט הסתיימה, עינינו נשואות אל הסתיו והחורף המתקרבים", אומר אייל סולומון, מנהל הפיתוח העסקי בישראל של חברת נורוויג'ן קרוז ליין (NCL). "בנובמבר 2023 תצא מישראל ספינת התענוגות Norwegian Epic. הקהל הישראלי מאוד אוהב את סגנון הפרי-סטייל, כלומר אין צורך לעמוד בלוחות זמנים קבועים.

"על הסיפון האורחים יכולים למצוא מסעדות איכותיות בכל שעה של היום, ולאכול ולשתות מתי שהם רוצים. האורחים הישראלים מחפשים אירוח איכותי על כל המשתמע מכך: בילוי, פעילויות מרתקות לילדים ונוער ושירות מהמעלה הראשונה. בקיץ האחרון שמנו לב שהישראלים חזרו להפליג בגדול מנמלים רבים בעולם, כולל יעדים אירופיים אהובים כמו רומא, ברצלונה, ליסבון, ונציה (טריאסטה), ויעדים ארוכי טווח כמו סיאטל, דרום אפריקה וכמובן מיאמי".  

מחירים לדוגמה לאדם בחדר זוגי (כולל מסים): Norwegian Epic - 11 לילות, איי יוון וטורקיה. יציאה מחיפה ב-20 בנובמבר וסיום ברומא (צ'יוויטבקיה) ב-1 בדצמבר: חדר פנימי החל מ-726 דולר; חדר מרפסת החל מ-903 דולר.

Norwegian Encore - 7 לילות, מזרח הקריביים והרפובליקה הדומיניקנית. יציאה ממיאמי וחזרה למיאמי בין ה-3-10 בדצמבר: חדר פנימי החל מ-919 דולר; חדר חלון החל מ-1,099 דולר; חדר מרפסת החל מ-1,199 דולר. 

אוניית MSC סינפוניה (צילום: MSC Cruises)
אוניית MSC סינפוניה (צילום: MSC Cruises)

"טרנד הקרוזים שובר שיאים עם ביקושים גבוהים להפלגות מחיפה וגם להפלגות שיוצאות מחו"ל לנמלי אירופה, הפיורדים בסקנדינביה והאיים הקאריביים", אומר אייל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל. "בעקבות הביקושים הגבוהים, החלטנו להביא אנייה נוספת שתציע הפלגות גם בעונת הסתיו הקרובה מנמל חיפה. אנחנו שמחים להציע לנוסעים הישראלים הפלגות חדשות ואטרקטיביות מנמל חיפה מאוקטובר עד דצמבר 2023, כולל בחנוכה וכריסמס. החל מאמצע חודש אוקטובר נפעיל את אוניית MSC Sinfonia המפוארת שתצא מנמל חיפה ותפליג ליעדים אטרקטיביים בים התיכון, כולל סיציליה ואיטליה.

"הפלגה של אונייה זו לחמישה לילות מחיפה לכרתים ומשם לגנואה באיטליה תתקיים במהלך חודש נובמבר במחיר החל מ-529 דולר לאדם בחדר זוגי עם חלון לים. הפלגה של אותה אונייה למשך 11 לילות מחיפה עם עגינה בכרתים ביוון, גנואה, רומא ומסינה, רודוס ולימסול תתקיים בין החודשים נובמבר-ינואר ותעלה החל מ-831 דולר לאדם בחדר זוגי פנימי. בחודש נובמבר ניתן ליהנות ממבצע לפיו ילדים עד גיל 18 (עד שני ילדים בחדר הורים) ישלמו מיסי נמל בלבד (200 דולר לילד). זוג+ 2 ילדים עד גיל 18 בחדר הורים: 2,326 דולר".

אייל אטיאס מנכ''ל MSC cruises (צילום: MSC Cruises)
אייל אטיאס מנכ''ל MSC cruises (צילום: MSC Cruises)

מגמה נוספת בתחום ההפלגות שצוברת תאוצה בשנה האחרונה, מציין אטיאס, הן הפלגות יוקרה מפנקות שמציעות עידן חדש בתחום הפלגות הפאר. "מדובר בהפלגות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ליעדים ייחודיים", הוא אומר. "בהפלגות כאלה שיוצאת מנמלי אירופה, כמו למשל Explora Journeys, מציעים בשורה חדשה בתחום הפלגות היוקרה. אפשר למצוא בהן סוויטות עם נוף פנורמי לאוקיינוס, מסעדות עם שפים המחזיקים בכוכבי מישלן, מתחמי ספא, סדנאות ייחודיות ועוד".