לצד המורשת ההיסטורית העשירה, סצנת התרבות והאמנות התוססת שלה, והמטבח הטעים, איסטנבול וסביבתה מציעות לחובבי הטבע שילוב אידיאלי של טבע ועירוניות בחודשי הסתיו עם פארקים, יערות ושאר פינות טבע נסתרות הכוללות, בין השאר, מסלולי טיולים עם נוף מדהים. מסלולים אלו, הממוקמים בתוך או בקרבת מרכז העיר, מספקים הזדמנויות רבות למטיילים חובבי טבע שרוצים לגלות את מגוון הצבעים של איסטנבול והסביבה בסתיו.

איזה שאלון למלא? וכיצד עובד התהליך החדש? מדריך מיוחד לנוסעים לארה"ב
נשארנו בהלם: היעדים הכי יפים בעולם שיחכו לכם בחגים

במהלך חופשתכם, תוכלו לעקוב אחר מסלולי הטרקים הללו כדי למצוא נופים מלאים בצמחייה ובעלי חיים ייחודיים ואת היערות מסביב לעיר. ריכזנו עבורכם רשימה של מסלולי הטרקים המובילים באיסטנבול וסביבתה כדי שתוכלו ליהנות מבריחה ייחודית מן הכרך הסואן לטבע הפסטורלי.

הכפרים באזור סילה שמחוץ לאיסטנבול (צילום: TGA)
הכפרים באזור סילה שמחוץ לאיסטנבול (צילום: TGA)

מלב העיר אל זרועות הטבע

עם שטח של 5,300 דונם, 'יער בלגרד' הוא אחד המקומות הטובים ביותר ליהנות מפעילויות טבע וחוץ באיסטנבול. השביל באורך שישה קילומטרים ביער בלגרד מתחיל בכניסה לפארק ועובר באתרי טבע יפים ופלאים ארכיטקטוניים של איסטנבול העתיקה. ניתן לעשות פיקניק, לרכב על אופניים ואפילו לעשות קמפינג עם אוהל ביער, הכל  כדי להימלט מהמולת העיר.

פולונזקוי (Polonezköy) הוא מפלט פופולרי נוסף עבור חובבי טבע בשל מיקומה הקרוב לאיסטנבול. עם אזורי הפיקניק והקמפינג שלו, מסלולי ההליכה ביער, ויותר מ-3,000 דונם של אדמה, פולונזקוי מכיל גם פארק טבע שבו ממתינים למבקרים איילים אדומים, איילים, סנאים, חוגלות ומגלנים. מחוזות שילה, סרייר וארנבוטקוי, הממוקמים בצפון איסטנבול, מארחים גם יערות קטנים שתוכלו לחקור באמצעות טרקים וטיולים.

אגם באזור סילה שמחוץ לאיסטנבול (צילום: TGA)
אגם באזור סילה שמחוץ לאיסטנבול (צילום: TGA)

הרפתקאות ירוקות – שעה מאיסטנבול

פארק הטבע בליקאיאלאר (Ballıkayalar), במרחק של 1.5 שעות נסיעה בלבד מאיסטנבול, אידיאלי לטיולים קלים וגם טיולים מאתגרים עם טרסות תצפית על עמקים, אגמים, מפלים ונחלים. הפארק, המיועד כ"פארק טבע ואזור מוגן טבעי", בולט כגן עדן אמיתי לפעילויות חוצות. בפארק, הממוקם מערבית לקוקאלי (Kocaeli), ניתן לראות חיות יער כמו עורב חום, חפרפרת, זמיר, ביצית. צבאים וסנאים בבתי הגידול שלהם. בנוסף לטרקים, תוכלו להצטרף לפעילויות קמפינג, טיפוס צוקים וקניונים. 

הקניון בפארק הטבע בליקאיאלאר (צילום: TGA)
הקניון בפארק הטבע בליקאיאלאר (צילום: TGA)

אוצמאדרה (Uçmakdere) כפר עתיק ברובע שרקוי (Şarköy) הוא גם אלטרנטיבה נוספת לחובבי הטבע. בנוסף להיותה אחד מאזורי הטרקים הקרובים לאיסטנבול, העיירה מספקת גם הזדמנויות מצנחי רחיפה ומהנות לקמפינג. רמת אריקלי (Erikli), פלא טבע הממוקם ברובע צ'ינרצ'יק (Çınarcık) של ילובה (Yalova) ובמרחק של כשעה וחצי נסיעה ברכב מאיסטנבול, קורצת לחובבי טבע.

הרמה, שבה תוכלו לטייל בצל עצי ערמונים, בוקיצה, תפוח, אשוח וטיליה, מציעה "בריחה בלתי נשכחת" בזרועות הטבע השליו. באופן בלתי צפוי, מסלולי ההליכה של רמת אריקלי לוקחים את המבקרים למפלים. תוכלו ליהנות מהנופים הציוריים של מפל Çifte, אגם דיפסיז, רמת דלמצ'ה ומפל אריקלי תוך כדי הליכה והתרעננות באגמים הקטנים שנוצרו על ידי המפלים.

פארק הטבע בליקאיאלאר (צילום: TGA)
פארק הטבע בליקאיאלאר (צילום: TGA)

הכתבה הוכנה בסיוע לשכת התיירות של טורקיה בישראל