ימי חול המועד סוכות הם זמן מצוין לצאת לחיק הטבע ולבלות טונות של זמן איכות עם המשפחה והחברים. בשביל משפחות שאוהבות לטייל, החג הוא הזדמנות אחרונה לבלות בטבע לפני שהחורף מגיע וחלק מהטיולים יהפכו ללא רלוונטיים. חוץ מזה, לאורך כל החג יתקיימו שלל פעילויות מגניבות לכל המשפחה, לצד פסטיבלים וסיורים מיוחדים.

פסטיבל "מדלעת" בבאר שבע

פארק קרסו למדע בבאר שבע יערוך לאורך חול המועד את פסטיבל "מדלעת" - כשמדע ודלעת נפגשים. הפסטיבל משלב תחנות מדע שונות בנושא דלועים. התחנות מתאימות לכל המשפחה, והן כוללות תחנת צבעי הטבע, תחנת חלוקת צמחים, בישול מולקולרי, תחנת דלועים מוזיקליים, תחנת מיקרוגל, תחנת נגינה על ירקות, פירות ודלועים, תחנת שריפת מלחים, תחנת מיצוי דנ"א, תחנת בינה מלאכותית AI, ניתוח לב ודלעת ועוד שלל הפתעות. נוסף על כך יתקיימו במוזיאון שוק איכרים, חדרי בריחה מאתגרים ומופע מדעי - "שרק והחמור".
מתי: 1־5 באוקטובר.
מחיר: 59 שקל למבוגר, 45 שקל לילד מעל גיל 5.
לפרטים נוספים: אתר פארק קרסו למדע

פסטיבל מדלעת (צילום: פארק קרסו למדע)
פסטיבל מדלעת (צילום: פארק קרסו למדע)

ספארי בלב המדבר

בחוות האנטילופות בערבה התיכונה, ממש ליד המושב צופר, תמצאו אטרקציית ספארי ברוח אפריקאית. זוהי אטרקציה חווייתית ולימודית המתאימה לכל המשפחה, והיא כוללת סיור ספארי בין עדרים הפזורים בשטח הפתוח, בהם אנטילופות, איילים, יעלים וזברות; ביקור ב"תיבת נח", שבה אוסף בעלי חיים שכולל סרטנים כחולים, דורבנים, סוריקטות, צבי ענק, איגואנות, תוכים, ציפורי שיר ועוד; והדרכה והסברים על חיות החווה וקרניהן, תגלית הסידן האמורפי בהשראת הסרטנים הכחולים ופרויקטים נוספים שבהם החווה שותפה.

פתוח בימי ראשון־שישי, בשעות 9:00־15:00,
ביום שבת ובערבי חג בשעות 9:00־14:00.
מחיר כניסה: 40 שקל לאדם מגיל שנתיים ומעלה.
במקום יש גם מתחם לינה עם צימרים, סוכות וקמפינג, בריכת שכשוך עם מים מליחים מרעננים, מדשאות, מזרנים וערסלים.
מידע נוסף באתר ובטלפון 052-3666041.

חוות אנטילופות בערבה התיכונה (צילום: רן זיסוביץ')
חוות אנטילופות בערבה התיכונה (צילום: רן זיסוביץ')

פסטיבל אילת לתיאטרון רחוב

מבלים את חול המועד באילת? כדאי שתדעו שלמשך שלושה ימים עיר הנופש הדרומית תתעורר לחיים עם פסטיבל אילת לתיאטרון רחוב. הטיילת האילתית, שמושכת משפחות רבות, תתמלא הפעם באומני קרקס, מופעי אקרובטיקה, פסלים חיים ודמויות פנטסטיות, שיפעילו את ההולכים בטיילת בשירה ובריקודים. לכל אורך הטיילת תוכלו לפגוש מופעי תיאטרון בובות מרהיבים, עם ההצגות "זהבה ושלושת הדובים" ו"סינדרלה"; מגוון פסלים חיים כמו אטלס ואפרודיטה, ציידת פרפרים, נגן אקורדיון, מוכרת בשוק ועוד; מריונטות צבעוניות מהלכות ועוד המון.
איפה: טיילת אילת, מרחבת בית הגשר ועד טיילת הרודס.

בתאריכים: 5־7 באוקטובר, 11:00־15:00.
הכניסה חופשית.
להרשמה ופרטים נוספים באתר

פסטיבל תיאטרון רחוב באילת (צילום: הדר יעקוב)
פסטיבל תיאטרון רחוב באילת (צילום: הדר יעקוב)

העבר מתעורר לחיים

רמת הנדיב, הפארק היפהפה שסמוך לזיכרון יעקב, יציע במהלך יומיים בחול המועד הרפתקה משפחתית בין שרידים ארכיאולוגיים לנקבת מים קדומה. בלב רמת הנדיב עובר שביל המגלה מעיין נסתר שבו יש מים לכל אורך השנה. שביל המעיין מציע מסלול מעגלי קל להליכה, שלוקח את המטיילים במסע בזמן דרך אתרי חקלאות מקומית בת 2,000 שנה. לאורך הטיול בפארק יחכו למבקרים דמויות ססגוניות, תינתן אפשרות להתנסות בחפירה ארכיאולוגית, סיור מודרך בין שרידים ארכיאולוגיים, תצוגה מרשימה של ממצאים שנחשפו בחפירות השנים האחרונות באזור, סדנאות יצירה והפעלה בטבע, סדנת פסיפסים וסדנת יצירת שקיק ריח ועוד.

מתי: 2־3 באוקטובר, 10:00־14:00.
מחירים: ללא עלות, למעט סדנת יצירת שקיק ריח - 15 שקל.
פרטים נוספים באתר

סוכות ברמת הנדיב (צילום: ידיד לוי)
סוכות ברמת הנדיב (צילום: ידיד לוי)

סוכות בין הנקרות

בתיירות ראש הנקרה יערכו לרגל החג מגוון פעילויות חווייתיות שיעצימו את הביקור באתר. לצד סיורים עצמאיים, יסתובבו בשטח האתר שחקנים בדמותם של דוד המלך וגוליית, שידריכו את הקהל במסע בין הנקרות ויספרו את סיפורם בצורה חווייתית. כמו כן, מדי יום ייערכו סיורי "גליל על גלגלים" של כשעה במשאית שטח פתוחה אל שמורת רכס הסולם המשתרעת על פני 1,200 דונם. במהלך המסלול יוכלו הנוסעים ליהנות מנוף עוצר נשימה ומהדרכה קולית קלילה. הסיור כולל עצירה לאבטיח קר במצפור על פני הרכס.

אם אתם רוצים ליהנות מהנוף אך לא בעניין של סיור מודרך, תוכלו לשלב ביקור בנקרה עם רכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף. לפני הסיור תוכלו לשכור אוזניות להדרכה קולית על ההיסטוריה של האתר, הגיאולוגיה המיוחדת, החי והטבע.
נוסף לכך בתאריכים 1־2 ו־5 באוקטובר ייפתח האתר החל מהשעה 19:30 לסיורי עששיות ליליים הכוללים נסיעה ברכבל המואר אל הנקרות הימיות וסיור מודרך בנקרות לאור עששיות. הפעילות בהרשמה מראש ובתשלום.

שעות הפעילות במהלך החג: 9:00־18:00 (ערבי שבת וחג עד 16:00).
סיורים מומחזים בתאריכים 30.9־7.10, מדי שעה עגולה בשעות 11:00־16:00.
סיורים במשאית בשעות: 11:30, 13:00, 14:30, 16:00.
מחיר כניסה לאתר: 53 שקל למבוגר, 43 שקל לילד מגיל 3. הפעילויות בתשלום נוסף.
לפרטים נוספים באתר

פסטיבל "עץ הזית"

פסטיבל "עץ הזית" המסורתי של ארגון השומר החדש יתקיים, זו השנה השמינית, בכרם הזיתים ביער אליקים. הפסטיבל יכלול סיור הליכה חווייתי־שורשי במסלול מעגלי באורך קילומטר וחצי, המשלב חידות ומשחקים ובמהלכו יזכו הילדים ללמוד על גידולו ואופיו של עץ הזית.
כמו כן, משתתפי הפסטיבל ייהנו ממתחם שבו יוצעו פעילויות יצירה מהטבע ומתחמי הפעלה מגוונים לילדים. במהלך הפסטיבל יוכלו המשתתפים לקחת חלק בעבודה חקלאית מודרכת על ידי אנשי השומר החדש.

איפה: כרם הזיתים ביער אליקים, בווייז: "חניון שער הכרמל".
מתי: ב־2 באוקטובר, בשעות 14:00־18:00. ב־3־4 באוקטובר, בשעות 09:00־11:00, 11:00־13:00, 13:00־16:00.
כניסה: 20 שקל למשתתף מגיל 3, מותנית בהרשמה מראש באתר

פסטיבל הזית (צילום: השומר החדש)
פסטיבל הזית (צילום: השומר החדש)

תערוכת פארק הפיראטים העולמית

מטיילים באזור חיפה והקריות? נצלו את חול המועד לביקור בחי פארק בקריית מוצקין. הפארק מארח לתקופה קצרה את תערוכת פארק הפיראטים הבינלאומית. התערוכה, שמוצגת כאן במסגרת הסיור העולמי שלה, תמשיך ליעד הבא מיד בתום החג.
ברחבי הפארק יפוזרו מיצגי ענק של הפיראטים, מבוך מאתגר לכל המשפחה, מיני לונה פארק, מופעים והפעלות לילדים, עמדות קליעה למטרה, ספינות ענק ופינות סלפי וכמובן גן החיות המרהיב של חי פארק.

הכניסה לחי פארק באמצעות כרטיס בלבד.
איפה: החשמונאים 79, קריית מוצקין.
מחיר: החל מ־45 שקל. כל מבקר מגיל שנתיים חייב בכרטיס כניסה.
ניתן לרכוש כרטיסים באתר
טלפון: 04-8747445 ,072-3910777.

פארק הפיראטים (צילום: אגואיסט הפקות)
פארק הפיראטים (צילום: אגואיסט הפקות)

הרפתקה בעכו

בעוד רבים מהמטיילים פוקדים את שמורות הטבע והפארקים, יש מי שיבחר לבלות את חול המועד בטיולים אורבניים. אחד המקומות המומלצים לבילוי יומי שכזה הוא העיר עכו - שבביקור אחד בה מצליחה לשלב בהרמוניה בין ישן לחדש. אל אולמות האבירים, המנהרות הטמפלריות, הנמל והשוק הססגוני מצטרפת בימים אלה חוויה חדשה - משחק טכנולוגי במציאות רבודה, שחושף את הסודות המסתוריים שמאחורי מנהרת אל־ג'זאר. המשחק “הרפתקה בעכו", המבוסס על סיפור שבירת המצור של נפוליאון, מתקיים בגן החפיר, סמוך לרחוב ויצמן בכניסה לעכו העתיקה.

המשחק מיועד לילדים ומבוגרים ומאפשר למשתתפים, באמצעות מכשיר הטלפון האישי, להפוך להיות חלק אינטגרלי מהחוויות של הכיבוש ושבירת המצור של נפוליאון. במטרה לנצח במשחק, המשתתפים צריכים למצוא את כל הרמזים שהשאיר שאטו ראנו, השליח שנפוליאון שלח לעכו. תוך כדי משחק מגלים גם את המערה הסודית של אל־ג'זאר שנחפרה בחשאי, מוצאים חפצים ועוזרים לדמויות האותנטיות מתקופת המצור על עכו במרדף מרתק בין העתיקות.

מחיר: 49 שקל למשתתף. מחיר משפחתי מיוחד למשפחה עד 5 נפשות - 199 שקל.
לפרטים ולרכישת כרטיסים באתר