טיול בעכו העתיקה אינו רק לוקיישן אהוב על חובבי שווקים ומסעדות דגים, אלה הוא מקום שמציע למבקרים בו מסע בזמן. זו הזדמנות לשקוע בהיסטוריה ובתרבות העשירה שעיצבה את העיר המדהימה הזו. כשנכנסים לעיר העתיקה, אי אפשר שלא להתאהב בקסם של הרחובות הצרים המתפתלים והמעוטרים במבני אבן ובקשתות, עדות לימים בהם צבאות רבים ניסו לכבוש את עיר הנמל השוקקת.

הביקור בנמל העתיק הוא חוויה קסומה לכל הגילים, האטרקציות ואולמות האבירים גם כן. ואם כבר אתם מטיילים בעיר העתיקה ומחפשים אטרקציה נוספת, נסו לשלב בסיור ביקור בבר האוכל סאמא, רופטופ המשקיף על הנוף המדהים של הים והעיר העתיקה. סאמא ממוקמת על גג הבניין הכי מרכזי בעיר העתיקה, בין סמטאות השוק הצבעוני והחומות ההיסטוריות. במקום תוכלו למצוא קוקטיילים קייצים ואוכל ים תיכוני בניצוחו של השף חמודי עוקלה. המסעדה שמה דגש על מנות מוקפדות המתחלפות לפי עונות השנה והזמינות של המרכיבים בשוק. המנות במקום מתאימות לחלוקה.

נתח פילה עגל, סאמא (צילום: דוד מויאל)
נתח פילה עגל, סאמא (צילום: דוד מויאל)

המסעדה היא נקודת מפגש אותנטית בין חנות התבלינים של השכן למטה, דייגי עכו והמטבח המקומי. הפירוש מערבית של סאמא הוא שמיים, והמסעדה נקראת כך בשל הלוקיישן שלה - בין סמטאות השוק הצבעוני לחומות העיר ההיסטורית, בין מסגדים וכנסיות, תרבויות ושפות, בין הארץ לשמיים. 

סאמא  - הבר הקולנרי בעכו (צילום:  דוד מויאל)
סאמא - הבר הקולנרי בעכו (צילום: דוד מויאל)

מנות הדגל: קובה נייה - סשימי מוסר ים, עלה חסה, רכז רימונים ולאבנה שנקליש; סיגר הנמל - דג מוסר קצוץ, עשבי תיבול, צנוברים, טחינה עמבה; שווארמה ים - פיתה בגריל עם רצועות דג, בצל קונפי, פטרוזיליה וסומק; סיידיה מוסר - אורז צהוב, בצל קרספי, עשבי תיבול, שקדים וטחינה; ונתח פילה עגל עם פירה תפוח אדמה, פטריות מלך היער, בצלי שאלוט ודמיגלס בלסמי

סלאח א דין 14, עכו העתיקה
שעות פעילות: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:00-0:00, ימי שישי עד שבת בין השעות 10:00-0:00
לפרטים נוספים: 04-6527739