היעד החלומי המושלם הוא דווקא מוסלמי לחלוטין, ובאיים מקומיים אסור להסתובב בביקיני. אז האופציה לנפוש שם חופשת בטן גב חילונית חלומית היא להגיע לריזורטים הפרטיים. כלומר, ישנם איים בודדים בלב ים בו ריזורט מסויים שוכן על כל האי. בריזורטים הפרטיים במלדיבים אפשר למצוא את אווירת הנופש המושלמת, איים פרטיים עם עצי קוקוס, חול לבן לחלוטין וים עם מים שקופים נקיים עם שוניות אלמוגים.

בשנים האחרונות הייתה השתדרגות באישורי הכניסה למלדיבים, בעבר היה צריך למלא טפסי ויזה לפני הנחיתה והיום יש למלא טופס אלקטרוני, שגם אם לא מילאתם אותו לפני הטיסה, אפשר עם הטלפונים החכמים לסרוק ברקוד ולמלא במקום. לדרכונים ישראלים מותר להיכנס למלדיביים. אין טיסות ישירות למלדיבים, כי אין הסכם שלום עם המלדיבים. לפעמים ישנם מפעילים פרטיים שבחגים מוציאים טיסה עם עצירת ביניים לכיוון המלדיבים, אבל האופציה לא זמינה כל הזמן.

המלדיביים (צילום: יחצ אננטרה)
המלדיביים (צילום: יחצ אננטרה)

ולכן האלטרנטיבה הכי טובה ונוחה להגיע למלדיבים היא עם קונקשן באמירויות, ועדיף בחברת התעופה הכי מוצלחת של האמירייטים, אמירייטס. הפעם הגשמתי חלום וטסתי בביזנס קלאס של אמירייטס, זהו ללא ספק ככל הנראה הביזנס קלאס הכי מפנק מבין חברות התעופה שיוצאות מישראל. גם בטיסות קצרות ישנם מושבים הנשכבים למיטות, וכשרוצים ללכת לישון מגיע דייל לערוך את הכיסא למיטה ומוסיף עליו מזרן.

בכל טיסה מגישים ארוחות שף מפנקות עם מפות לבנות ויינות מצויינים, קוקטיילים ושמפניה, קינוחים ושוקולדים. הביזנס של אמירייטס שווה ערך לפירסט קלאס של חברות אחרות. תפריט מולטימדיה רחב הכולל סרטים שעדיין מוקרנים בקולנוע כמו בת הים הקטנה החדש. בין הכיסאות ישנם חוצצים מתרוממים לפרטיות מקסימלית. בטיסות מעל 4 שעות מקבלים קיט טיפוח של המותג בולגרי, עם תיק של בולגרי, בושם ועוד פינוקים. הטיסה של אמייריטס הייתה פשוט מושלמת. וגם הלאונג׳ של אמירייטס בשדה התעופה פשוט מטורף, כמויות של מסעדות ובתי קפה, אזורי ישיבה ואזורי מנוחה ואפילו מקלחות, כלולים לכל הטסים במחלקות הגבוהות.

אם כבר פינוקים אז עד הסוף, הפעם בחרנו בריזורט של רשת אננטרה. ברגע שיוצאים מהדלת של השדה תעופה במלדיבים מחכה נציג של הרשת ומוביל את האורחים ללאונג׳ פרטי שנמצא בשדה עצמו. בלאונג׳ עושים את הצ׳ק אין עם קפה שתיה ומגבת קרה ומרעננת. בזמן שהעובדים מובילים את המזוודות לסירה.

המלדיבים היא מדינת איים, והריזורטים נמצאים באיים פרטיים בלב ים. יש שתי אופציות להגיע לריזורטים במלדיבים, לקרובים מגיעים בסירה ולרחוקים בטיסת פנים. הריזורט של אננטרה קרוב יחסית, חצי שעה הפלגה בסירה, והסירה שלו יוצאת מחוץ לשדה התעופה. אחרי חצי שעה הפלגה מגיעים לגן עדן.

המלדיביים (צילום: יחצ אננטרה)
המלדיביים (צילום: יחצ אננטרה)

שלושה איים צמודים זה לזה עם גשרים, בתים על המים מים בגווני טורקיז, ושוניות אלמוגים, הצוותים מחכים לאורחים בקבלת פנים עם תופים, משקה מרענן, ומגבת קרה עם שמנים אתריים. הריזורט מבין שלושת האיים שהתארחנו בו הוא אננטרה דיגו Anantara Dhigu, ריזורט שמתאים גם למשפחות.

מבחינת החדרים, כל החדרים הם וילות גדולות ומפנקות עם גישה לים. אנחנו התארחנו בוילה על המים, הוילה עומדת על המים בעמודים ומחוברת ליבשה בגשר, ואפשר לקפוץ מהמרפסת לשחיה בים. בריזורט קייטנה לילדים מגיל 4 כל יום משעה 9:00 בבוקר ועד 18:00 בערב, ולילדים קטנים יותר יש גם שירותי בייביסיטר. הבן 4 שלנו עף בקייטנה שלהם, היו מגוון פעילות יצירה איכותיות הוא חזר עם חולצות, צמידים ותיקים שהוא הכין. הם גם מאפשרים להסיע את הילדים לקידס קלאב, הבן שלי הגיע למצב שהוא מתקשר לבד לקבלה ומזמין לעצמו באגי שיקח אותו לקידס קלאב, הילד היה בעננים.

בריזורט 3 מסעדות על האי ועוד 4 מסעדות באי השני שאפשר לחצות אליו כחלק מהחוויה. סך הכל 7 מסעדות עם מטבחים שונים עם אוכל מצוין, כמו סטייקים, סושי ואוכל תאילנדי. האוכל והאלכוהול במלדיבים יקרים, לכן כדאי לבחור באופציה של הכל כלול או פנסיון מלא. המחירים הגבוהים הם בגלל העובדה שמדובר באי בודד בלב ים וכל מרכיב מזון מיובא במיוחד לשם. בנוסף כל העובדים בריזורט, חיים בו, יש להם מגורים ויחס העובדים אל מול האורחים הוא בין הגבוהים בעולם. על כל חדר בריזורט יש 3 אנשי צוות. זה מבטיח שירות ברמה הכי גבוהה שיש.

ארוחת הבוקר באננטרה מאוד מאוד מגוונת, יש כל מה שאפשר לחשוב עליו, הבופה בתוך מתחם ממוזג אז האוכל תמיד נקי וטרי. מכינים בארוחת בוקר ביצים לבחירה, קרפים, פנקייקים, מיצים סחוטים, שייקים, קפה, וכל מה שאפשר לחשוב עליו.

מה עושים כמה ימים על אי בודד?
יש בריזורט ספא מצויין בין היפים בעולם, עם טיפולים מעולים. יש אי פיקניק שיש בו בר משקאות ושונית אלמוגים מרהיבה. המקום האידיאלי לכל סוג של ספורט מים. באי יש גם את בית הספר לגלישה Tropic Surf, בית ספר מאוד מוכר ומומלץ, המדריכים בו מעולים והחוויה מצויינת. ליד הריזורט יש נקודת גלישה ממש טובה ומוכרת, שגולשים מגיעים אליה גם ממקומות אחרים בסירה.

עשינו אטרקציה דרך המלון של שחיה עם כרישים, על פניו נשמע ממש ממש מפחיד, אבל זאת חוויה מדהימה ומומלצת לחוות במלדיבים, והיה ממש לא מפחיד.