אם אתם שייכים לז'אנר חובבי החיים הטובים, כפר הנופש והבריאות סופוט (Sopot) הוא בדיוק בשבילכם. בעיירה תוכלו למצוא פסטיבלים מגוונים, כנסים, מתקני רחצה מודרניים, פארקים ומגוון אתרי מרפא וספא המציעים עיסויים ושלל טיפולים שיגרמו לכם לחוות את אחת מחודשות הספא הכיפיות ביותר.

הפשפש מנוטרדאם? "הם ניזונים מדם": חדשות רעות לטסים לפריז
יערות קסומים וטבע עוצמתי: ההפתעה של העיר הגדולה במזרח התיכון

המקום הקסום ששימש בעבר ככפר דייגים, ושוכן על חוף ציורי ומקסים לאורך הים הבלטי וליד העיר גדנסק. הדרך הקצרה ביותר להגיע לאזור, זה בנסיעה של שעתיים וחצי ברכב או רכבת מהירה מוורשה לגדנסק.

העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)
העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)

 
החל מהמאה ה-19 המקום היה ידוע בזכות מרחצאותיו הידועות והמיטיבות ובתקופה שבין המלחמות. פולנים שחיו ברחבי אירופה, הגיעו למקום לא רק בשל מצבם הבריאותי אלא כי גם בחוגים מסוימים המקום נחשב כיעד יוקרתי לבעלי מעמד חברתי גבוה. עם הזמן המקום הפך לשם דבר, וזכה לכינוי "הריביירה של פולין". 
 
מתחמי הלינה והאירוח בסופוט כוללים - 21 בתי מלון חלק מרשתות בינלאומיות וכן בוטיק ומלונות ספא. בזירת הבילויים לא יהיה לכם רגע דל. אל תפספסו את ההיצע התרבותי והאומנות המגוונת שיש לסופוט. החל מפסטיבלים ספרותיים, פסטיבלי ג'אז, מופעי אופרה, גלריה ממלכתית לאמנות, מוזיאון ואולם תיאטרון בעל 3 במות.  

נמל העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)
נמל העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)

 
בתחום הספורט, סופוט ידוע כאזור מפותח בהיבט של אירועי ספורט, אחת הגאוות המקומית - מסלול מרוצי סוסים מעוצב ויפייפה, המארח תחרויות בינלאומיות מדי שנה. זאת, לצד ענפי ספורט אחרים כמו שייט, גלישת רוח, הליכה נורדית כספורט חורפי, מתחם מגרשי טניס מקורה ועוד.  

הקולינריה במקום בעלת הצע נרחב המספק מגוון רחב של ברים ומסעדות קונספט בהשראות שונות, כשהבולטת ביניהם היא ה"סלואו פוד" – מטבח מקומי המשלב מתכונים מסורתיים פולניים לצד מנות מאזורים אחרים של אירופה ומרחבי העולם. מדי שנה, מתרחש במקום פסטיבל קולינרי "סופוט מהמטבח" המתקיים במזח סופוט ומקדם את השפע העשיר של הים הבלטי וכל אזור פומרניאן.

העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)
העיירה סופוט (צילום: לשכת התיירות של פולין)

הכתבה הוכנה בסיוע נציגות לשכת התיירות של פולין בישראל