מחפשים מה לעשות עם הילדים? גם השנה נשיא המדינה ורעייתו מזמינים את הסקרנים לבלות בסוכה הפתוחה שבבית הנשיא. השנה הסוכה תעמוד בסימן "ספורט - המשחק של כולנו״ - ותשלב מסלול נינג'ה ייחודי, כדור שער פראלימפי, מופע אקרובטיקה קומי, קיר גרפיטי גדול במיוחד, משחקים, הפעלות ועוד מגוון חוויות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, יפתחו את שערי בית הנשיא מחר (שלישי) ויארחו את אזרחיות ואזרחי ישראל בסוכת בית הנשיא. השנה כאמור, יתקיים האירוע בסימן "ספורט - המשחק של כולנו", בשיתוף משרד התרבות והספורט, מתוך הבנה כי הספורט מחולל צמיחה בחברה ומקדם תהליכים ערכיים. הסוכה תקושט בעיצובים מקוריים המבטאים את ערכי הספורט בענפיו השונים, ובמהלך היום ייצאו נשיא המדינה ורעייתו לברך את אורחיהם בברכת חג שמח.

סוכות בבית הנשיא (צילום: יגאל סלבין)
סוכות בבית הנשיא (צילום: יגאל סלבין)

בין הפעילויות במתחם, ייהנו המבקרים מהצגה המדמה מפגש היסטורי בין יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל ושר התרבות, לבין חיים הרצוג, נשיאה השישי של מדינת ישראל ואף אלוף באגרוף, בו משוחחים השניים אודות חזונם באשר לעתיד הספורט הישראלי. כמו כן, ייחשפו המבקרים לענפי הספורט השונים, ויוכלו להתנסות במגוון פעילויות, כך למשל יוכלו להתחרות במסלול נינג'ה ייחודי אשר יוקם בגינת בית הנשיא. בנוסף, המבקרים ייהנו ממופע אינטראקטיבי, המציג מחלוקת ספורטיבית בדרכי שלום, בין אוהדים במגרש הכדורגל.

עוד באירוע, תחנות המסבירות על אמנת הספורט לספורט הוגן וידידותי, על קידום מעמד האישה בספורט ועל ייצוג בספורט פראלימפי. בסימן השנה האולימפית שבפתח וכביטוי לגאווה לאומית, יוכלו המבקרים בבית הנשיא להצטלם בקיר תלת ממד - עם גביע המדינה בכדורגל.
כמו כן, יוכלו המבקרים לשחק במשחק "סולמות ונחשים" ענקי, ועוד. המבקרות והמבקרים אף יקבלו מזכרת אישית בסימן השנתי.

מתי: יום שלישי ה-3 באוקטובר, בין השעות 09:30-16:00.