ברוכים הבאים לטנזניה, מלכת טיולי הספארי. במרחביה עוצרי הנשימה חיים ונודדים יותר משני מיליון בעלי חיים, לצד שבטים מסורתיים המשמרים תרבויות עתיקות ועשירות. כאן, השליט האמיתי הוא הטבע, על עדרי הענק, חיות הטרף, הג'ונגלים והסוואנות, שמורות הטבע המכסות יותר מרבע משטח המדינה, המכתשים, האגמים, הנהרות והיערות. כדי להכיר את המדינה כראוי, שוחחנו עם טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים של חברת התיירות "ספיריט הפקות עולם", המתמחה ביעדים אקזוטיים.

פנינת הספא של צפון אירופה: הצצה ל"ריביירה של פולין"
יערות קסומים וטבע עוצמתי: ההפתעה של העיר הגדולה במזרח התיכון

שמורת הטבע Arusha
הפארק, מהיפים והעשירים בטנזניה, מעניק תצפיות מרהיבות אל ההר הגבוה באפריקה - הקילימנג’רו, שפסגתו המושלגת מתנשאת לגובה יותר מ- 6 ק”מ. את נופי הפארק עצמו מפארים מפלים עוצרי נשימה, מכתשים, אגמים המאכלסים אלפי פלמינגואים והיפופוטמים, עדרי ג’ירפות, זברות, פילים, אנטילופות, קופי קולומבוס ואחרים, לצד שבטים ססגוניים ומכניסי אורחים החושפים את אורחות חייהם, תרבותם ומסורותיהם. מומלץ במיוחד לצאת לספארי הליכה בשמורה לצד ג׳ירפות, באפאלו ועוד מגוון נדיר של בעלי חיים.

טנזניה (צילום: יח''צ ספיריט)
טנזניה (צילום: יח''צ ספיריט)

שמורת הטבע Tarangire
הנהר החוצה את השמורה השלישית בגודלה בטנזניה מהווה מקור מים עיקרי לאחת האוכלוסיות הגדולות בעולם של פילי ענק, היוצרים מחזה בלתי נשכח בעודם לוגמים ממי הנהר בין עצי הבאובב. השמורה מאכלסת מגוון עצום של למעלה מ-550 מיני בעלי כנף, ומציגה עושר יוצא דופן של חיות פרא, עם עדרים של זברות, גנו, קודו יפה תואר, ראמים פראיים, בפאלו, ג’ירפות וקופים, לצד טורפים כמו אריות, נמרים, קרקל וצ’יטות. 

שמורת הטבע Tarangire (צילום: יח''צ ספיריט)
שמורת הטבע Tarangire (צילום: יח''צ ספיריט)

אגם איאסי והשבטים
מאחורי הקלעים של סצנת התיירות הטנזנית, ממתין לנו מפגש ישיר ובלתי אמצעי עם תרבות שבטית נכחדת. האגם המלוח שבצפון טנזניה, השוכן בלב הבקע הסורי-אפריקאי, מהווה בית לאוכלוסיות שבטים מסורתיים, ביניהם שבט הדזאבה, נוודים הצדים ומלקטים את מזונם, והדטוגה שהם שבט רועים שנשותיהם מקעקעות את פניהן, וידוע כאויב שבט המסאי. המפגש הנדיר חושף אותנו לאורח החיים ולמסורת האותנטית הססגונית של השבטים. 

שבטים בטנזניה (צילום: יח''צ ספיריט)
שבטים בטנזניה (צילום: יח''צ ספיריט)

פיקניק גורמה בלב מכתש נגורונגורו
שמורת נגורונגורו, אתר מורשת עולמית המכונה גם “פלא העולם השמיני”, היא מכתש געשי בן מיליוני שנים ומיקרוקוסמוס נדיר של החי והצומח במזרח אפריקה. את הנופים הפלאיים, על האגמים והביצות, הקניונים, הדיונות והיערות, חולקים בני שבט המסאי, היחידים המורשים להתגורר בשמורה, עם אוכלוסייה המונה כ-25,000 חיות בר, ביניהם הקרנף המצוי, אריות וצבועים. בלב השמורה ממתינה לנו חוויה גסטרונומית – ארוחת צהריים למרגלות הקילימנג’רו.

מכתש נגורונגורו (צילום: יח''צ ספיריט)
מכתש נגורונגורו (צילום: יח''צ ספיריט)

שמורת הסרנגטי
השמורה המרהיבה באפריקה, שפירוש שמה הוא “מישורים אינסופיים”, מאכלסת את המספר הגדול בעולם של חיות בר. נדידת עדרי הענק במרחביה נחשבת לאחד מפלאי הטבע המרגשים בכדור הארץ. ספארי בטנזניה, הנחשב (בצדק) לטוב בעולם, נחווה באוויר וביבשה. ניתן לרחף בכדורים פורחים מעל העדרים הנודדים ולחצות את השמורה בעקבות עדרי הגנו המפורסמים, הצבועים, הפילים, הבופאלו, הזברות והאנטילופות, הנמלטות מטורפיהן הראשיים – האריות, המצויים בשפע במרחבי השמורה.

נדידת עדרי הבופאלו (צילום: יח''צ ספיריט)
נדידת עדרי הבופאלו (צילום: יח''צ ספיריט)