המלחמה קצת השכיחה זאת מאיתנו, אך בימים אלה ממש נפתחים להם שווקי חג המולד באירופה. למרות המצב בישראל, בחברות התיירות כבר מתחילים להרגיש את הרצון להתאוורר וחזרה של ביקושים להזמנות. לשם כך, ביררנו וגילינו כי הישראלים כבר התחילו לשים עין על כמה מדינות אירופיות שתומכות בישראל.

מדינת האיים מעוניינת לאסור כניסת ישראלים עקב המלחמה בעזה: אלו החלופות שהעדפתם
"אנשים אמיצים": טייס שיבח את פעולות חמאס, חברת התעופה לא נשארה אדישה

יוני וקסמן משנה ליו"ר אופיר טורס: "אנו רואים התעניינות והזמנות לדצמבר לשווקי חג המולד. אנשים מרגישים שהם צריכים להתאוורר בימים אלו. במיוחד המדינות התומכות בישראל כמו, צ'כיה, הונגריה, גרמניה ואוסטריה, ומבחינת שווקי חג המולד הן נחשבות למדינות עם השווקים היפים ביותר באירופה. אמנם חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לארץ מעטות פועלות, אבל ניתן למצוא טיסות עם חברות התעופה הישראליות ליעדים אלו".

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "השנה הביקושים לחופשות בשווקי חג המולד מתרכזים בבירות אירופה הידידותיות לישראלים, כמו פראג, בודפשט, ברלין, וינה. היצע הטיסות עדיין נמוך מאוד לעומת השנה שעברה, אך מאז הפסקת האש אנחנו רואים התאוששות איטית בהזמנות".  

ניר מזור סמנכל קשרי תעופה: ״הצורך של כולנו להתאוור מעט מהאירועים הקשים, בא לידי ביטוי בעלייה קלה בביקוש לחופשות התאוורות קצרות בחול. אנחנו רואים זאת בעיקר סביב חנוכה ובעיקר ליעדים קרובים הנחשבים לבטוחים מה גם שמדובר בתקופת קדם חג המולד שבה השווקים והערים תוססות במיוחד. אורך החופשה הממוצע שלוש לילות. קצר מהרגיל וקרוב מספיק לחזור לארץ במהירות במידת הצורך. תמהיל הנופשים זוגות וחברים״.

מה מציעים אותם שווקים ביעדים התומכים?

שוק חג המולד בפראג 2.12-6.1
פראג מתהדרת בשני שווקי חג מולד בכיכר ואצלב ובעיר העתיקה. אם תבקרו שם תוכלו בקלות ותוך כמה דקות הליכה לנוע בין אחד לשני וליהנות מכל מה שיש להם להציע. שניהם מקושטים כמיטב המסורת, עם עץ אשוח ענק, דוכנים, יצירות, יינות, והמון מתוקים (ולילדים, יש גם פינת ליטוף). בביקורכם, נסו לתזמן זאת כך שתהיו באחד השווקים ב-17:30, הזמן בו מתקיימת הדלקת העצים המסורתית. 

שוק חג המולד בפראג (צילום: אינגאימג')
שוק חג המולד בפראג (צילום: אינגאימג')

שוק חג המולד בווינה 11.11-23.12
הבירה האוסטרית מתהדרת במספר דו-ספרתי של שווקים, המרכזי שבהם נמצא בכיכר העירייה. השווקים פתוחים מאמצע חודש נובמבר. לצד אווירה חגיגית ועץ אשוח מרשים, המרכזי בהם מציע למעלה מ-150 דוכנים עם שתייה, נקניקיות, מאפים, סדנאות יצירה לילדים, מזכרות, עבודות יד מסורתיות וגם החלקה על הקרח. 

שוק חג המולד בווינה (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
שוק חג המולד בווינה (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

שוק חג המולד בוורשה 25.11-6.1
שוק חג המולד של ורשה הוא אחד היפים והבולטים באירופה. דוכנים צבעוניים בולטים בה לצד חומות העיר העתיקה, וצובעים את העיר באווירה של חג. השוק ממוקם ליד כיכר הטירה ובמרכזו עץ מנצנץ באלפי אורות, שנחשב לאחד היפים באירופה. גם שם תוכלו לשמוע שירי חג מולד מסורתיים, להרגיש את ניחוח העוגיות חמות, למצוא תכשיטים בעבודת יד, סוודרים, כובעים וכמובן מטעמים מקומיים שונים, לצד כוס שוקו או יין חם.

שוק חג המולד בוורשה (צילום: אינגאימג')
שוק חג המולד בוורשה (צילום: אינגאימג')

שוק חג המולד בבודפשט 18.11-31.12
בכיכר וֶרֶשְמָארְטִי הפופולרית מתקיים מתחילת נובמבר השוק הוותיק והיפה ביותר עם מבחר גדול של דוכנים המציעים מתנות מסורתיות, מאפים טריים, זירת החלקה על הקרח וכמובן אוכל הונגרי מסורתי כמו הלאנגוש ההונגרי והמושחת וקיורטוש מתוק על גחלים במגוון טעמים ומילויים. תוכלו גם ליהנות ממוזיקת פולקלור, בלוז וסול ומופעי בובות בסופי השבוע לאורחים הקטנטנים.

שוק חג המולד בבודפשט (צילום: REUTERS/Marton Monus)
שוק חג המולד בבודפשט (צילום: REUTERS/Marton Monus)

שוק חג המולד בברלין 27.11-26.12
ה"ווינטרוולט" (עולם החורף) שמתקיים בפוטסדאמר פלאץ, נחשב לאחת מאטרקציות החורף הפופולריות בגרמניה. בניגוד לשווקי חג המולד המסורתיים, יש שם מגוון פעילויות חורף ספורטיביות - הבולטת בהן היא מגלשת החורף (המשתרעת לגובה של 12 מטר ואורך של 70 מטר). בנוסף, מסלול המזחלות ששם מהווה אטרקציה אהובה במיוחד על ילדים. מי שמעדיף אווירה יותר מסורתית יוכל ללכת לאורך רחוב Alte Potsdamer וליהנות מדוכני אומנות רבים, חטיפים טעימים ומתנות בעבודת יד.

שוק חג המולד בברלין (צילום: אינגאימג')
שוק חג המולד בברלין (צילום: אינגאימג')

שוק חג המולד בציריך 23.11-23.12
בעיר נפתחים מספר שווקים, כאשר השניים המרכזיים והגדולים ביותר נמצאים בכיכר Sechseläutenplatz מול בית האופרה והשני בתחנת הרכבת המרכזית. השוק הראשון עצום ועמוס בדוכנים שיציעו לכם יין חם בכל פינה ומגוון סוגי מזון ופריטי אומנות, החל מהמדינות השכנות ועד אוכל מקומי לרבות הגבינות השוויצריות. בנוסף המקום מציע אפילו ביתן גדול שהופך למועדון שפועל בלילות.

בתחנת הרכבת השוק מתפרס על פני כל הקומות, מה שהופך אותו לאחד השווקים המקורים הגדולים באירופה. אם תרצו להביא הביתה כמה מזכרות במחיר סביר, כנראה שהגעתם למקום הנכון.

שוק חג המולד בציריך (צילום: REUTERS/Arnd Wiegmann)
שוק חג המולד בציריך (צילום: REUTERS/Arnd Wiegmann)