חברת MSC cruises מודיעה כי הבוקר (רביעי) בשעה 09:00 הסתיים מבצע מורכב של החזרת 800 נוסעים ישראלים הביתה. היום נכנסה לנמל חיפה אוניה שנחכרה במיוחד על ידי MSC cruises ישראל להחזרה בטוחה של 800 נוסעים ישראלים ארצה. מדובר בנוסעים ששהו על האוניה Msc Musica שיצאה ביום ה' האחרון (5.10.23) להפלגה בת 7 לילות בים התיכון.

בעקבות המצב הביטחוני בוטלו הפלגות החברה שתוכננו לצאת מחיפה. לצורך החזרת הנוסעים ארצה בבטחה יזמה MSC Cruises מבצע מורכב להחזרת הנוסעים הישראלים. 

האוניה עליה שהו הלקוחות הישראלים קיצרה הפלגת, שינתה נתיב והפליגה ישירות לקפריסין, תוך דילוג על מספר יעדים מתוכננים, שם, המתינה להם האונייה של מנו ספנות שנחכרה מבעוד מועד, במיוחד על ידי  MSC cruises שגם מימנה את הפלגת החילוץ, להחזרת הנוסעים ישירות לחייפה. כל הנוסעים הגיעו בשלום לישראל. 

איל אטיאס מנכל msc cruises  ישראל מסר כי עקב המצב, הפלגות החברה שהיה מתוכננות לפקוד את חיפה הוסטו לנמלים חלופיים, זאת עד סוף החודש בנוכחי. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ומקווים לחדש את ההפלגות לישראל בהקדם האפשרי. מודים לחברת מנו ספנות שנרתמה בזמן קצר לסיוע במבצע זה.