כ-218 אלף נוסעים עברו בנמל התעופה בן גוריון מפרוץ המלחמה, כך עולה מסיכום נתוני רשות שדות התעופה. מרבית הטיסות הן של חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר, שתגברו את הטיסות לנוכח הביקושים הגוברים של ישראלים לשוב לארץ. בין השבים לארץ כאלו שקיבלו צווי 8, לצד מטיילים.

לראשונה ממלחמת לבנון הראשונה: אל על תוציא טיסות בשבת | כל הפרטים
בעקבות מבצע "חרבות ברזל": אלה חברות התעופה שביטלו את טיסותיהן

חברת אל על הפעילה לראשונה טיסות בשבת מאז מלחמת לבנון הראשונה, בשנת 1982. החברה תמשיך לבצע טיסות מיוחדות, בדומה לארקיע וישראייר להחזרת ישראלים מיעדים שונים בעולם. בתוך כך, חברת התעופה הקפריסאית TUS הודיע על חידוש הטיסות לנמל התעופה בן גוריון, החל מהיום (שלישי).

החברה תפעיל היום ומחר שבע טיסות מלרנקה ואתונה לנתב"ג. ישראלים רבים הגיעו לשתי הערים, בטיסות של חברות זרות, שהפסיקו לטוס לנתב"ג ומשם הם זקוקים לטיסות המשך לארץ. בחברה הבהירו כי לאחר עצירה של שלושה ימים בלבד בטיסות, התקבלו כל האישורים הנדרשים לחידוש הטיסות. בשבוע שעבר הוסיפה החברה הקפריסאית 25 טיסות, לפני שנאלצה להפסיק אותן, לצורך קבלת האישור הנדרשים לטיסות המיוחדות.

תגבור טיסות של אל על (צילום: דוברות אל על)
תגבור טיסות של אל על (צילום: דוברות אל על)

שרת התחבורה מירי רגב, הודיעה בישיבת הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה בנמל אשדוד, כי כל חבורת התעופה הישראליות הונחו לבצע כל טיסה אפשרית, כולל בשבת, בהתאם לצרכים של מערכת הביטחון. רגב הודיעה על הקמת הקבינט האזרחי-כלכלי, שמשרד התחבורה יהיה חלק ממנו ולשם יובאו הסוגיות הדורשות מענה בין משרדי.

במהלך הערכת המצב, הציגו נציגי היחידות והחברות את הפעילות אותם הם מקיימים לאור האתגרים המורכבים בצל המלחמה. רגב הבהירה כי כחלק מהמחויבות של המשרד להענקת שירות לאזרח, היא הנחתה לתגבר את מערך השירות של משרד התחבורה במרכזי הערים, שיספקו מענה מהיר ויעיל לאזרחים בכל התחומים שבאחריות המשרד.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ציין בדיון, כי המשרד מצוי בקשר רציף עם כל גופי התחבורה היבשתית, האווירית והימית. "כולם מגוייסים באופן מלא, כדי ממש את ביצועה של מטרת העל, שהציבה שרת התחבורה והיא רצף תפקודי בכל הגזרות – באוויר, בים ובישה, למרות מצב המלחמה".