אחרי שישבנו כמעט שבועיים מול המסכים, רבים מאיתנו מתחילים להרגיש את אי הנוחות ורוצים לחזור שוב ולטייל בארץ. וכעת, כשמזג האוויר סתווי ופריחת החלמוניות הקסומה ממלאת את המדבר, יש לנו הזדמנות להתנתק לרגע מהמציאות הזוועתית אליה נקלענו ולצאת לטייל במרחבים שסביב ירוחם השלווה. 

את תחנו את הרכב בחניון החלמוניות שעל כביש 204 תוכלו לצאת במסלול קצר שיוביל אתכם לראות את פריחת החלמוניות היפהפייה. הולכים לאורך השביל הכחול, ומהר מאוד מגיעים לפיצול שבילים שחור/כחול. פונים שמאלה בשביל הכחול ונכנסים לאפיק נחל מהמם. מכאן ואילך תרגישו כאילו אתם עמוק במדבר, כשלא תראו או תשמעו אף רכב או ישוב בקרבתכם. המשיכו עם השביל, וכשהוא מתחיל להתעקל ימינה ולטפס, חפשו את הפרח הצהוב הקטן על המדרונות, מעט מעליכם. לעיתים קצת קשה למצוא אותם, אז חפשו היטב. כשתמצאו את מרבדי הפריחה תרגישו שהמאמץ השתלם ותקבלו מקבצי פריחה צהובים, גדולים ויפים, בוהקים ומרשימים.

מי שמרגיש שזה כבר יותר מידי בשבילו, יכול לעשות פרסה במקום ולחזור לרכב. אם נשאר לכם עוד קצת כוח, כדאי לטפס על הרכס, אל "הר רכמה". אחת הפסגות הגבוהות באזור, ממנו נשקפת תצפית מטריפה לכל הכיוונים. זוהי נקודה עוצרת נשימה אחרי העלייה. הטיפוס אל ההר לא פשוט, אך גם לא קשה או ארוך. החלק האחרון תלול ולא מומלץ למי שמתקשה בהליכה בשטח. מכאן המשיכו עם השביל עד שתתחברו לשביל השחור. פנו ימינה בשביל השחור וחזרו אל הרכב. לקראת סוף הירידה תוכלו שוב לראות מקבצי פריחה של חלמוניות יפהפיות.

סה"כ המסלול הוא כ-4 ק"מ ומתאים למשפחות. 
המסלול עובר בשטח אש ולכן יש לתאם את הטיול עם פיקוד העורף.
המלצה נוספת: המרחק 5 דקות נסיעה נמצא פארק אגם ירוחם בו תוכלו לעשות פיקניק. ניתן גם לשכור אופניים משלל סוגים, קרטינג ועוד במרכז 'ויטמין שיא'.

הסנפיר הקטן 

מסלול קצר וקליל שעולה על המצלעות של מכתש ירוחם. נחנה את הרכב ב"חניון החולות הצבעוניים", ולאחר שיטוט בדיונות הצבעוניות המורכבות ממינרלים שבקרקעית מכתש ירוחם, נתחיל במסלול. המסלול אורך כ-45 דקות, הוא תלול אך לא קשה. מחניון החולות הצבעוניים צריך ללכת מזרחה כמה מאות מטרים עד לשביל הירוק ושלט המורה על "הסנפיר הקטן". המסלול קיבל את השם בגלל צורתו, המזכירה סנפיר של כריש. נטפס בעלייה התלולה והקצרה עד שנגיע לראש ה"סנפיר", מכאן נפרש נוף יפהפה לכל מכתש ירוחם. האמיצים יכולים לעלות עוד קצת לפסגה הגבוהה, המשקיפה אל נחל חתירה, הערבה וההרים הגבוהים בירדן. מכאן נרד בירידה תלולה, אתגרית אך לא מסוכנת וידידותית גם לילדים, אל עבר בטן המכתש. נעבור תצורות גיאולוגיות ושכבות שונות ונהנה מהנוף הנפרש. מתחתית הירידה נלך עוד טיפה חזרה לרכב בחניון החולות הצבעוניים. חובה לקחת כ-1.5 ליטר מים לאדם לפחות, כובע, קרם הגנה וקצת אוכל לדרך. אם תחפשו היטב, אולי גם תמצאו מאובנים.

תזכרו, מה שמוצאים בשטח נשאר בשטח - חל איסור לקחת אבנים, צמחיה או שרידי בעלי חיים.
המידע באדיבות אבישי אפרת,the whitehill guesthouse, ירוחם.