באמצע הלחימה קצת לחשוב על חופשה בחו"ל (מה גם שאין הרבה חברות תעופה כרגע לטוס עמן מישראל) ורובנו כנראה חושבים על יקירנו או מכרים שנמצאים בחזית הלחימה או פונו מהדרום. עם זאת, למדנו בעבר כי מכל משבר הישראלים ימהרו ויהיו הראשונים לצאת (בדומה לקורונה), וגם בעולם התיירות נערכים היטב ליום שאחרי המלחמה.

צפויים לטוס בקרוב לחו"ל? יש מצב שהטיסה שלכם תתארך
קריאה בהולה לאוצר: "הענף צנח, ישראל עלולה להימחק ממפת התיירות העולמית"

בסוף השבוע נערך כנס הווירטואלי "תיירות בזמן משבר" שערכה חברת טרנובה, אשר נכחו בו אנשי תיירות מישראל ומהעולם כדי לדון בהשלכות המלחמה על התיירות בישראל. כמו כן, פורסם מטעם הכנס סקר שנערך בין 200 בכירים בענף התיירות שענו על שאלות באשר לחזרת הענף לשגרה.

האלשטאט, אוסטריה. המדינה תככב בגדול על המפה בישראל (צילום: אינגאימג')
האלשטאט, אוסטריה. המדינה תככב בגדול על המפה בישראל (צילום: אינגאימג')

אילו יעדים נראה על מפת התיירות הישראלית ב-2024?

על השאלה הזו השיבו המשתתפים כי המדינות אוסטריה, הונגריה, איחוד האמירויות, יוון, תאילנד, סיישל, מקסיקו ומדינות סקנדינביה (בזכות תמיכתן בישראל) יהיו היעדים הבולטים בקרב הישראלים בשנה הבאה, זאת לעומת מדינות כמו מרוקו וטורקיה שצפויות להיעלם מהרדאר.

בנוגע לשאלת הערכים החשובים עבור ישראלים לטיול הבא בחו"ל, השיבו המשתתפים בסקר כי ביטחון אישי ואירוח חיובי לישראלים יהיו הערכים הבולטים אצל הישראלים בבחירת יעד לחופשה ב-2024.

איסטנבול, טורקיה. כנראה לשם כבר לא נגיע בהמונינו בקרוב (צילום: TGA)
איסטנבול, טורקיה. כנראה לשם כבר לא נגיע בהמונינו בקרוב (צילום: TGA)

לקראת זינוק בכמות החופשות ב-2024?

70% מהמשתתפים ענו שלדעתם התיירות תחזור למצבה הנורמלי עד חצי שנה מהיום. שליש טענו כי המצב יחזור לקדמותו תוך חודשיים מסיום המלחמה. 29% אמרו כי עדיין מוקדם לחזות, רבע חושבים שהתיירות תחזור תוך כדי הלחימה, ולבסוף אחד מכל עשרה משיבים טען כי המצב ישוב לקדמותו בין שלושה לשישה חודשים.

כמו כן, נשאלו המומחים בסקר אודות הערכתם להזמנת חופשות בחו"ל בשנה הבאה. לדעת 24% מהמשיבים תהיה עלייה של 20-10 אחוזים בהזמנות לחופשות ב-2024 לעומת השנה החולפת, 22% טענו שתהיה עלייה של יותר מ-20%, ו-17% טענו שכמות ההזמנות של הישראלים תהיה זהה לשנה זו.

קופנהגן. הישראלים ינהרו לשווקי החג המולד בעיר? (צילום: Liselotte Sabroe/via REUTERS)
קופנהגן. הישראלים ינהרו לשווקי החג המולד בעיר? (צילום: Liselotte Sabroe/via REUTERS)

נטוס יותר עם חברות ישראליות?

שאלה נוספת הייתה 'האם תסכימו שישראלים יעדיפו לטוס עם חברות תעופה ישראליות, גם במקרים בהם חברות זרות יציעו מחיר נמוך יותר?' 40% הסכימו, 35% לא הסכימו ו-25% טענו כי מוקדם עדיין לחזות.

הנושא האחרון היה באשר לחברות התעופה פליי דובאי ואיתיחאד איירווייס מאיחוד האמירויות, אשר המשיכו לטוס לישראל גם בזמן הלחימה. המשתתפים התבקשו לענות האם לדעתם הישראלים יזכרו חברות אלו לטובה, ונמצא כי 53% מהעונים אמרו שכן, 28% אמרו שלא ו-19% הסיקו כי עוד מוקדם לומר.

מטוס אל על (צילום: דוברות אל על)
מטוס אל על (צילום: דוברות אל על)