עוד מעט חודשיים לאסון הנורא שפקד אותם ב-7 באוקטובר, ועסקי התיירות בצפון הנגב מתחילים לנסות למצוא פתרונות לצרה נוספת פקדה אותם – והפעם כלכלית.

העסקים לא יכולים לעבוד כרגע, ואין להם דרך להתפרנס. אחרי כמה סבבים ביטחוניים באיזור וניסיון מר מהבטחות על פיצויים, הם מנסים להתמודד עם הקושי הכלכלי בעצמם וכבר חשבו על פתרון יצרתי, בצורת מכירת שוברים לשימוש עתידי, כאשר יהיה ניתן לחזור לעבוד. השוברים יתנו להם אוויר לנשימה ותקווה לימים טובים יותר.

גרובטק אשכול  (צילום: יח''צ)
גרובטק אשכול (צילום: יח''צ)

גרובטק אשכול

במבנה סמוך לבית הספר באשכול נמצא ה"גרובטק אשכול" - מרכז טכנולוגיה, מדע וחלל מוביל, המציע חווית מפגש מרתקת עם המדע והטכנולוגיה של העתיד. 
המתחם כרגע סגור ובשלב זה מציע כרטיסים עתידיים למקום תחת השם "לגעת בעתיד – ביקור חווייתי בגרובטק". הכולל את כל החוויות: מסע מרתק לחלל במשקפי מציאות מדומה מתקדמות ובמתקן חללית VR ממונעת ייחודי, סיור בתערוכת האמנות MAGIC - תערוכת אמנות המציגה את נופי הנגב המערבי בתמונות מרהיבות בסגנון ואן גוך. זוהי התערוכה הראשונה בארץ שנוצרה כולה ע"י בינה מלאכותית, כולל הדרכה מרובוט אמיתי. מופע פלנטריום 360 מעלות משוכלל, שימוש חופשי במתחם גיימינג ענקי ומתקדם הכולל עשרות מחשבי גיימינג עם מאות מהמשחקים החדשים ביותר ועוד.
עד שיהיה ניתן לחזור להפעיל את הגרובטק, צוות המקום, שהצליח לקחת חלק מהציוד כשפונו לאילת, מעביר חוגים טכנולוגיים לילדים במלונות.
מחיר פעילות "לגעת בעתיד": 49 שקל, 
לפרטים נוספים והרשמה: גרובטק אשכול

עדי רוזן (צילום: איתן וכסמן)
עדי רוזן (צילום: איתן וכסמן)

סיפור קולינרי, עם עדי רוזן

כל מי שאוהב סיורים אורבניים וקולינריים בוודאי מכיר את השם עדי רוזן. עדי, תושבת נתיב העשרה, יצרה את "סיפור קולינרי" אי שם בשנת 2018, כדי לגרום לאנשים להגיע לדרום ולהתאהב בו. היא האמינה שדרך האוכל, הסיפורים המעניינים, המפגשים המרגשים והמקומות המפתיעים, זה יצליח. 
מכיוון שהסיורים של עדי מתמקדים באזור הדרום, שם המסעדות סגורות, והיא אף נאלצה גם להתפנות מביתה בנתיב העשרה, כרגע אין שום אפשרות לקיים את הסיורים.
אבל עדי לרגע לא חשבה על כיוון אחר, וברור לה שהיא תחזור לקיים את הסיורים ברגע שיתאפשר. עד אז, היא מציעה שוברים לסיורים עתידיים, ללא הגבלת זמן, אותם ניתן לרכוש כעת במחיר מוזל של 180 שקל לסיור יחיד או 350 שקל לסיור זוגי.
לפרטים נוספים והרשמה

רון ארט (צילום: זוהר חורב )
רון ארט (צילום: זוהר חורב )

רון ארט

רונן חורב הוא אומן יוצר אומנות שימושית מן הישוב מעגלים בצפון מערב הנגב. בסטודיו "רון ארט" אשר בחצר ביתו נמצאת הגלריה בה הוא יוצר את עבודותיו: פריטי יודאיקה: בתי מזוזה, חנוכיות, ברכת כלה ועוד. בנוסף, הוא מקיים סיורים בסטודיו "בעקבות הזכוכית" וסדנאות יצירה לזוגות ויחידים.
גם רון נאלץ להקפיא את הסיורים והסדנאות אצלו, ועד שיהיה ניתן לחדש, הוא מציע שוברים לשימוש עתידי, לסיור מרתק בעקבות הזכוכית, והדגמת ניפוח זכוכית. 
מחיר הסיור: 30 שקל בלבד.
להזמנות: 052-3923938

הקינוחים של אור (צילום: מיטל שרעבי)
הקינוחים של אור (צילום: מיטל שרעבי)

Oryosss

אור יוסף, פיינליסטית התכנית "הקינוח המושלם", פתחה את הסניף השני של Oryosss בשדרות, ממש רגע לפני תחילת הלחימה. כמובן שהסניף הזה נאלץ להיסגר, יחד עם סניף האם בקיבוץ ארז. המאפים הנימוחים בהם עסקה עד לא מזמן, היא החליפה במדים, לאחר שגם גויסה למילואים, אבל אור תמיד חושבת על היום שאחרי, ומציעה שוברים עתידיים לשני סניפיה, בתוקף ל-5 שנים. 
לפרטים ולהזמנות