ברפובליקת האיים המלדיביים הביאו לאחרונה בפרלמנט המקומי הצעת חוק לפיה תיאסר כניסת ישראלים למדינה, זאת בעקבות המלחמה בעזה. עם זאת, מבירור שעשינו מסתבר שהישראלים כבר שמו עין על כמה חלופות.

נציף את אירופה? אלו היעדים שהישראלים כבר הביעו בהם התעניינות לנופש
"אנשים אמיצים": טייס שיבח את פעולות חמאס, חברת התעופה לא נשארה אדישה

יוני וקסמן משנה ליו״ר אופיר טורס, הסביר כי "המלדיביים הפכו ליעד פופולרי בשנים האחרונות בקרב המון צעירים בעיקר לירח דבש. זה מאוד מצער לשמוע דברים כאלה תמיד אבל יש מדינות אקזוטיות שנותנות מענה לסוג חופשה כזה כמו האיים הקאריביים, הפיליפינים ידידתה של ישראל עם אטרקציות רבות, וכן סיישל וסרי לנקה. אנחנו רואים עלייה קלה בהזמנות ליעדים אקזוטיים כמו מקסיקו, תאילנד ואפילו סאו פאולו ישראלים רבים מזמינים טיסות בנפרד ליעדי אירופה ואז משם ניתן להגיע לכל מקום בעולם".

לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס: "עונת החורף בישראל מושלמת ליעדים אקזוטיים במזרח הרחוק ובאפריקה. במקומם של האיים המלדיביים מתחזקים יעדים כמו תאילנד, סיישל, זנזיבר וסרי לנקה. אנו צופים שיתווספו טיסות ישירות ליעדים אקזוטיים נוספים לאחר שהמלחמה תסתיים".

טלי יטיב, מנכ״לית ספיריט הפקות עולם: "לעניות דעתי בשנת 2024 לא נוכל לטוס בטיסות ישירות למלדיביים, יחד עם זאת יש מגוון מדינות אקזוטיות אשר נמצאות במערכות יחסים טובות עם ישראל בהן ניתן לנפוש. ביניהן, נמצא את איי סיישל ומאוריציוס שאינן מדינות מוסלמיות ומעריכות את התיירות הישראלית ואנו אף מזהים הזמנות לאיים כבר בחג הפסח הקרוב".

כמה יעלו לנו החלופות?

לשם כך, בדקנו עם מספר חברות מהן עולה למשל שדיל של טיסה+מלון של שבוע בסיישל באפריל יעלה החל מ-$1899 לאדם בחדר זוגי באופיר טורס. בחודש ינואר חבילה לשבעה לילות במלון 4 כוכבים תעלה לאדם החל מ-1600$ באשת טורס. בנוסף, ישנו האי זנזיבר אליו מצאנו חבילה של שבעה לילות בינואר במלון 4 כוכבים החל מ-1400$ לאדם בהרכב זוגי באשת טורס. 

בנוסף, מצאנו לסיישל חבילות החל מ-1,690$ לאדם במלונות של החל משלושה כוכבים וטיסה ישירה למשך שבוע בספיריט הפקות עולם. למאוריציוס מצאנו חבילות החל מ-2,390$ לאדם במלונות של החל משלושה כוכבים וטיסה למשך שבוע בספיריט הפקות עולם.

אם נסתכל מזרחה, נמצא כי בשביל להגיע לפוקט שבתאילנד יש בין היתר החל מחודש ינואר חבילה של שבעה לילות במלון 4 כוכבים החל מ-1060$ לאדם בהרכב זוגי באשת טורס. כמו כן, לפיליפיניים ניתן למצוא טיסות למנילה באוגוסט החל מ-900$, וכן אפשרות למלון 5 כוכבים באי בורקאי החל מ-$653 לזוג בחדר למשך 12 לילות, ומלון באי פאלאוואן לאותו משך זמן החל מ-$562 לזוג בחדר באופיר טורס.

חוף בתאילנד (צילום: אינגאימג)
חוף בתאילנד (צילום: אינגאימג)

כיצד כל זה התחיל?

מדינת האיים האקזוטית היא כאמור מדינה מוסלמית, וחלק נרחב מחברי הפרלמנט החליטו להתייצב לצד עזה במלחמה הנוכחית. הסטטוס קוו הנוכחי, נשמר מאז מאז 1994, אז התירו במדינת האיים כניסה לאנשי עסקים ותיירים ישראלים. מאז, ובמיוחד בשנים האחרונות, הפכה המדינה ליעד אקזוטי נחשק על הישראלים, למרות שבין ישראל והמלדיביים לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים. נכון להיום, עדיין ניתן להגיע למקום דרך מדינה שלישית, ולקבל אשרת כניסה בנמל התעופה.