בצל המלחמה ישראלים רבים התחילו לשים עין על מספר יעדים לקראת פסח והקיץ הבא, והשנה מככבים על המפה יותר יעדים שתמכו בישראל בעת הלחימה. בין השאר, נמצאת פולין, שבעדכון אזהרות המסע האחרון בכלל לא נכנסה לרשימה.

"פרויקט חריג בגודלו": פריז מבצעת שינוי, וככה טרם הכרתם את העיר
טסתם בעבר בריינאייר? ייתכן שמגיע לכם כסף | כל הפרטים

המדינה נמצאת במרכז אירופה והיא עשירה בהיסטוריה, תרבות, ויופי טבעי. היא מתהדרת בטבע מגוון וכוללת את האזורים החופיים לאורך חופי הים הבלטי בצפון, הרי הטטרה הציוריים בדרום שמהווים גבול טבעי בין פולין לסלובקיה. המדינה מכילה אלפי אגמים, יערות צפופים ומישורים פוריים. האירוח הפולני משפיע בצורה חיובית במידה ניכרת על המטיילים המגיעים והיא מתאימה במידה רבה למי שמחפש חוויה המשלבת נופים מגוונים – מטרופולין, ים, הרים ואגמים.

קרקוב, פולין (צילום: יחצ)
קרקוב, פולין (צילום: יחצ)

ורוצלב, פולין (צילום: יחצ)
ורוצלב, פולין (צילום: יחצ)

ערי מפתח בפולין כוללות את ורשה, בירת המדינה ומוקד תרבותי חי; קרקוב, הידועה בעיקר בשל העיר הישנה ההיסטורית והאדריכלות המלכותית; ורוטס'וו, הידועה בגשרים הציוריים; פוזנן (עיר הקרואסון של סנט מרטין) וזאקפונה, בירת החורף של פולין. 

הערים הפולניות הן בעלות תודעה ונפש. לכל עיר יש היסטוריה משלה, חלקן מלאות אוצרות מהעבר, חלקן בנו את זהותן תוך כדי תנועה בתקופה הנוכחית ולמעשה הליכה ברחובות של כל יישוב או עיר בפולין היא כמו הליכה בתקופה שבעבר הרחוק. פולין מציעה אתרי תיירות שונים, כולל הטירה ההיסטורית בואוול, הערים הישנות של ורשה וקרקוב, מכרה המלח בויליצ'קה והיער העתיק בלבד ויז'ה.

איך מגיעים למדינה בתקופה הקרובה?
סאן דור מקבוצת אל על מפעילה ארבע טיסות שבועיות לוורשה בימים שני, שלישי, רביעי וחמישי, ולעיר קרקוב מופעלות שתי טיסות שבועיות בימי שני ושישי.

קרקוב, פולין (צילום: יחצ)
קרקוב, פולין (צילום: יחצ)

גדנסק, פולין (צילום: יחצ)
גדנסק, פולין (צילום: יחצ)

אטרקציות מומלצות בפולין

הטירה במאלבורק - טירת מאלבורק היא אחת מטירות הממלכה הטאוטונית הגדולות ביותר שנבנו אי פעם. הטירה נמצאת בעיירת מאלבורק בפולין והיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הטירה נבנתה על ידי המסדר הטאוטוני במאה ה-13 והיא שימשה כמקום מגורים וכמקום הגנה למסדר.

יחד עם מבצעי הבנייה, נמצא במקום גם קהל המעמד והמבנים הדתיים המיוחסים להם. הטירה פתוחה לתיירים וסיורים מודרכים זמינים במגוון שפות. במהלך הביקור, תוכל להתרשם מאדריכלות המבנים, להתמקם בשולחן העבודה של המסדר, ולגלות עוד פרטים על ההיסטוריה המרתקת של המקום. ישנם גם מסעדות ובתי קפה באזור שבהם ניתן ליהנות מארוחה או מהפסקת קפה לאחר הביקור.

טירת מאלבורק (צילום: אינגאימג')
טירת מאלבורק (צילום: אינגאימג')

מכרות המלח בוויליצ'קה - יחד עם מכרות המלח הסמוכות בווכניה, מדובר באחת ממכרות המלח הקדומות בעולם (פעילות כבר 600 שנה). במעמקי האדמה, ישנן ערים אמיתיות של מלח: עם כנסיות, קפלות, ומערכות הדרכה, ניקור, תאורה ותחבורה אגדיות. המסלול התיירותי כולל קטע באורך 3.5 קילומטרים, הממוקם בעומק של 64 עד 135 מטרים מתחת לשטח האדמה, והאחרון נופל לעומק של 327 מטרים.

מכרות המלח בוויליצ'קה היו מהאתרים הראשונים בעולם שנכנסו לרשימה של אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. מי שהתעייף יכול ליהנות מטיפולי ספא וטיפולים ייחודיים, ואף להתארח ללילה באחת מלשכות המלח המיוחדות.

מכרות המלח בוויליצ'קה (צילום: אינגאימג')
מכרות המלח בוויליצ'קה (צילום: אינגאימג')

יער ביאלובייסקה - הבית של עצים בגדלים יוצאי דופן. יער זה עבר שינויים טבעיים לאורך אלפי שנים. היער מפתיע גם את אוהבי הציפורים, בעיקר את אלו האוהבים לצפות בדרורים ובינשופים. היער הוא מקום מצוין לתצפיות טבע ולחקר מדעי, בעיקר בתחום מחקר מינים מסוכנים. היכן שהתבצעה שיקום הביזון האירופי, המתווך להיות הגדול ביותר באירופה. יער ביאלובייסקה הוא מקום מושלם לנוח במגע ישיר עם טבע יוצא דופן. 

יער ביאלובייסקה (צילום: יחצ)
יער ביאלובייסקה (צילום: יחצ)

יער ביאלובייסקה (צילום: יחצ)
יער ביאלובייסקה (צילום: יחצ)

ביקור בזאקפונה - עיירת הנופש והסקי מכילה לא מעט פארקים ופינות ירוקות, אך היפה שבהם הוא ללא ספק הפארק הלאומי טטרה, הממוקם בחלקה הדרומי של פולין. הפארק הזה נמצא בלב הרי הטטרה ומציע נופים עוצרי נשימה על העמק שמסביב. מדי שנה, מבקרים רבים מגיעים אל הפארק כדי לחזות בפסגות המלכותיות שלו, באגמים הצלולים ובמפלים השוצפים. בנוסף, משמש הפארק הייחודי הזה כביתם של חיות בר מגוונות, כולל דובים חומים ונשרים, מה שמוסיף לקסם שלו.

גבעות מעל זאקופנה, הרי הטטרה בדרום פולין (צילום: אינגאימג')
גבעות מעל זאקופנה, הרי הטטרה בדרום פולין (צילום: אינגאימג')

גן החיות של ורשה - מדובר בגן זואולוגי מדעי שהוקם בשנת 1928 ומשתרע על פני 40 דונם של שטחים ירוקים ומטופחים. הגן כולל 5,000 בעלי חיים שונים מ-500 זנים (חלקם נדירים), כלובים של זוחלים, בית פילים ענק, אזורי פיקניקים, מסעדות וחנויות. גן החיות, העמוס באטרקציות, הוא ללא ספק גן עדן לילדים קטנים.

ורשה, פולין (צילום: יחצ)
ורשה, פולין (צילום: יחצ)