עם כניסות מעוצבות, מנהרות דמויות מבוך ורכבות שעוברות במהירות מתחת לאדמה, רשת המטרו בפריז הפכה להשראה תרבותית ועולמית. אבל מערכת הרכבות שנבנתה בתחילת המאה שעברה ומעבירה כארבעה מיליון נוסעים מדי יום, נאבקת להתמודד עם הדרישות של הנסיעה המודרנית, הקרונות הישנים והתשתית החורקת.

טסתם בעבר בריינאייר? ייתכן שמגיע לכם כסף | כל הפרטים
פארק שעשועים ועשרות מסעדות: רוצים להיות בקרוז הגדול בעולם?

לשם כך, בימים אלה סיימו בעיר האורות את מה שכינו בצרפת כ"פרויקט התחבורה הגדול ביותר באירופה", שדרוג ושיפוץ מאסיבי של מערכת המטרו וצירוף של Grand Paris Express, מערכת רכבות חדשה של 200 ק"מ ובה ארבעה קווים ו-68 תחנות חדשות לגמרי. הקווים החדשים יחברו בעיקר אזורים בפרברי פריז מבלי לעבור במרכז העיר פריז, זאת על ידי הוספת טבעות חיצוניות לתוואי התת-קרקעי, שהכיל עד כה 14 קווים.

שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')
שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')

בניית הקווים החלה ב-2016, וכעת הרכבת הראשונה לקווי המטרו החדשים נלקחה לנסיעת מבחן, ומשכה המונים לצפות בנסיעה. "כדי לשנות את חייהם של אנשים, נצטרך לשנות את האופן שבו הם זזים", אמר שר התחבורה הצרפתי קלמנט בון.

בצרפת מקווים שהמערכת החדשה תקצר משמעותית את זמן הנסיעה מפרבר לפרבר בתחבורה ציבורית ותצמצם את השימוש במכוניות. למרות האולימפיאדה שצפויה להתקיים בקיץ הבא, כל הקווים החדשים יתחילו לעבוד החל מסוף 2025.