לצערנו מעטות המדינות באירופה שהביעו תמיכה מובהקת בישראל במלחמה, אולם אחת הבודדות הינה אוסטריה. המדינה הקטנה והמדהימה הזו שופעת בהיסטוריה, ארכיטקטורה ותרבות מרהיבה, ועד המלחמה הייתה מוצפת בישראלים. בקיץ, האזורים הרריים מציעים הזדמנויות לספורט אתגרי כמו טרקינג וספורט מים. בחורף, המסלולים החלוציים והמרתקים של הסקי משדרגים את החוויה הספורטיבית. 

חושבים לחזור ליוון אחרי המלחמה? זה עומד לעלות לכם הרבה יותר מבעבר
"פרויקט חריג בגודלו": פריז מבצעת שינוי, וככה טרם הכרתם את העיר

אוסטריה מתאימה לכל סוגי הקבוצות והגילאים, אך מומלצת בעיקר למשפחות. המדינה מלאה באזורים מפתיעים עם אטרקציות חדשות, נופים מדהימים, אגמים מנצנצים, אינסוף צבעים ירוקים ופרות רועות עם פעמונים. בנוסף, בכל אזור באוסטריה ניתן לקבל או לרכוש כרטיסי הטבות אזוריים החוסכים למשפחות המון כסף בחופשה. כרטיסי ההטבות כוללים כניסה חינם לרכבלים, מזחלות הרים, מוזיאונים אינטראקטיביים, מרחצאות בשילוב ספא ומגלשות מים, מיני גולף, מסלולי טבע קסומים ועוד.

אוסטריה (צילום: הילה מור אלון)
אוסטריה (צילום: הילה מור אלון)

פעילויות מומלצות באוסטריה

מרחצאות ספא - בכל אזור במדינה יש מספר מתחמי ספא המתאימים לכל המשפחה, בריכות חמות תחת כיפת השמיים, סאונות, חדרי טיפולים ומתחם נפרד למשפחות עם ילדים הכוללים מגלשות מים, משחקיה, בריכות ילדים ובחלקן גם בריכות גלים. המרחצאות הכי נחשבים באוסטריה ממוקמים בחבל טירול בעיירה לאנגנפלד בעמק האוץ - אקווה דום. 

מגלשות הרים - מגלשות ההרים ממוקמות בכל רחבי אוסטריה. עם זאת, בעיירה Imst שבחבל טירול תמצאו את מגלשות ההרים הארוכות באירופה – 3.5 קילומטר של הנאה לכל המשפחה.

פארק מים באלפים האוסטרים (צילום: הילה מור אלון)
פארק מים באלפים האוסטרים (צילום: הילה מור אלון)

רכבלים - מעבר למדרונות הסקי הנחשבים בחורף, בקיץ תוכלו ליהנות בפסגות ההרים ממסלולים מגוונים לכל המשפחה, לעבור בין תחנות, לפתור חידות, לשחק בגני שעשועים מושקעים ולשוט באגמים בפסגות ההרים. אין בילוי שלם בקיץ מבלי לעלות לפחות בשני רכבלים.

אגמים - באוסטריה ישנם לא פחות מ-25,000 אגמים! ברובם אפשר לשוט, לדוג, להיכנס למים ובכלל לשכור בית נופש על שפת האגם. חבל קרינתיה בדרום אוסטריה מתהדר במספר אגמים חמימים בקיץ עם חופי רחצה מסודרים, מתנפחים במים, סירות מנוע לסקי מים ובננה ועוד.

אוסטריה (צילום: הילה מור אלון)
אוסטריה (צילום: הילה מור אלון)

מעבר להרי האלפים יש באוסטריה ארבעה יעדים יפיפיים

עיר הבירה וינה - מדובר בעיר קסומה המתמקמת בלב המדינה ומציעה אמנות, ארכיטקטורה, ותרבות מגוונת. כמו כן, המחוז ידוע גם ביינות וביקבים המרהיבים.

זלצבורג - עיר שיצאה מסיפור אגדה שמומלץ לטייל ולחקור כיומיים את העיר העתיקה עם המצודה בראש הגבעה, בתי קפה מסורתיים, מוזיאונים היסטוריים ואווירת ימי ביניים יוצאת דופן.

זלצבורג, אוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
זלצבורג, אוסטריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אינסברוק - בירת חבל טירול מוקפת הרים נישאים עם מסעדות מעולות, חיי לילה, קניות, נקודות תצפית שומטות-לסת ומוזיאון סוורובסקי הייחודי שכולו על טהרת הקריסטלים ומתאים גם לילדים.

האלשטאט - אחת העיירות היפות בעולם, כאילו יצאה מסרטי דיסני. ממנה נלקחה גם ההשראה לסרטי "לשבור את הקרח", והיא מוצפת באלפי מבקרים שמגיעים ליהנות מנופים יפים, לבקר במכרה המלח שלה, להשקיף עליה מתצפית 5 האצבעות ובעיקר לשוט באגם העצום עם מאות ברבורים. 

האלשטאט, אוסטריה (צילום: אינגאימג')
האלשטאט, אוסטריה (צילום: אינגאימג')

הכותבת והצלמת: הילה מור אלון, מומחית ויועצת טיולים לאוסטריה. ניתן להתרשם ממגוון מסלולים מפורטים באתר שלה