חגיגות השנה האזרחית החדשה מתקרבות, והפעם בשונה ממה שאנחנו רגילים, עבור יעדים רבים בעולם ישנה אזהרת מסע. ולמרות זאת, ישנן מדינות רבות אשר נחשבות בטוחות וידידותיות לישראל. יחד עם סימן עובדיה, מנכ"ל ובעלים של חברת הטיולים המאורגנים בשביל הזהב, מצאנו ארבעה יעדים מעולים שאסור להחמיץ בסילבסטר הקרוב.

היישר מהמדינות האוהדות: אלו חברות התעופה שחוזרות לטוס לישראל
גם כי תמכו בישראל: הסיבות בגללן תחזרו למדינה הזאת אחרי המלחמה

פראג, צ'כיה

מצודת פראג - חובה להגיע אל הטירה העתיקה והגדולה בעולם, המציעה תצפית יוצאת על העיר כולה.
גשר קארל - גשר אייקוני מימי הביניים המעוטר בפסלים, המחבר את העיר העתיקה עם מצודת פראג.
כיכר העיר העתיקה - אסור להחמיץ את הקסם והיופי של העיר העתיקה, הסמטאות הציוריות ומבני הבארוק הצבעוניים.
אירועי השנה החדשה - כיכר העיר העתיקה מתעוררת לחיים בערב השנה החדשה. התושבים מגיעים בהמוניהם אל כיכר העיר העתיקה המוקפת בארכיטקטורה מימי הביניים. כשהשעון מצלצל בחצות, ישנו מופע זיקוקים המאיר את קו הרקיע ההיסטורי. אם אתם מחפשים אווירה רומנטית יותר, כדאי להגיע לגשר קארל שם תוכלו ליהנות מהנוף הפנורמי של נהר הוולטאבה כאשר זיקוקים פורצים מעל מצודת פראג.

חגיגות השנה החדשה בפראג (צילום: Shutterstock)
חגיגות השנה החדשה בפראג (צילום: Shutterstock)

שוויץ

ציריך:
אגם ציריך - מימיו של אגם ציריך צלולים מאוד והוא מרשים ביופיו ונהדר לטייל לאורכו. מצידו האחד ניתן לראות את הרי האלפים המושלגים בפסגתם, ומצידו השני את בתי העיר ואת צריחיהן המחודדים של הכנסיות.
בית האופרה - בית האופרה המפואר של ציריך הוא אחד מהבניינים המודרניים המרתקים והססגוניים ביותר בעיר. המבנה המפואר הוא בית לבלט היוקרתי של ציריך וגם כמובן למוסד האופראי של העיר.
רחוב Bahnhofstrasseh - רחוב הקניות העצום הוא אחד מרחובות היוקרתיים בעולם, הידוע במותגי יוקרה ובוטיקים ייחודיים.

ז'נבה:
אגם ז'נבה (Lac Léman) - העיר ז'נבה מארחת את חגיגת ראש השנה המרהיבה לאורך חופי אגם ז'נבה. ברחבי העיר ניתן ליהנות מהאווירה החגיגית עם מוזיקה חיה, נגני רחוב ומופע זיקוקים מסנוור המשתקף על מימיו השקטים של האגם.
הר סלאב - ההר בגובה 1,500 מטר נמצא בצמוד לעיר ומשקיף על כולה. מומלץ מאוד למי שמגיע לאזור ולעלות על התצפית המופלאה על העיר, האגם, וכל ההרים שמסביב. 

שוק חג המולד בציריך (צילום: REUTERS/Arnd Wiegmann)
שוק חג המולד בציריך (צילום: REUTERS/Arnd Wiegmann)

בוקרשט, רומניה

ארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului) - אחד המבנים המנהליים הגדולים בעולם, המבנה הגרנדיוזי הינו סמל לעבר הקומוניסטי של המדינה. למגיעים לעיר, ניתן להזמין סיורים מודרכים כדי לחקור את חללי הפנים המפוארים שלו.
העיר העתיקה (Centrul Vechi) - ידועה באווירה התוססת שלה וכוללת רחובות ציוריים מקסימים, מבנים היסטוריים, מסעדות רבות, בתי קפה וברים.
המוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה - שוכן בארמון המלכותי לשעבר, במוזיאון ניתן להתרשם מאוסף רחב של אמנות רומנית ואירופית, כולל יצירות של אמנים בעלי שם.
מוזיאון הכפר (Muzeul Satului) - מוזיאון פתוח המציג את חיי הכפר הרומני המסורתי עם בתים, כנסיות ומבנים אותנטיים מאזורים שונים במדינה.
אירועי השנה החדשה - העיר מארחת לעתים קרובות מופעי זיקוקים במקומות שונים ברחבי העיר, כולל בעיר העתיקה או בפארק הרסטראו, המספקים מופע מרהיב כשהשעון מצלצל בחצות.
מסיבות ואירועים - מועדונים, ברים ומסעדות רבות בבוקרשט מארגנות מסיבות סילבסטר מיוחדות עם מוזיקה חיה, תקליטנים, תפריטים מיוחדים ובידור חגיגי. מומלץ לבדוק עם מרכזי מידע מקומיים לתיירים קרוב יותר לתאריך הסילבסטר.

חגיגות השנה החדשה בבוקרשט (צילום: Shutterstock)
חגיגות השנה החדשה בבוקרשט (צילום: Shutterstock)

ניו יורק, ארצות הברית

סנטרל פארק - הריאה הירוקה של מנהטן, אשרה מציעה מפלט שליו מההמולה העירונית. הפארק כולל כרי דשא, אגמים, שבילי הליכה וציוני דרך אייקוניים. אל תפספסו את המזרקה של Bethesda, שוטו בסירה באגם סנטרל פארק ואל תשכחו לטייל בגן הקונסרבטוריון. בכל עונה, סנטרל פארק משדר קסם ויופי.
פסל החירות - פסל החירות הניצב באי החירות שבנמל ניו יורק הוא אתר מורשת עולמית ואחד מסמליה המובהקים של ארה"ב והעיר ניו יורק. עם השנים הפך הפסל לסמל ערכים ליברלים, כגון הזכות לחיים, חירות ורדיפה אחרי האושר. מומלץ לקחת מעבורת לאי החירות כדי לראות את הפסל מקרוב, ולבקר במוזיאון באי הסמוך אליס איילנד כדי ללמוד על חווית המהגרים. 
טיימס סקוור - הכיכר העצומה ידועה כאחד הסמלים העולמיים של חגיגות הסילבסטר. המרכז הזה מלא בשלטים בוהקים, תיאטראות, וכל מי שמגיע למקום לא יכול שלא להתרשם מהאווירה ההומה בכל שעות היממה. בליל הסילבסטר, כאשר השעון מכה חצות, יורד כדור מראות ענקי מבניין הטיימס סקוור ומסמל את כניסתה של השנה החדשה.

טיימס סקוור - ניו יורק (צילום: רויטרס)
טיימס סקוור - ניו יורק (צילום: רויטרס)

סימן עובדיה, מנכ"ל ובעלים חברת הטיולים המאורגנים בשביל הזהב, מסביר: "אנו רואים בימים האחרונים ביקושים הולכים וגוברים, לטיולים מאורגנים בתקופת הסילבסטר. כמו כן אנו רואים גם התעניינות גדולה לטיולים מאורגנים להמשך שנת 2024. בין היעדים המרכזיים: שייט נהרות לאורך הדנובה, הריין והמוזל ועוד קרוזים מאורגנים במזרח אסיה, וייטנאם, קמבודיה ויפן וטיולים נוספים בצפון אירופה כגון איסלנד, הפיורדים בנורבגיה ועוד".