פתיחת השמיים המחודשת והטיסות שחוזרות לישראל יצאו בעיתוי מצוין היישר אל תוך עונת הסקי באירופה. עבור מי שרוצה להתאוורר בחופשה רומנטית קצרה או זמן איכות משפחתי עם הילדים, התייעצנו עם דן ולדמן, מנהל בחברת הטיולים "ספיריט הפקות עולם", שנתן לנו מספר רעיונות לאטרקציות ומלונות מומלצים בהרים הכי קסומים באירופה.

אורבן מחכה לכם: זה מה שתמצאו באחת הערים הידידותיות לישראל
השמיים נפתחים: המדינות הידידותיות שאסור להחמיץ בסילבסטר הקרוב

למרות שהחורף נחשב לעונת הסקי, גם עבור מי שאינו גולש מקצועי חופשה באלפים מלאה באפשרויות להנאה מובטחת להירגע מול השלג בשילוב חיי תרבות וקולינריה. אם אתם מחפשים הרפתקה כלשהי, קפצו על מזחלת או אופנוע שלג ותעברו על המדרונות. אפשר לצאת לשווקי הכפרים המקומיים כדי לטעום כמה מעדנים שתרצו להביא אתכם חזרה הביתה. אם אתם משתוקקים למנוחה, מספיק להתפעל מהיופי של ההרים המושלגים, להתפנק עם עיסוי בספא או סתם להרים רגליים וליהנות מול האח הבוער עם ספל של שוקו חם.

"גם בימים קשים אלה אנשים רוצים לצאת להתאוורר, לכן אני ממליץ לצאת לחופשה עם טיסות של חברות ישראליות וליעדים ידידותיים לישראל, שבהם תוכלו להרגיש בטוחים", מסביר ולדמן, "אפשר לבחור בחופשה רומנטית במלונות בוטיק יוקרתיים או להתאוורר בבקתות אלפיניות, שם תהיו לבד, והכל באווירה חורפית מול האח הבוער והנופים הפנורמיים. בחורף הרי האלפים מציעים לגולשים אתרי סקי נוצצים, ומתחמי ספא מפוארים, אך גם עיירות קסומות שיש הרבה מה לראות ולחוות בהן והרבה מאוד פעילויות".

הר המון בלאן, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הר המון בלאן, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הדולומיטים, איטליה

אזור התיירות הפופולרי צמוד לחבל טירול האוסטרי וממוקם בהרי האלפים המזרחיים. האזור מציע מסלולי הרים ציוריים רבים וניתן להגיע למקום בטיסה למילאנו, ומשם נסיעה ישירה של 3 שעות ברכב או ברכבת. על הגבול עם מחוז לומברדיה, שוכן הפארק הלאומי הגדול ביותר של איטליה - הסטלביו, המפורסם בעמקים הציוריים שלו. ערים כמו טרנטו (בירת המחוז) ובולצאנו שוות ביקור כדי לחקור את הערים העתיקות המעניינות מימי הביניים, כמו גם את טורבולה המקסימה. אגם 'לאגו די גארדה' נחשב גם לאטרקציה מעולה, שחלקה הצפוני נמצא בגבולות טרנטינו. 

בולצאנו
העיר נחשבת לבירת האזור והיא אחת מהיפות מהערים בכל איטליה, ובאירופה כולה. הארכיטקטורה היא מהמרהיבות שיש ומייצגות את אזור צפון איטליה, והיא נקודת חובה לעצור בדרך אל ההרים. העיר העתיקה מכילה סמטאות צרות המרוצפות באבנים, עם מבנים איטלקיים ובכל מקום שילוט באיטלקית לצד גרמנית, אשר מעניקים לעיר תחושה של מפגש תרבויות. בין האתרים המרכזיים בעיר ניתן למצוא את הקתדרלה הגותית שבנייתה החלה כבר בשנת 1184.

אופנועי שלג
מוכנים לקצת אקסטרים? לצד כל השלג באיטליה יודעים לנצל מצוין את המצב ובאתרי סקי רבים ציידו את האתרים בפארקי שלג עם שלל שעשועים ואופנועי שלג להשכרה, שיתנו לכם לחוות את כל החורף בדולומיטים בצורה הרבה יותר מרגשת. כך למשל, תמצאו אותם באתרי הסקי Montecampione, Santa Maria, Arabba Cortina d'Ampezzo.

הרי הדולומיטים, איטליה (צילום: אינגאימג')
הרי הדולומיטים, איטליה (צילום: אינגאימג')

Rosapetra Spa Resort Cortina d'Ampezzo, הדולומיטים
אתר הספא רוזפטרה ממוקם סמוך לדולומיטים. הספא לוקח את שמו ממסיף טופאנה הסמוך, שסלעיו המרהיבים זורחים בוורוד עם הזריחה והשקיעה. הספא המעולה כולל בריכה מקורה ומחוממת, אינספור סאונות, חמאם טורקי וטיפולים. Terraza26, המרפסת של רוזפטרה, שיש לה בר משלה שבו תוכלו להזמין טוסטים ופיצות איטלקיות. 

מלון Hermitage Hotel & Spa, חבל אאוסטה 
הפלא של המטרהורן והר רוזה. "לבן אינסופי". הפסגה המלכותית ביותר של האלפים. המשורר והצייר האנגלי ג'ון רוסקין חשב שההרים הם ההתחלה והסוף של כל תפאורה טבעית וידע בדיוק מהי הפסגה האצילית ביותר באירופה. מטרהורן, שגובהה 4,478 מטר. אתר הנופש התיירותי מהווה את התפאורה האידיאלית לחופשה בלתי נשכחת המוקדשת לסקי ולספורט. באזור ישנם 143 מדרונות גלישה בין Cervinia - Valtournenche ופארק שלג בגובה 2,800 מטר.

Hermitage Hotel & Spa (צילום: יח''צ ספיריט)
Hermitage Hotel & Spa (צילום: יח''צ ספיריט)

האלפים השוויצריים

המדינה הקסומה מציעה שלל מקומות ואזורים לפעילויות בשלג פרט לסקי, ומתהדרת בנופים שהם בין המיוחדים ביותר באירופה. לאתרי הסקי הגדולים במדינה ניתן להגיע דרך נמל התעופה בציריך ומשם לקחת רכב או רכבת בנסיעה של שעה עד שלוש שעות, תלוי אתר.

כדור פורח מעל האלפים השוויצריים
אם אתם מחפשים חוויה ייחודית באמת, טיסה בכדור פורח מעל האלפים השוויצריים היא חובה. החוויה עוצרת הנשימה הזו תיקח אתכם גבוה מעל הפסגות המושלגות של האלפים השוויצריים, ותעניק לכם מבט ממעוף הציפור על הנוף המדהים למטה. תוכלו לזהות קרחונים, אגמי הרים, ואפילו כמה מאתרי הסקי המפורסמים של האזור. החוויה תהיה אפילו יותר מיוחדת אם תוכל לתזמן את הטיסה שלכם עם הזריחה או השקיעה, כאשר השמיים מוארים בצבעים מרהיבים.

הברנינה אקספרס
מדובר באחד ממסלולי הרכבות המפורסמים ביותר בעולם והאזור ההררי בו נוסע הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו. המסלול העיקרי של הרכבת מתחיל בעיר צ'ור ומגיע עד סנט מוריץ והיא עוברת מעל 200 גשרים ו-55 מנהרות. מה שכל כך מיוחד במסלול זה הנופים המרהיבים המיוחדים שהפכו את הרכבת לכל כך מפורסמת.

הר הטיטליס
העלייה אליו נמצאת בכפר אנגלברג שממוקם כחצי שעה נסיעה צפונה מאינטרלאקן, ושווה יום ביקור שלעצמו. ההר מתהדר בפסגה מושלגת כל השנה, שבילי טיול מול נוף פנטסטי ופארק שלם של שעשועי שלג כמו אופנועי שלג. בפסגת ההר יש את הגשר התלוי הגבוה ביותר באירופה, מסלול טיול, מערת קרח מרהימה עם פסלים ואפילו יש ליד גלישת רוח.

אנגלברג, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
אנגלברג, שוויץ (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מלון ALEX LAKE ZÜRICH 
בין אם אתם הרפתקנים, חובבי טבע, קניות, חיות מסיבות או חובבי אוכל גורמה: כנראה שאתר הנופש סיטי אנד לייק, המחובר דרך אגם ציריך והלימאט יענה על בקשתכם. הוא מכיל שילוב של פעילויות במים, ביבשה, בהר ולא רק בעלות אופי ספורטיבי וקולינרי אלא גם לחובבי הרפתקאות, לחובבי תרבות ולכל מי שרוצה לפנק את עצמו בהפסקה קצרה מהשגרה. המלון שייך לרשת רלה שאטו היוקרתית והוא בין המובילים בשוויץ. 

מלון AÏDA HÔTEL & SPA
המקום הוא גן עדן חורפי השוכן בלב האלפים השוויצריים. אתר נופש בעל שם עולמי המציע מגוון של פעילויות חורף, כגון 180 ק"מ של מדרונות סקי, טיולים קסומים על Chemin des Lanternes, תחרויות סקי וסגנון חופשי, טיולי מזחלות כלבים, סקי קרוס קאנטרי בקרחון או פסטיבל הקפריזות. מדובר במלון הררי ואותנטי שבו נוחות ואומנות משתלבים בהרמוניה. עיטורים שעוצבו מחדש המשלבים עבודות עץ בני למעלה מ-300 שנה עם ריהוט עכשווי. 

AÏDA HÔTEL & SPA (צילום: יח''צ ספיריט)
AÏDA HÔTEL & SPA (צילום: יח''צ ספיריט)

רכס ה'מון בלאן', צרפת

בירת האזור, שאמוני, ידועה בציוריות שלה, הנופים המרהיבים שלה ובכך שאירחה את אולימפיאדת החורף הראשונה בעולם של שנת 1924. מסביב לעיר, כמה מהרי האלפים הגבוהים בעולם, ובהם כמובן המון בלאן שמתנשא לגובה של 4,808 מטר. הרכבל של Montenvers עובר דרך Mer de Glace, הקרחון הגדול ביותר בצרפת (אורכו 7 ק"מ, עומקו 200 מטרים). אל האזור עצמו ניתן להגיע דרך נמל התעופה של ז'נבה ומשם בשעה נסיעה ברכב.

צעד לתוך הריק
אם אתם מכורים לאדרנלין ולא מפחדים מגבהים, אחת האטרקציות התיירותיות החדשות והמפחידות ביותר של האלפים עשויה להיות בשבילכם. "צעד לתוך הריק" - שם מבשר רעות מלכתחילה - היא פלטפורמת צפייה בה המרפסת העליונה של Aiguille Du Midi ליד אתר הסקי הפופולרי ביותר של שאמוני בחלק הצרפתי של האלפים. בגובה של 3,850 מטר, ממוקמת אטרקציית התיירות הגבוהה ביותר באירופה. צועדים בזהירות על הזכוכית השקופה ותוך כדי צופים בחלל הריק שמתחת. לראות מתחת לרגליים את הנופים של קרחון בוסונס וכמה מהפסגות הגבוהות ביותר בכל האלפים.

Aiguille Du Midi (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
Aiguille Du Midi (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

RELAIS MONT BLANC & SPA
המלון ממוקם בלה סאלה מתחת לרכס המון בלאן, כפר ציורי ב-Val d'Aosta בלב ה-Valdigne ובמרחק של דקות ספורות מהקורמאייר הנודע, שם המחשבה הראשונה על המון בלאן, הפסגה הגבוהה ביותר באירופה כשהרכבל (3,466 מטר) שנמצא בהישג יד, מציע נוף אינסופי שהוא לא פחות ממרהיב. ישנן אינספור פעילויות ספורט חורף באזור הפנורמי של קורמאיור מון בלאן, כולל פארק שעשועים גדול באוויר הפתוח לצעירים. ספינת הדגל במלון היא ללא ספק המערה האותנטית. מדובר בשביל כמעט מסתורי, שבו תוכלו להירגע בין קירות סלע טבעיים ולהתפנק תחת מפל ייחודי.

מלון Les Fermes de Marie
מקום ידידותי לילדים ואידיאלי למשפחות המציע עולם שלם שכולו נועד לשמח ילדים. מועדון הילדים פותח את הדלת ליקום מענג בליווי צמוד של מדריך אכפתי וידידותי; רכז הפעילות מזמין את ילדיכם לגלות את המרחב המושלם להנאה ולהרגעה. הם יכולים ליהנות ממגוון שלם של פעילויות פנאי ואזורי משחקים מאורגנים לפי גיל, וארוחות מושכות לילדים מוגשות בחדר אוכל עם טבח מיוחד.

Les Fermes de Marie (צילום: יח''צ ספיריט)
Les Fermes de Marie (צילום: יח''צ ספיריט)

"בעקבות הבקשות של ישראלים רבים המעוניינים לצאת לחופשה חורפית ולקחת פסק זמן קצר, להתחבר לטבע, ללבן ולנקי באווירה אינטימית החלטנו לבנות עבורכם חבילות שמתאימות לתקופה הקשה כדי לאגור כוחות להמשך ולחזור מחוזקים. זו הזדמנות להזמין גם לקראת חג הפסח" אומרת טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים של חברת התיירות  'ספיריט הפקות עולם'.

גלישת רוח בשאמוני (צילום: אינגאימג')
גלישת רוח בשאמוני (צילום: אינגאימג')