לאחר חודשיים של מלחמה בהם ענף התיירות הושבת כמעט לחלוטין, בחברות התיירות מתחילים לראות ניצנים של חזרה לשגרה. חברת השייט MSC Cruises מדווחת על עלייה של 70% בשבוע האחרון בהזמנת חופשות שייט בינואר וכן הזמנות לחופשת הפסח ולקיץ.

לראשונה מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", MSC Cruises, חברת השייט השלישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר באירופה, דרום אמריקה, אזור המפרץ ודרום אפריקה, מדווחת על עלייה של 70% בהזמנת הפלגות בקרב ישראלים לסוף דצמבר, ינואר ולחג הפסח ואף לחודשי הקיץ. הישראלים, שעברו למעלה מחודשיים של מתח, חרדה וחוסר ודאות, מצליחים להסתכל קדימה וחוזרים מעט לשגרה.

ענקית הקרוזים MSC Cruises מציעה הפלגות ברחבי העולם, כאשר היעדים המובילים ביותר בקרב הקהל הישראלי הם אגן הים התיכון והאיים הקריביים. נמלי ההפלגות המבוקשים על ידי הישראלים הם ברצלונה בספרד, גנואה וונציה באיטליה, קופנהגן בדנמרק ומיאמי וניו-יורק בארה"ב, מהם הישראלים מפליגים לאיים הקריביים.

איל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל: "הקהל הישראלי מאוד אוהב לטייל ולנפוש בעולם, יחד עם המצב בישראל שמשפיע על כולנו, אנו מתחילים לראות מגמה של התעוררות בהזמנות וגם מזהים עלייה בכניסות לאתר. המספרים עדיין רחוקים ממה שהיה לפני המלחמה, אך זאת מגמה חיובית שהגיעה בשבוע האחרון לעלייה של 70%. אנו נמשיך להציע ללקוחותינו הישראלים מגוון אפשרויות נופש. לאור המצב הגמשנו את תנאי ההזמנה ללקוחותינו בישראל והוספנו תנאי ביטול נוחים המתחשבים במצב המלחמה בארץ, על מנת שיוכלו להזמין הפלגות בבטחה גם בימים של חוסר וודאות".