השמיים נפתחים מחדש: לאחר שלושה חודשים בדיוק מאז הפסיקו לטוס לישראל, מספר חברות תעופה הודיעו היום (שני) לרשות שדות התעופה על צפי למועד חזרתן.

היכונו היכונו: הקו הפופולרי למזרח הרחוק חוזר, עם בשורה משמחת
הישראלים רואים את סוף המלחמה? זה התאריך אליו החלו להזמין לחו"ל

בין החברות, יהיו איגאן היוונית שתחזור כבר ביום חמישי הקרוב, חברת טוס הקפריסאית, טראנס-אוויה הצרפתית, בלו בירד לפראג, בולגריה אייר, חברת התעופה אייר פראנס, חברת לוט הפולנית וחברת וויולינג הספרדית. כמו כן, שלוש חברות הלואוקוסט שפעלו בימי שגרה בנתב"ג, איזיג'ט, וויז אייר וריינאייר, עתידות לחזור בקרוב גם כן לישראל. חברות איזיג'ט וריינאייר יחזרו החל מ-1.2, וחברת וויז אייר עתידה לחזור ב-1.3.

החברות הללו חוברות לחברת טארום הרומנית שכבר שבה לפעילות בנתב"ג בשבוע שעבר ולחברות פליי דובאי, רד ווינגס, אזימוט, אתיופיאן, אייר זינה, איתיחאד איירוויז, הייסקאי, אוזבקיסטן איירוויז והינאן הסינית, כאשר חלקן המשיכו להפעיל את הקווים לישראל, וממנה, לאורך כל המלחמה.

חברת וויזאייר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חברת וויזאייר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

עם זאת, חשוב לסייג ולהדגיש כי מדובר בצפי. חזרתן בפועל של חברות התעופה הזרות לפעילות בישראל תלויה בהתפתחויות ומומלץ לעקוב ישירות מול חברת התעופה הרלוונטית.

בנוסף, היום חוזרת לפעילות חלקית בנתב"ג קבוצת לופטהנזה, אשר כוללת את החברות לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן. החברה האוסטרית תחזור לנתב"ג ביום שלישי הקרוב.

נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, בנתב"ג מסכמים את שנת 2023, אשר במהלכה עברו בנתב"ג כ-21.088 מיליון נוסעים בטיסות בינ"ל. מדובר בעליה של כ-9.3% לעומת שנת 2022.

יצויין כי עד לפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר תנועת הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג גדלה מעבר לממוצע העולמי והייתה הגבוהה אי פעם.  הצפי השנתי היה לשיא של כ-25 מיליון נוסעים. המלחמה, כאמור, הביאה לירידה של כ-4 מיליון נוסעים מצפי הפעילות.