למרות האסון הכבד, הכלניות יפרחו גם השנה, ובמהלך חודש פברואר ימלאו את צפון הנגב במרבדים אדומים של פרחים. בעמותת התיירות "שקמה בשור" וברשויות החברות בה הוחלט לקיים גם, ובעיקר השנה את "דרום אדום". הפסטיבל, יתקיים זו השנה ה-19 ויהיה בסימן של פריחה מחדש, באמצעות מספר אירועים ממוקדים.

התגעגעתם? שמרו את התאריך: זה המועד בו חברות הלואוקוסט יחזרו לישראל
מהשפעות המלחמה: צניחה במספר התיירים שנכנסו לישראל ב-2023

בימים אלה מגבשות מנהלות העמותה את תכנית האירועים עם קרן קימת לישראל ובנק הפועלים, ומידע עליהם יפורסם בהקדם ויעלה באתר האינטרנט של דרום אדום. לאור המצב, גם הלוגו של דרום אדום השתנה, כך שישקף יותר את הלך הרוח, וימחיש את התקווה שקיימת לצד השכול.

פסטיבל דרום אדום (צילום: דרום אדום)
פסטיבל דרום אדום (צילום: דרום אדום)

דורון אשטן, מנכ"לית תיירות שקמה בשור: "כולנו עוד כואבים את אירועי השבעה באוקטובר, ואת מה שמתרחש בעקבותיהם, אבל גם לנו וגם לשותפים של דרום אדום, קרן קימת לישראל ובנק הפועלים היה ברור שגם השנה, ואולי יותר מתמיד, דרום אדום מוכרח להתקיים, במתכונת זו או אחרת. דרום אדום הוא לא רק פסטיבל ולא רק כלניות. הוא סמל לגאווה, להמשכיות ולפריחה עבור כל תושב ותושב בצפון ומערב הנגב".

"אנחנו מקבלים המון חיזוקים ואהבה מכל חלקי הארץ, וגם מהעולם, אבל הניצחון האמיתי יהיה לקיים את דרום אדום כאן אצלנו, ולתת לעסקי העוטף והאזור את החיזוק שלו הם זקוקים בשעה זו", הוסיף, "זו הפריחה האמיתית של האזור, זה מה שייתן את התקווה לתושבים ולעסקים המקומיים. נפעל כמובן בהתאם להנחיות כל גורמי הביטחון, ומצפים בהתרגשות לראות את עם ישראל שיגיע לתמוך בנו, לקחת חלק בפרויקט המדהים והמרגש הזה ולהראות לכולם שאנחנו עדיין כאן!".