ביוון עומדים לחנוך בעוד כשנתיים עיר נופש חדשה לגמרי בשם אלניקון, אשר נמצאת דרומית ובסמוך לבירה אתונה. העיר נבנית על חוף הים ובה יהיו מלונות רבים ופעילויות רבות לתיירים בהשקעה של 8 מיליון אירו.

תכננתם לבקר בקרוב? היעד האירופי שמבקש מתיירים "לקצר מקלחות"
כאלו דברים עוד לא ראיתם: המקומות הכי מוזרים בעולם

אלניקון נבנית על חורבות נמל התעופה הבינלאומי שנסגר ב-2001, והיוונים אמרו כי "העיר אמורה להיות בעלת מראה מודרני עצום וגרנדיוזי בדומה לדובאי". בניית העיר הוגדרה כפרויקט הגדול ביותר באירופה, ותכיל מלונות חמישה כוכבים, 8,000 יחידות דיור, מרכזי קניות, עשרות מסעדות, קזינו ומרינה ונמל ענק שיוכל גם לקלוט קרוזים.

הדמיית העיר אלניקון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הדמיית העיר אלניקון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לתיירים מכינים היוונים מתקני פנאי ובילוי רבים, לרבות פארק ציבורי בשטח של לא פחות מ-600 דונם שיחבר את מרכז העיר לחוף הים. אחת האטרקציות העיקריות שמכוננות תהיה מגדל הריביירה בגובה של 200 מטר, ויכיל 169 דירות על פני 50 קומות.

כמו כן, במקום תהיה תחבורה ציבורית בשפע לרבות קו חשמלית ושתי תחנות מטרו. העיר ממוקמת במרחק של כ-20 דקות בלבד ממרכז העיר אתונה, ו-35 דקות מנמל התעופה הבינלאומי של הבירה. אם אתם מתכננים לבקר שם לאחר סיום השלב הראשון, קחו בחשבון שעבודות הבנייה צפויות להמשיך וללוות את העיר ויסתיימו עוד 10 שנים.