לרגל השנה החדשה ובתקווה שנוכל לטייל כמה שיותר מבלי שתתנהל מלחמה בארץ, ארגון התיירות העולמי של האו"ם UNWTO הכריז על הכפרים האירופיים הטובים ביותר של השנה שעברה, והמליץ עליהם לביקור במהלך 2024.

דבר ראשון אחרי המלחמה: היעדים המרגיעים ביותר בעולם
ארדואן חוגג על חשבוננו: המספרים בנתב"ג נחשפים, והמסקנה עצובה

אורדינו, אנדורה

עם אוכלוסייה של פחות מ-80,000 איש בלבד, אנדורה היא אחת המדינות הקטנות באירופה, ובעולם כולו. המדינה הקטנטונת, הממוקמת בין צרפת לספרד, נמצאת בהרי הפירנאים, פופולרית מאוד בחורף עם מגוון מסלולי סקי וגם מציעה קניות פטורות ממס. העיירה אורדינו נבנתה בימי הביניים ומכילה בתי אבן ציוריים ובמוזיאון קאסה ארני תוכלו לראות מבפנים על מה מדובר. בסמוך לעיירה ישנו אגם טריסטינה והפארק הלאומי סורטני, שהוא הגדול ביותר במדינה. אנדורה מרוחקת שלוש שעות נסיעה מברצלונה.

אורדינו, אנדורה (צילום: אינגאימג')
אורדינו, אנדורה (צילום: אינגאימג')

סנט אנטון אם ארלברג, אוסטריה 

העיירה באלפים שבחבל טירול נחשבת לאחד המקומות הטובים לעשות סקי באוסטריה. בנוסף, בסמוך לעיירה ישנו מסלול ההליכה Wunder WanderWeg, ונחשב לאחד היפים באזור עם שבילי אופניים ומסלולים רבים סביב האגמים.

סנט אנטון אם ארלברג, אוסטריה  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סנט אנטון אם ארלברג, אוסטריה  (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

סלונג', קרואטיה

העיירה נמצאת במרחק נסיעה קצר מאגמי פליטביצה המפורסמים ומציעה מחזה מרהיב משלה. בסמוך אליה ישנם 23 מפלים שנופלים אל נהר הקוראנה, שלאורכו טחנות מסורתיות. במהלך הקיץ ניתן לבקר ביער הסמוך ולבלות במסלולי הליכה ושבילי אופניים רבים אשר ילוו אתכם לאורך הנחל.

סלונג', קרואטיה (צילום: אינגאימג')
סלונג', קרואטיה (צילום: אינגאימג')

טוקאג', הונגריה

לאוהבי היין אסור לפספס את העיירה ההיסטורית הזו. הסוד של היין המקומי טמון בסוג מיוחד של פטרייה שגדלה עם הענבים והופכת אותם לפירות יער מצומקים ומסוכרים. ביצוע התהליך כולו מצריך תנאי מזג אוויר ייחודיים שיש באזור זה. למי שתהה, יש בעיירה מוזיאון יין ובו תוכלו לטעום את הייצור המקומי, וביתני גידול שבנויים בצורה יוצאת דופן ואף הוגדרו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

ביתני הגידול בטוקאג', הונגריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
ביתני הגידול בטוקאג', הונגריה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

סורטלחה, פורטוגל

העיירה העתיקה הזו מוקפת חומה ישנה ובין הסמטאות תמצאו ארכיטקטורה מימי הביניים והרנסנס. בתי הגרניט הכפריים, המשקיפים על ידי טירה מרשימה מהמאה ה-13 וטורבינות רוח, יגרמו לכם להרגיש כאילו חזרתם בזמן. 

סורטלחה, פורטוגל (צילום: אינגאימג')
סורטלחה, פורטוגל (צילום: אינגאימג')

סיגואנצה, ספרד

העיירה הזו שבמרכז ספרד ידועה בטירה המפורסמת שלה שנראית כמו מבצר גדול וכן במוזיאון דיוצ'אנו, ביתם של יצירות אומנות מפורסמות. למרות זאת, בשנים האחרונות המקום הפך לשקט יותר עקב התרוקנות האוכלוסייה, והמקומיים פועלים נמרצות כדי לדאוג שהעיירה היפה תשוב לקדמותה. לשם כך הוציאו רכבת עתיקה שנוסעת ממדריד במשך שעה וחצי, ובכניסה למקום יחכו לכם אבירים שילוו אתכם אל תוך היישוב ויספרו על ההיסטוריה של המקום. 

סיגואנצה, ספרד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סיגואנצה, ספרד (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מורקוט, שוויץ

העיירה הקטנה שעל שפת אגם לוגאנו היא יעד מושלם שאי אפשר להישאר אדיש ליופיו. טבע ירוק והרים מכל עבר, בתים צבעוניים ישנים לאורך קו המים ואווירה קסומה עם מקומיים אדיבים שתמצאו רק בקנטון טיצ'ינו דובר האיטלקית.

מורקוט, שוויץ (צילום: אינגאימג')
מורקוט, שוויץ (צילום: אינגאימג')