כשאנחנו חושבים על עיר, כנראה שנדמיין גורדי שחקים, פארקים ורחובות צבעוניים וסואנים. עם זאת, הפעם החלטנו לתת לכם הצצה לערים קצת אחרות, וקטנות במיוחד. 

לא נשארנו אדישים: העיירות שחובה לבקר במהלך השנה הקרובה
דבר ראשון אחרי המלחמה: היעדים המרגיעים ביותר בעולם

ואדוז, ליכטנשטיין

עיר הבירה של ליכטנשטיין (המדינה השישית הכי קטנה בעולם), היא אחת הערים הקטנות ביותר על פני כדור הארץ. נכון ל-2024, מתגוררים בה רק 5,818 תושבים. העיר מוקפת ביערות, הרים ושוכנת על יד נהר הריין.

ואדוז, ליכטנשטיין (צילום: אינגאימג')
ואדוז, ליכטנשטיין (צילום: אינגאימג')

פנאפוטי, טובאלו

אי שם במרכז האוקיינוס השקט, שוכנת העיר עם אחת מהאוכלוסיות הקטנות ביותר בעולם עם 4,492 תושבים בשנת 2023. המדינה עצמה, טובאלו היא אי קטן, ונחשבת גם כן לאחת הקטנות והמרוחקות בעולם, וידועה כגן עדן למטיילים שאוהבים טבע.

נורטון סיטי, וירג'יניה, ארה"ב

נכון לשנת 2024 אוכלוסיית נורטון סיטי בווירג'יניה מונה 3,627 תושבים. זוהי העיר הכי פחות מאוכלסת במדינה. יתרה מכך, העיירה כל כך זעירה ששטחה עומד על 19.45 קמ"ר בלבד. למרות שהיא קטנה, נורטון היא ביתם של כמה מסעדות בולטות במדינה וכן מוקד של אזורי בילוי.

סנט אסאף, ויילס, בריטניה

מדובר בעיר השנייה הקטנה ביותר בבריטניה עם אוכלוסייה של 3,485 תושבים. היא נמצאת בצפון ויילס ולמרות גודלה, מוכרת כ"עיר המוזיקה" של ווילס ומארחת את פסטיבל המוזיקה הבינלאומי של וויילס מדי שנה. 

אופטובייץ, פולין

העיר הקטנטנה הזו היא אחת היחידות בפולין שחוו זינוק בגודלן. בשנת 2006 נרשמו בעיר כ-338 תושבים. מאז, עלה המספר והגיע ל-3,090 איש. למרות גודלה הקטן, מדובר באחת העיירות עם המזל הכי רע בפולין. העיר נהרסה כליל בשנת 1,600 על ידי חיילים שוודים, לאחר מכן הושמדה שוב במלחמת העולם הראשונה ושוב פעם במלחמת העולם השנייה.

המילטון, ברמודה

עיר הבירה של האי הבריטי בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי, היא ביתם של כ-1,800 תושבים. העיר, מכילה בין היתר בתים בצבעי פסטל מהתקופה הקולוניאלית לצד חנויות יוקרה ונמל גדול.

סנט דיווידס, וויילס

העיר הזו היא הקטנה ביותר בבריטניה ובדומה לסנט אסאף, נמצאת גם היא בווילס. העיירה הקטנטנה מכילה 1,348 תושבים, קתדרלה מדהימה שנוסדה במאה ה-6, ופריטים היסטוריים מרהיבים נוספים. למעשה, זה המקום שעל פיו אומרים בנצרות כי פטריק הקדוש יצא למסעותיו. 

גרינווד, קולומביה הבריטית, קנדה

העיר הקטנה נחשבת ליעד תיירותי פופולרי מאוד בקנדה, ושמרה על התואר מאז הקמתה בשנת 1897, זאת למרות הירידה התלולה באוכלוסייתה לאורך השנים. נכון לשנת 2023, מספר התושבים בעיר עמד על 705 תושבים.

הוותיקן

המדינה הקטנה בעולם מכילה רק עיר אחת כאשר גודל כל השטח מגיע ל-110 דונם ומניין התושבים עומד על 523. חוץ מזה שמדובר במקום מושבו של האפיפיור, זהו גם ביתם של כמה מיצירות האומנות המפורסמת בעולם.

הוותיקן, רומא (צילום: אינגאימג')
הוותיקן, רומא (צילום: אינגאימג')

נגרולמוד, פלאו

בירת פלאו היא אחת מערי הבירה הכי פחות מאוכלסות בעולם עם 203 איש בלבד, והיא הוגדרה כעיר בירה רק לאחרונה ב-2006. המדינה שוכנת צפונית לאינדונזיה ומכילה 346 איים, כאשר עיר הבירה נמצאת באי הגדול ביותר. 

אדמסטאון, איי פיטקרן

אנחנו מנחשים שזה השלב שבו אתם תוהים אם התחלנו להמציא מדינות בשביל הרשימה הזו, אז האמת שממש לא. איי פיטקרן הם קבוצת איים בדרום האוקיינוס השקט, ומה שמיוחד בעיר אדמסטאון, זה שהיא לא רק עיר הבירה אלא גם היישוב היחיד בכל קבוצת האיים. למקרה וחשבתם שיהיו בה כמה מאות תושבים לפחות, אוכלוסיית העיר מונה כ-50 איש בלבד. בעיר יש רק סופרמרקט אחד שנפתח שלושה ימים בשבוע. המקומיים רוצים לראות יותר אנשים עוברים לשם, אבל לפי הדיווחים אף אחד לא רוצה. תהיו מופתעים.

האם, קרואטיה

ובראש הרשימה, העיר הכי פחות מאוכלסת בעולם נמצאת לא מאוד רחוק מאיתנו, בצפון קרואטיה. בעיר יש אוכלוסייה של 30 אנשים בלבד והוקמה כבר בשנת 1102. עקב ההיסטוריה ארוכת השנים, יש בעיר מוזיאון מיוחד שמסביר על המקום למבקרים. 

האם, קרואטיה (צילום: אינגאימג')
האם, קרואטיה (צילום: אינגאימג')