בשבועות האחרונים אנחנו מתחילים להבין שהמלחמה רחוקה מלהסתיים ועלינו למצוא איך להתנהל בצלה. כך שאם לפני שלושה חודשים לא חלמנו לדבר על טיולים וחופשות, אפשר לזהות פריחה מחודשת שלהם ויותר ויותר ישראלים יוצאים לטיולים בסופי השבוע. מכאן זה רק טבעי שגם בגזרת בתי המלון נראה התעוררות וחזרה של הישראלים לבילוי הכי אהוב עליהם - לילה במלון.

אז נכון שחלק מבתי המלון עדיין מארחים מפונים, אך רבים מהם כבר חזרו לארח מטיילים ואורחים שרק מחפשים רגע של הפוגה. על פי אבי זק, מבעלי מלון "דריסקו" ומסעדת "ג'ורג' וג'ון", ניתן לראות עלייה בביקושים לחופשה במלון. “בעיקר זוגות שממעטים לצאת לחו"ל פוקדים את המלון, והתפוסות גבוהות במיוחד", הוא מסביר. עם זאת הוא אומר שבעוד ישראלים רבים מבררים על חופשות בארץ, יש רק טפטופים של הזמנות מתיירים. לדעתו אין לצפות לשגרת ביקורי תיירים לפני סיום המלחמה והחזרת מצב התעופה לקדמותו.

מלון ביי ויו חיפה (צילום: איה בן עזרי)
מלון ביי ויו חיפה (צילום: איה בן עזרי)

ועם כל זאת, משהו השתנה אצלנו מנטלית, אנחנו לא מזמינים חופשה באופן ספונטני כמו לפני 7 באוקטובר. כל החלטה לצאת מהבית שלא לאירועי שגרה, גוררת מחשבה נוספת בשאלה במה זה כרוך מבחינת סיכון כלכלי ופיזי. אז מה עושים המלונות בארץ כדי להניע את התייר הישראלי בכל זאת ולשכנע אותו להיפרד מאלפי שקלים בתקופת מלחמה? ממציאים את עצמם מחדש, בונים חבילות תוכן ומציעים הרצאות, סיורים קולינריים ואפילו הופעות אינטימיות במרחק מטרים ספורים מהחדר.

כל אלה אמורים להבטיח מצד אחד חוויה שלמה ואיכותית לאורח ומצד שני הנעה מחדש של עולם התיירות, שעומד דומם יותר משלושה חודשים. מאחר שהמצב הביטחוני רחוק מלהיות אידיאלי, רוב ההצעות האלה מתנקזות לאזור תל אביב רבתי, חיפה וירושלים, אזורים אורבניים שבהם ניתן להרגיש ברחובות שגרה מסוימת, לצאת למסעדות ולבתי קפה, או סתם לספוג את האווירה האורבנית. מה שנקרה “ווין ווין".

מלון וורט (צילום: מלון וורט ירושלים)
מלון וורט (צילום: מלון וורט ירושלים)

במה זה שונה מטרנד חבילות הנופש שכבר כבשו את עולם התיירות טרום המלחמה? בעיקר במחיר. החבילות כרגע מציעות תמהיל שווה במיוחד, במחירים שלא היינו רגילים לראות. כמו כן, הזמינות גבוהה יותר, כך שאתם כבר לא צריכים להתאים את עצמכם לסופ"ש ספציפי - אלא במקום זה לקבוע את החבילה המותאמת לכם וללו"ז שלכם.

למשל במלון "דריסקו" בתל אביב, מלון בוטיק יוקרתי והיסטורי בשכונה פסטורלית ביפו, שבו מציעים לכם לפתוח את השבוע עם חבילת יוגה, במחיר של החל מ־1,400 שקל ללילה. "דריסקו" הוא אחד המלונות היפהפיים באזור תל אביב, הוא משדר יוקרה מצד אחד וחמימות ביתית מצד שני. חדרי המלון מרווחים ומעוצבים בקפידה, ויש בו המון פינות קסומות. החבילה שלהם מוצעת בימים ראשון ושני וכוללת לינה בחדר מפנק, ארוחת בוקר במסעדת השף "ג'ורג' וג'ון" (שהיא חוויה בפני עצמה) וסדנת יוגה עם מיה קרמר, מדריכת יוגה מקצועית ומטפלת הוליסטית, על גג המלון. המלון מציע גם חבילות יוגה עם הופעות אינטימיות. במהלך ינואר, למשל, הופיע שם פיטר רוט, ובהמשך מתוכננות הופעות נוספות. ואף על פי שזה נראה כמו חלום רחוק, במלון מתכננים גם חבילת אוהבים לוולנטיינ'ס דיי עם סדנת תנועה ויוגה של מיה קרמר ומפגש עם השחקן שי אביבי ואשתו מיכל ליבדינסקי בנושא זוגיות.

לאונרדו סיטי טאוור (צילום: מלון לאונרדו סיטי טאוור)
לאונרדו סיטי טאוור (צילום: מלון לאונרדו סיטי טאוור)

גם במלונות אפריקה ישראל יצרו חבילות סופר־שוות ומסקרנות, לדוגמה מלון "VERT" ירושלים שמציע את חבילת “עיר דוד", קונספט שכולל לינה וכרטיס כניסה זוגי לעיר דוד, במחיר של החל מ־1,130 שקל. "VERT" הוא אחד מהמלונות הוותיקים בעיר הבירה, והוא נמצא בגבעת רם. המלון מאפשר ליהנות מחוויה אורבנית המשלבת את הקסם המיוחד של ירושלים. השילוב של החבילה עם עיר דוד מאפשר להיכנס ללב ההיסטוריה של העיר, ללכת בעקבות סיפורי התנ"ך, לעבור במעברים תת־קרקעיים וללכת במימי נקבת חזקיהו לאור פנסים. עוד חבילה שהמלון מציע, באותה רמת מחיר, היא “הללויה" - אירוח זוגי ללילה במלון ומופע אורות בשילוב אש ומים בעיר דוד. החבילה הזאת מאפשרת לכם לראות את העיר העתיקה בשעות הערביים וליהנות מהאטמוספירה הייחודית שיורדת על ירושלים בלילה.

במלון "חיפה Bay View" תמצאו חבילה טעימה במיוחד - חבילת "MARKET". המלון, השוכן במרכז הכרמל, מציע אירוח זוגי הכולל לינה בחדר סופריור, ארוחת בוקר, בקבוק מים ושוקולד בחדר וכרטיסיית טעימות בשוק בוואדי ניסנאס. מחיר של חבילה שכזאת לזוג, מתחיל ב־1,130 שקל.
מלבד הסיור בשוק, השהייה במלון עצמו היא חוויה של ממש. הוא ממוקם על פסגת הכרמל ומשקיף אל המפרץ. למלון, שכולל 110 חדרים וסוויטות, יש מתחם כניסה ייחודי עם לובי פתוח, מסעדות, בר ופינות ישיבה.

לאונרדו גורדון ביץ' (צילום: איה בן עזרי)
לאונרדו גורדון ביץ' (צילום: איה בן עזרי)

גם ברשת מלונות פתאל זיהו את הצורך בהפוגה מהמצב והחליטו להציע בנק של חבילות תוכן, שעובדות על קונספט של לילה וארוחת בוקר פלוס אטרקציה לבחירה. רוב החבילות שהרשת מציעה מתמקדות באזור תל אביב. לדוגמה, אם תסגרו לילה לזוג במלון "לאונרדו גורדון ביץ'" תל אביב או ב"לאונרדו סיטי טאואר" תל אביב ב־8.2, תוכלו ליהנות ממופע סטנד־אפ של שלומי קוריאט בבית ציוני אמריקה, והכל במחיר של 840־900 שקל. ב־1.3 הם יציעו לילה באחד מהמלונות האלה בשילוב המחזמר “האישה שאיתי" על פי שיריו של דויד ברוזה, בעלות של 1,000־1,100 שקל.

שני המלונות, "לאונרדו סיטי טאואר" ו"לאונרדו גורדון ביץ'", נחשבים פופולריים באזור המרכז. "לאונרדו סיטי טאואר" נמצא על גבול תל אביב-רמת גן, והוא נחשב מלון אורבני החביב על אנשי עסקים וכל מי שרוצה ליהנות מחופשה בתל אביב, אבל לא להיות בלב הבלגן. "לאונרדו גורדון ביץ'" לעומתו נמצא בלב הסצינה התל אביבית, כך שבמרחק כמה פסיעות אתם יכולים לטייל בשדרות בן־גוריון, לקפוץ לקפה ושופינג בדיזנגוף, וליהנות משלל הברים על הרחוב. 