יוסי קרן, מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב, התראיין הבוקר (שישי) לנורית קנטי בגל"צ והודיע כי אירועי "דרום אדום", המתקיימים מדי שנה, יבוטלו - זאת עקב ביקורת תושבי העוטף. 

יום הביצות הבינלאומי: אלה האתרים שכדאי לכם לבקר בהם
השמיים נפתחים מחדש: אלו חברות תעופה חוזרות? ולאן ניתן לטוס?

"החלטנו אתמול לבטל את מרבית האירועים שפורסמו", אמר קרן, ומיהר לסייג, "את הצעדה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל אין סיכוי שנבטל - גם אם אני אצעד לבד". כידוע, אופיר ליבשטיין היה ראש המועצה האזורית שער הנגב שנרצח בחילופי אש עם מחבלים במהלך הטבח בכפר עזה.

פסטיבל "דרום אדום" הוא אירוע המתקיים מדי שנה בצפון הנגב במהלך חודשי פריחת הכלניות. הוא מתרחש מאמצע ינואר ועד סוף פברואר ומתבסס ברובו על תיירות כפרית באזור. 

מטעם עמותת התיירות שקמה בשור נמסר: "הוחלט לא לקיים השנה את אירועי "דרום אדום", למעט צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל".

"עסקי התיירות באזורים המותרים לביקור, בהתאם להנחיות הצבא והמשטרה, מזמינים את המטיילים לבקר אצלם. המידע במלואו מופיע באתר הבשור".

דורון נחמני-אשטן, מנכ"לית עמותת התיירות שקמה בשור: "אנחנו קשובים ושותפים לכאבם של תושבי האזור. החלטנו, יחד עם חמש המועצות האזוריות השותפות שלנו, לא לקיים את אירועי דרום אדום במתכונת שתוכננה. מרוץ הכלניות והשוק - לא יתקיימו (הנרשמים יקבלו החזר כספי) וכך גם סיורי הפריחה של קק"ל. צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, בתיאום ובהסכמת משפחתו ומועצת שער הנגב, תתקיים".
נוסיף כי תושבי האזור, ובעלי עסקים רבים שבחרו לחזור ולפעול, יפתחו את שעריהם למבקרים והם מצפים לחזור ולארח מבקרים. מידע מסודר על עסקי התיירות שיפעלו, שעות פעילות והרשמה יופיעו באתר הבשור וכולם מוזמנים לבקר ולתמוך. 

"יש להקפיד ולבקר באזורי הפריחה המותרים לביקור, בהתאם להנחיות הצבא והמשטרה. המידע במלואו ומפה מסודרת המתעדכנת כל העת גם הם מופיעים באתר הבשור: https://www.habsor.co.il