רשת מלונות ישרוטל מממשת את התכניות שלה ועושה צעד ראשון מחוץ לגבולות הארץ. הרשת מקימה בימים אלה מותג בינלאומי חדש, תחת השם ALUMA. הרשת החדשה היא תוצאה של תהליך ארוך של ישרוטל במטרה לפרוץ את גבלות ישראל ולגעת בעוד קהלים. את הרשת החדשה הם פותחים בשותפות מלאה עם משפחת דיין, כשכרגע הרשת תתמקד בעיקר ביוון וקפריסין. 

בבחירת השם ALUMA (אלומה) למותג, מנסה ישרוטל לשקף את החמימות הישראלית ואת רוחה של הרשת, ערכיה, נכסיה וגישת האירוח שלה. בעברית משמעות השם היא קרן אור ובלועזית  משמעות השם היא אור. המלונות החדשים של הרשת, תחת המותג "אלומה" יפתחו במהלך מרץ-אפריל 2024 באתונה ביוון, כשבהמשך צפויים להיפתח גם מלונות בסלוניקי וברומא שבאיטליה. 

המלון הראשון שייפתח במהלך מרץ הוא SKYLARK, וכחודש אחריו יפתח מלון ANISE באתונה. לקראת סוף השנה צפוי להיפתח מלון Adia באתונה ובהמשך ייפתח עוד מלון בסלוניקי. היקף ההשקעה בהשקת המלונות ביוון נאמד ב-70 מיליון יורו, כשבמקביל פועלת הרשת להעמקת פעילותה גם בעוד מדינות ברחבי אירופה. לדברי מנכל רשת ישרוטל, ליאור רביב, השוק הבינלאומי הוא אינסופי ויאפשר להם להמשיך להתפתח, כשכרגע הם מתמקדים במלונות קיימים שהם קנו, חלקם היו בבעלות שותפיהם משפחת דיין ונוהלו על ידי רשת בראון. 

מלון ANISE  (צילום: BHE)
מלון ANISE (צילום: BHE)

כאמור, ישרוטל נכנסת בשיא הכוח לייון, כשהמלון הראשון שייפתח, Skylark  (עופרני) נמצא בלב האזור התיירותי, והוא מוגדר כמלון 4 כוכבים. המלון יכלול 200 חדרים, מסעדות, בריכה על הגג שצופה על האקרופוליס ובר. "סקיילארק" יושב על תשתית של מלון שכבר זכה להצלחה על הקהל הישראלי, ובימים אלה עובר שדרוג. "אניס", המלון השני שנפתח נמצא בשוק התבלינים של אתונה, באזור פופולרי עם ברים ומסעדות. המלון נקרא אניס, בשל מיקומו הייחודי בלב השוק. זהו מלון 4 כוכבים עם 105 חדרים, ספא, בריכה ורופ-טופ. המלון השלישי באתונה, Adia יפתח לקראת ספטמבר/אוקטובר והוא בין הגדולים של הרשת. זהו מלון חמישה כוכבים עם 218 חדרים, מרכז כנסים וספא. המלון ממוקם במשולש ההיסטורי של אתונה. זהו מלון גדול ביחס לאתונה, שיתאים גם לבודדים וגם לקבוצות. 

ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל: "בשבילנו זה מהלך טבעי. התחלנו באילת וכעת אנחנו עם 23 מלונות פעילים ברחבי הארץ. אנחנו מאמינים בישראל ובתיירות בישראל. מאמינים ביכולות שלנו. הכוח של ישרוטל הוא אין־סופי. הפיתוח לחו"ל היה מהלך טבעי עבורנו". 

עוד הוא מוסיף, "הכנסת אורחים כדרך חיים היא מה שמניע אותנו, ולמרות שבפועל הרשת החדשה תנוהל על ידי המנכ"ל משה בן חיון, שבתפקידיו הקודמים ניהל את מרכז ההזמנות של ישרוטל ושימש מנכ״ל של מספר בתי מלון ברשת, יהיה לה את הערכים של ישרוטל".

איציק דיין, השגריר קיריאקוס לוקאקיס וליאור רביב (צילום: לנס הפקות)
איציק דיין, השגריר קיריאקוס לוקאקיס וליאור רביב (צילום: לנס הפקות)

שגריר יוון בישראל קיריאקוס לוקאקיס, בירך את ישרוטל על הקמתה של הרשת החדשה והשקעתה בענף התיירות, המבטאת את הקשרים הטובים בין יוון לישראל, "מקווה ומייחל לשחרורם המיידי של החטופים,  ושיגיע שלום ובטחון לכולם במהרה".