באל על עוקבים מאז יומה הראשון של המלחמה אחר השינויים בהעדפת הלקוחות ומבצעת התאמות בלוח הטיסות בהתאם. בעקבות המצב הביטחוני המתמשך נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים בעולם.

"כמו בגרמניה הנאצית": תביעת הענק של זוג היהודים נגד חברת התעופה
השמיים נפתחים מחדש: אלו חברות תעופה חוזרות? ולאן ניתן לטוס?

לאחר שהודיעה החברה על השהיית הקו ליוהנסבורג שבדרום אפריקה, הירידה בביקושים באה לידי ביטוי גם ביעדים נוספים ביניהם דבלין שבאירלנד ומרקש שבמרוקו. החל מתחילת אפריל 2024 ולמשך כל עונת הקיץ הקרובה, חברת אל על לא תחדש את פעילותה בקווים המדוברים, וזאת על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויוצעו להם מספר חלופות. השהיית הקווים מאפשרת את הרחבת הפעילות והוספת מאות טיסות ליעדים הקיימים והמבוקשים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים.

הקו לדבלין הושק במרץ האחרון כקו עונתי לתקופת הקיץ בלבד, וזכה לאהדה בקרב השוק העסקי ומשפחות. הקו שהיה מתוכנן לפעול עד סוף נובמבר 2023, הושהה בתחילת נובמבר לטובת תגבור יעדים מבוקשים במהלך המלחמה. כעת לאור ירידה משמעותית בביקושים ליעד מאז תחילת המלחמה, אל על לא תחדש את פעילות הקו ללו"ז הקיץ הקרוב, ותמשיך לעקוב אחר הביקושים לבחינת הפעלתו בהמשך. 

מטוס אל על (צילום: עידו וכטל)
מטוס אל על (צילום: עידו וכטל)

הטיסות למרקש שבמרוקו הופסקו בחודש אוקטובר ובמהלך התקופה הנוכחית עלתה אזהרת המסע עבור ישראלים ליעד הזה לרמה 3. העלאת רמת הסיכון הורידה משמעותית את תחושת הביטחון של הישראלים ביעד, ובהתאם גם את הביקוש לטוס אליו.

שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "מאז פרוץ המלחמה אל על מקפידה להעצים את רשת הנתיבים ביעדים המבוקשים וזאת על מנת להמשיך ולשמר את הגשר האווירי. נוכח המצב, אנו עוקבים באופן תדיר אחר השינויים בהעדפות הלקוחות ואחר עוצמות הביקושים, וכחלק מהתאמת תמהיל היעדים שלנו, החלטנו שלא לחדש את הקווים לאירלנד ולמרוקו לעונת הקיץ הקרובה. טיוב לוח הטיסות מאפשר לנו להוסיף במהלך עונת הקיץ כ-500 טיסות בקווים מבוקשים אחרים באירופה, ולחבר בין ישראל למגוון רחב של יעדים ברחבי העולם, תוך בחינת אפשרויות חדשות".