"ההשקעה של ישראייר במלונות ביוון קופצת השבוע מדרגה עם צירופו של מלון הדגל של ישראייר חאניה כרתים לאוסף מלונות היוקרה של רשת CURIO מבית HILTON", אמר מנכ"ל ישראל אורי סירקיס, בטקס השקת שיתוף הפעולה בין רשת מלונות בראון, בו לרשת מלונות הילטון.

על הסכם שיתוף הפעולה בישרו שתי הרשתות במסיבת עתונאים רבת משתתפים על גג מלון בראון אקרופול, הנושק לכיכר אומוניה בלב אתונה. ברשת בראון, שהאורחים מישראל מהווים כ-30% מהלקוחות, עשו השבוע צעד משמעותי למיתוגה, באמצעות שיתוף פעולה עם רשת בתי המלון היוקרתית הילטון, בשלב הראשון בשניים מאתרי הנופש של קבוצת בראון ביוון – איסלה בראון קורינתיה ריזוט וספא בריבריירה היוונית ואיסלה בראון חאניה ריזורט בכרתים.

שני המלונות נבחרו על ידי רשת הילטון העולמית להילל במותג היוקרתי CURIO COLLECTION BY HILTON  של הרשת העולמית. כחלק מהאסטרטגיה של שילוב חבילות טיסות ונופש, ישראייר שותפה בשיעור של 25% עם רשת מלונות בראון בחמישה בתי מלון ביוון שמופעלים על ידי הרשת – ארבעה באתונה ומלון נוסף סמוך לעיר הציורית חאניה באי כרתים.

במהלך ביקורי במלונות של הרשת בחאניה בקיץ והשבוע באתונה, ניכר היה שהתיירות מישראל ליוון בצמיחה והיא צפוייה לצבור תאוצה על רקע חיפוש יעדים קצרים כתחליף לטורקיה.

סירקיס ציין עוד, כי המלון בחאניה, שנמצא כרגע בשיפוץ מקיף מתוכנן להיפתח בחודש מאי עם תוספת של 50 חדרים, שלוש מסעדות, חוף רחצה פרטי וספא ענק. 

"להילטון למעלה מ-173 מיליון חברים של הרשת, המייצרים כ-60% ממחזור ההכנסות. צירופו של המלון לרשת העולמית ישפיע על מחיר הנכס, על מחירי הלינות והרווחיות. ישראייר שמחה על השותפות עם קולקציית מלונות בראון, כשותפים באתרי הנופש איסלה בראון חאניה ריזורט וכחברת התעופה הישראלית היחידה שהשיקה את קו הטיסות מתל אביב לחאניה וחזרה, אנו מאמינים, כי שיתוף הפעולה עם רשת הילטון יגדיל את פוטנציאל המכירה בקרב נוסעינו ובקרב קהלי חדשים ויגדיל א האטרקטיביות של החופשה בריזורט המפנק", הוא אמר עוד באירוע שהתקיים באתונה.

פטריק פיצגיבון, סמנכ"ל בכיר בהילטון לפיתוח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה,אמר במסיבת העתונאים: "אנו מתמקדים בצמיחה המתמשכת שלנו ביוון, עם תוכניות לשלש את נוכחותנו במדינה בנים הקרובות. הפופולאריות הגואה של מלונות נופש, הן בקרב בעלי הנכסים והן בקרב האורחים, סייעה לנו להיכנס ליעדים חדשים ברחבי האזור. אנו שמחים לכלול את המלונות הללו בפורטפוליו שלנו כבר מהאביב הקרוב".

ליאון אביגד, מייסד ובעלי משותף של מלונות בראון, אמר עוד: "אנו נרגשים להכריז על שיתוף הפעולה עם רשת הילטון העולמית ועל ההצטרפות של שניים מאתרי הנופש שלנו לקולקציה הנחשבת. שני בתי המלון, כמו רשת מלונות בראון עצמה, עברו את הביקורות הקפדניות של הילטון ונמצאו מתאימים לסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים של החברה. שיתוף הפעולה עם רשת הילטון הבינלאומית וקולקציית CURIO הוא הישג נהדר למלונות בראון".

בינתיים, בישראייר מציינים, כי גוברת התופעה של "תיירות התאווררות" של יציאת ישראלי לחופשות קצרות באתרים קרובים באירופה.

"אנחנו רואים תופעה של 'תיירות התאווררות', כשבהדרגה עולה מספרם של הישראלים, היוצאים לחופשות קצרות בחו"ל", אמר ל"מעריב" הילה הרמולין-רונן – סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת ישראייר. לדבריה, 'תיירות ההתאווררות' החלה כשלושה חודשים וחצי לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל ולאחרונה היא צוברת תאוצה.

"בחנוכה החל המפנה, לאחר השפל מה-7 באוקטובר. ישראלים החלו לצאת 'לנשום אוויר' בעקבות המלחמה. חלקם גם אנשי מילואים, שהשתחררו", היא מספרת ומאפיינת שלושה מאפיינים בולטים שבישראייר מאפיינים ב"תיירות ההתאווררות": טיסות קצרות, יעדים בהם ישראלים מרגישים בטוחים וטוב יותר ומחירים זולים.

"אנחנו מעריכים שהתופעה תמשיך לצבור תאוצה וכדי לאפשר גם הזמנות לפסח ולתקופת החופש הגדול, יצאנו במבצע של מתן אפשרות לרכוש עד סוף החודש חבילות בין אפריל לאוגוסט עם אפשרות לביטולן מכל סיבה עד 14 יום לפני הטיסה", היא אומרת עוד – "בגלל חוסר הוודאות נוכח המשך המלחמה ישנם כאלו החוששים להזמין מראש ומתן אפשרות הביטול נועדה לתת להם מענה".

הרמולין-רונן מעריכה, שלאחר תום המלחמה, עם ישראל ישוב לטוס בהדרגה בהמוניו לחופשות בחו"ל. "גם לאחר משבר הקורונה, היה זינוק במספרם של היוצאים לחופשות בחו"ל", היא מזכירה.

הרמולין-רונן מעריכה עוד, שלנוכח הפסקת הטיסות לטורקיה, שהיתה יעד תיירותי פופולארי ומוביל עד לפרוץ המלחמה, "היורשות" של טורקיה לחופשות ביעדים קצרים הן יוון – אתונה, רודוס, כרתים ואייים נוספים;  קפריסין, מונטנגרו, ורנה, בורגאס וסופיה בבולגריה ובאטומי בגיאורגיה.

מנכ''ל ישראייר אורי סירקיס (צילום: ללא)
מנכ''ל ישראייר אורי סירקיס (צילום: ללא)

ליאון אביגד, מייסד ובעלים משותף של מלונות בראון (צילום: משה כהן)
ליאון אביגד, מייסד ובעלים משותף של מלונות בראון (צילום: משה כהן)