לאחר שענף התיירות הושבת כמעט לחלוטין עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, מתחיל להתאושש בשבועות האחרונים בעקבות חזרתן של חברות התעופה הזרות לישראל, ונראה כי גם ענף השייט מתחיל להתאושש. ענקית השייט MSC Cruises מדווחת על עלייה משמעותית בהזמנת הפלגות בקרב ישראלים בשבועות האחרונים שצפויה להגיע בחודש הקרוב לאלפי הזמנות בחודש.

"תיירות התאווררות": הישראלים מסתערים על החופשות הקצרות באירופה
למרות החורף: כל ההפלגות בחו"ל ליעדים אקזוטיים וחמים

בחודש אוקטובר, עם פרוץ המלחמה, נרשמה עצירה כמעט מוחלטת בהזמנות שהסתכמו בכמה עשרות בודדות של הזמנות להפלגות. בחודש נובמבר המספר כבר עלה לכ-100 הזמנות, בדצמבר נרשם כבר זינוק משמעותי של 400% בהזמנות ובחודש ינואר מספר ההזמנות זינק שוב עם הזמנות לחג הפסח ולחופש הגדול. נתוני MSC Cruises ישראל מצביעים כי בחודש ינואר נרשמו כ-1,500 הזמנות להפלגות בקרב ישראלים, למרות המלחמה. 

MSC Cruises מציעה הפלגות בכל רחבי העולם, אך היעדים המבוקשים ביותר להפלגות בקרב הקהל הישראלי הם מערב אירופה ביעדים כמו ברצלונה, רומא, פלמה דה מיורקה וגנואה באיטליה, הפיורדים בסקנדינביה. כמו כן, גם האיים הקריביים רושמים עלייה בביקושים בעקבות ביטול הפטור מויזה לארה"ב, מה שמאפשר לישראלים לצאת להפלגה ממיאמי, ניו-יורק ואורלנדו.

איל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל: "לאחר תקופה שמהלכה נעצרה פעילות התיירות בישראל כמעט באופן מוחלט בעקבות המלחמה, אנחנו שמחים לראות שהישראלים חוזרים להפליג ומרגישים בטוחים להזמין חופשות. העלייה המשמעותית במספר ההזמנות שאנו רואים בכל חודש מצביעה על התאוששות ומעידה על החוסן של הקהל הישראלי שמסוגל להסתכל קדימה ולהתחיל לתכנן חופשות. אנו קשובים לצרכי הלקוחות הישראליים ולכן הודענו לפני כחודש על מדיניות ביטולים גמישה המאפשרת ללקוחות להזמין הפלגה בראש שקט".