היום (חמישי) חל יום ההיפופוטם הבינלאומי. ההיפופוטם, שאי אפשר להתעלם מנוכחותו בכל ביקור בספארי, הוא היונק היבשתי השלישי בגודלו בעולם. למעשה הוא יונק מימי למחצה, החי בנהרות ובאגמים באפריקה, לרוב בקבוצות גדולות של עד 40 חברים. במהלך היום הוא נוהג לקרר את גופו באמצעות שהייה במים או בבוץ, ובשעות בין הערביים הוא מלחך עשב. ולמקרה שאי פעם תהיתם, מקור השם "היפופוטם" מגיע מן השפה היוונית- היפוס (סוס) פוטאמוס (נהר). בעברית ההיפופוטם נקרא גם סוס יאור. 

ציפופו ההיפו במדבריום (צילום: דיאגו מיטלברג)
ציפופו ההיפו במדבריום (צילום: דיאגו מיטלברג)

אצלנו עד עכשיו היה ניתן לראות היפופוטם רק בספארי ברמת גן, אך לאחרונה, עם פתיחת המידבריום בבאר שבע, גילינו שגם באקלים המדברי ניתן לראות את החיה הענקית.  לאחרונה עבר לחיות במידבריום צ'יפופו, היישר מהספארי ברמת גן. צ'יפופו הצטרף לשמוליק, וכעת שניהם מתאקלמים בביתם החדש. השניים עברו מאחר ולא מצאו את מקומם בחבורת ההיפופוטמים בספארי. 

שמוליק אמנם פיזית גדול מצ'יפופו, אך הוא יותר חששן, ונראה שצ'יפופו הרבה יותר בטוח במתחם האגם שלהם במדבריום, פארק החיות בבאר שבע ע"ש ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל, שנפתח לאחרונה להרצה והקהל מוזמן להגיע וליהנות מרחבי הטבע, בעלי החיים והמתקנים.