צעדת הכלניות של קק"ל תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל בהגנה על ביתו, קיבוץ כפר עזה. הצעדה, שתתקיים ב-23.2, תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה, ומסלוליה, בני 3.5, 6.5 ו-10 ק"מ, יעברו בנוף הציורי של בתרונות רוחמה, לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים.

"עלם חמודות, מהדור הצעיר והיפה של בנימין": סמ"ר מעוז מורל מת מפצעיו

הצעדה השנה תהיה סגורה למוזמנים בלבד, אך עמותת התיירות "שקמה בשור" וקרן קיימת לישראל מזמינים את אזרחי ישראל, וקהילות בכל העולם, ללבוש חולצה אדומה ולצעוד יחד באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף מיקרוסופט במיוחד לטובת הצעדה. "אנחנו יודעים שרבים, בארץ ובעולם, רוצים להביע את תמיכתם ולצעוד איתנו בין הכלניות, אך המצב לא מאפשר זאת, לכן היה חשוב לנו לאפשר לכולם להרגיש שהם יחד איתנו במסע הפריחה מחדש, אפילו אם זה מרחוק הפעם" אומרת דורון נחמני אשטן, מנכ"לית עמותת התיירות "שקמה בשור".

צעדת הכלניות (צילום: ג'ימי קדושים)
צעדת הכלניות (צילום: ג'ימי קדושים)

יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה לוסקי אמרה: "צעדת הכלניות מקבלת השנה משמעות שונה. אופיר ליבשטיין ז״ל, ראש מועצת שער הנגב, היה מיוזמי פסטיבל "דרום אדום" וחלק בלתי נפרד מפעילות קק״ל בדרום והשנה נצעד לזכרו. כולי תקווה ששנה הבאה עם ישראל יגיע בהמוניו לחבל הארץ היפיפה הזה לחגוג את דרום אדום ולחזק את תושבי הדרום. קיום הצעדה על שם אופיר מוכיחה את החוזק והאחדות של עם ישראל בימים קשים אלו״. באמצעות האפליקציה ניתן יהיה לצעוד את אחד ממקצי הצעדה, או את כולם, במהלך סוף השבוע כולו, 23-25 לפברואר.