אחרי שעבר חידוש והתאמה לשינויים בענף הדבש והדבוראות בישראל, ביתן הדבש במוזיאון העמק שבקיבוץ יפעת יפתח מחדש למבקרים החל מיום שישי ה-23 בפברואר. 

ביתן הדבש יאפשר למבקרים בכל הגילים לחוות וללמוד על עולמן של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בעולמנו. בין היתר אחראית הדבורה להאבקה של 80% מהיקף הגידולים החקלאיים, זאת לצד למידה של תהליכי העבר אל מול העתיד בענף הדבש והדבוראות, מתחילת ההיסטוריה של ההתיישבות בעמק יזרעאל, ועד הופעתן של טכניקות וטכנולוגיות מודרניות לגידול דבורים, אשר חלקן פותחו על ידי הדבוראים שפעלו בשדות העמק והיוו נדבך חשוב בחדשנות החקלאית.

הביתן עוצב בהתאם לתפיסות אוצרות מוזיאליות עכשוויות, נבנו מתקני תצוגה חדשים, הודפסו חומרים גרפיים עדכניים, ונבנה מערך הדרכה משלים לציבור המבקרים. בביתן כוורות בנות 100 שנה, לצד מכונות רדיית דבש שונות, כלי עבודת הדבוראי, סרבלי הדבוראי, ואלמנטים חדשניים הקשורים לעבודת הדבוראים מאז ועד ימינו.

ביתן הדבש המקורי הוקם באמצע שנות ה-90, כחלק מהמוזיאון המספר את סיפורם של חלוצי העלייה השנייה והשלישית. לאורך השנה האחרונה מתקיים במוזיאון תהליך התחדשות, במסגרתו עודכנה התצוגה בביתן הדבש על ידי המעצבת אריאל יעקבי.

ביתן הדבש ייפתח לקהל הרחב החל מיום שישי ה-23.2.2024
שעות פעילות: ראשון- חמישי- 09:00-15:00, יום שישי- 11:00-14:00, יום שבת- 09:00-15:00
מחיר: אמצע השבוע - 28 שקל. במסגרת "שבת ישראלית" - הכניסה למוזיאון ללא תשלום
לפרטים והזמנות: 04-6548974, https://www.pioneers.co.il/honey24