חברת הלואו קוסט ריינאייר שביטלה כזכור את הטיסות לישראל לאחרונה במפתיע, הגיבה אמש (רביעי) לסערה שחוללה בארץ ונימקה את סיבת הביטול. 

"זינוק בביקוש לקיץ": הישראלים לא מחכים ומסתערים על היעד הבא
שנה שנייה ברציפות: זו חברת התעופה הגרועה בעולם, שגם טסה לישראל

חברת התעופה התבקשה להשתמש בנמל התעופה בן גוריון בטרמינל 3, זאת מאחר וטרמינל 1 סגור עקב המלחמה. עם זאת, עלות השימוש בטרמינל 3 גבוהה יותר, ובכך נימקה ריינאייר את ביטולי הטיסות. למעשה, אגרת מסי הנמל שמשלמת חברת התעופה על כל נוסע בטרמינל 3 הינה 26$, לעומת 11$ בטרמינל 1. 

כמו כן, מתברר כי בריינאייר ביקשו מרשות שדות התעופה אישור להשתמש בטרמינל 3 ולשלם על כל נוסע את מסי הנמל כמו בטרמינל 1. ברשות סירבו ובריינאייר הודיעו כי יבטלו את הטיסות. למרות הכל, סיבת הביטול עדיין תמוהה מאוד, שכן ממילא את מסי הנמל משלמים הנוסעים, כלומר אנחנו, מה שהיה מייקר לנו את הכרטיס ב-15$ בלבד. עוד יצוין כי חברת הלואו קוסט וויז אייר שחוזרת לישראל, כבר הודיעה כי תפעל כך מטרמינל 3.

נתב''ג ריק (צילום: יוסי אלוני)
נתב''ג ריק (צילום: יוסי אלוני)

אז מה בכל זאת הביא לביטולים המוזרים? מנכ"ל ריינאייר, אדי ווילסון, התראיין אמש לאתר החדשות RTE שבאירלנד והתייחס לסוגיה. "עבדנו קשה עם רשות שדות התעופה הישראלית ונמל התעופה בן גוריון כדי לחדש את הטיסות של ריינאייר מ/אל תל אביב ב-1 בפברואר האחרון", אמר ווילסון.

"התאכזבנו עמוקות מהסירוב של נתב"ג לפתוח מחדש את טרמינל 1 עבור טיסות הלואו-קוסט, שבו פועלת ריינאייר בדרך כלל", הוסיף, "לא אכפת לנו אם נמל התעופה יאלץ אותנו להעביר את הטיסות שלנו בטרמינל 3 לתקופה זמנית בגלל הירידה הגדולה בתנועה מ/אל תל אביב, אבל זה צריך להיעשות במחירי טרמינל 1 המוסכמים".

מטוס ריינאייר  (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)
מטוס ריינאייר (צילום: REUTERS/Paul Hanna//File Photo)

לסיום ציין המנכ"ל כי "אנחנו בריינאייר מעוניינים מאוד לתמוך בנמל התעופה בן גוריון ובהתאוששות הנסיעות מ/אל ישראל. אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת, או לבקש מהנוסעים שלנו לשלם תעריפים גבוהים יותר בזמן שבנתב"ג שומרים על טרמינל 1 סגור ומכריחים אותנו לעבוד בטרמינל 3 בעלויות גבוהות יותר, תוך חיוב על עמלות שמעולם לא סוכמו איתנו". מחברת התעופה עוד נמסר כי הטיסות לישראל לא ישובו עד שנתב"ג יפתח מחדש את טרמינל 1, או יסכים לריינאייר לשלם מסי נמל מופחתים.

כזכור, מאז שריינאייר חזרה וברחה כמעט מיד מישראל, הספיקה לחולל מספר סערות. תחילה, הציעה חברת הלואו קוסט מקום מגורים ב"פלסטין הכבושה", ושבוע לאחר מכן ביטלה את כל הטיסות בישראל במפתיע.